Gå til innhold

hjelp med å lage en server som lett å bruke

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på osen man lager en sever og hvilket opprativ system man bruker og jeg skal ha filmer å musikk på den kan du hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: kjøp en hvilken som helst PC.

2: Installer et hvilket som helst Operativsystem på den. For server anbefales Windows 2003 Server, Windows 2000 eller en Linux-distrubisjon.

3: Ha PCen kjørende,og gjør det du skal med den.

En server er bare en maskin som "alltid" kjører. Og gjerne gjør en eller flere spesifikke oppgaver. Hvis du skal ha en maskin som inneholder filmer osv så laster du ned et FTP-program til den og lar den kjøre det programmet 24/7.

Skrevet

jeg trenger å hjelp med hvilket ftp program jeg skal bruke det må være et som tar adsl og kabel upc som kan gi store hastigheter

Skrevet

Alle FTP-programmer "tar" alle typer oppkoblinger, og hvor raskt de kan sende blir bestemt etter hvor raskt internett DU har. Hvis DU kan sende på 10Mbit, så har serveren 10Mbit (Med mindre du holder på å spille online ller lignende). Et bra FTP-program er f. eks G6 (TROR jeg at det het. Veldig lenge siden jeg har brukt det, men jeg husker t jeg bare lastet det ned også kjørte det. Utrolig enkelt program!)

Skrevet

hvis du søker på forumet etter FTP server program, vil du finne mange.

selv har jeg brukt GuildFTPd (som jeg anbefaler), før jeg gikk over til å sette opp min egen CC server.

Skrevet
kabel upc

UPC liker ikke at folk kjører servere som drar mye upload. Derfor har de sperret en god del typiske serverporter, deriblant FTP-porten 21/TCP.

Skrevet

jeg har prøvd bulletproff ftp serv og det gikk ikke med adsl men det gikk med kabel mot kopisen sin maskin han har kabel og men det erkijpt når det ikke går med adsl for der har jeg 6mbt jeg har to linjer ups og firtsmile

Skrevet
jeg har prøvd bulletproff ftp serv og det gikk ikke med adsl men det gikk med kabel mot kopisen sin maskin han har kabel og men det erkijpt når det ikke går med adsl for der har jeg 6mbt jeg har to linjer ups og firtsmile

Kanskje du må åpne noen porter? Bulletproof FTP fungerer UTMERKET på min Telenor ADSL linje :woot: Eneste jeg klager på er upload, og det er jo ikke Bulletproof's feil akkurat. :roll:

Emm, har du 4 forskjellige linjer på samme tid? :o

Skrevet

ja jeg har prøvd mange porter og det fuker ikke når jeg loger meg in så kommer det en anen ip adresse en den har og når jeg bruker kabel så kommer riktig adresse

Skrevet
ja jeg har prøvd mange porter og det fuker ikke når jeg loger meg in så kommer det en anen ip adresse en den har og når jeg bruker kabel så kommer riktig adresse

Det var ikke så lett å skjønne... :-?

Prøv å formuler deg anderlesdes.

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...