Gå til innhold

Artifacts uten overklokking!


Flop|s

Anbefalte innlegg

Har hatt Sapphire 9700np i snart to dager nå, og opplever artifacts til enhver tid uten å ha overklokka kortet i det hele tatt. Det er tilogmed artifacs i oppstart.

 

Har prøvd alle de nyeste catalyst driverne, klokka kortet ned, satt på en delta vifte (:D ) for å sjekke om det var varmen, satt opp AGP-spenninga, testa alle utgangene og satt på ram kjølere. Noen som her noen andre forslag til hva jeg bør gjøre? Evt har hatt det samme problemet selv?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde omtrent det samme problemet selv. Det var et Connect3D Raedon 9500np.

 

Det var skjermen fullbelagt med artifacts, streker og mye annet som ikke skulle være der. Til tider gikk det ann å se såpass at jeg kunne bruke windows litt, men dette var sjelden. Testet med flere skjermer og skjermledninger, men dette hjalp ikke. Kortet var defekt og fikk selvfølgelig et nytt kort fra butikken.

 

Har du testet med annen skjerm og/evt annen skjermledning? Har du mulighet til å teste i en annen maskin?

 

Hvis ingenting av rådene mine over fungerer tipper jeg kortet er defekt.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

 

Jeg har testa det i en annen maskin med samme resultat. Da var også skjermen og skjermkabelen forskjellig. Så jeg kan vel konkludere med at kortet er defekt..

 

Problemet jeg da får er at jeg har montert vannkjøling på det, for å se om det hjalp. I tilleg sitter det ekstra ram-kjølere på kortet, og det vil være vanskelig å sende kortet tilbake i samme stand som jeg fikk det. Eller er det ikke så nøye, bare jeg forklarer meg nøye til butikken??

Lenke til kommentar
Synes det begynner å bli mange som klager på Radeon-kortene...

Er det tilfelle at det er mange fabrikkfeil på dem?

 

Jeg synes å huske at Sapphires Radeon-kort i 9500/9700 serien har problemer med enkelte strømforsyninger. Dette mener jeg at jeg leste her på forumet. Det var en som hadde samme problemet som Flop|s med artifacts. Dette forsvant da han byttet strømforsyning.

 

Så hvis du har tilgang på en annen strømforsyning, prøv så det så se om det er det som er problemet.

 

EDIT: Hvilket hovedkort har du? Uansett så ta en titt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...