Gå til innhold

Se 3D-animasjoner direkte i nettleseren


Anbefalte innlegg

det papirløse skrivebordet er ikke helt i mål enda.

Nå snakkes det også om det papirløse kontoret , som må sies å være i samme kategorien.

for å nå det målet så gjenstår det mye. Her tror jeg at man ikke kommer helt i mål

 

Jeg tror du tar feil, og jeg vil ikke begrunne hvorfor.

 

Når det gjelder det papirløse kontoret eller det papirløse skrivebordet.

 

Så lenge det fortsatt brukes papir på kontoret så kan jeg ikke si at man er kommet i nål enda.

Det virker i hvertfall som ikke alle klarer seg uten papirene enda

 

Hvorfor skulle man eller ha bruk for en skriver.

 

Når man har behov for å skrive ut merkelapper til varene så vil ikke si at man er helt papirløs enda.

 

"Å jøss en observasjon hvor man ikke prøver å forklare observasjon! Så vitenskapelig!"

 

forstod du det ikke da ?

 

Nå er det et annet problem også.

jeg går ut fra at man trenger en nettforbindelse med god hastighet for at det skal fungere.

Hvis man bare oppnår 2g på det mobile bredbandet så vil jeg tro at det er for dårlig ytelse til at det vil fungere. eller tar jeg feil her ?

Slik ytelse må man nesten lege i samme gruppe som dårlig harware

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Å jøss en observasjon hvor man ikke prøver å forklare observasjon! Så vitenskapelig!"

 

forstod du det ikke da ?

 

Nå er det et annet problem også.

jeg går ut fra at man trenger en nettforbindelse med god hastighet for at det skal fungere.

Hvis man bare oppnår 2g på det mobile bredbandet så vil jeg tro at det er for dårlig ytelse til at det vil fungere. eller tar jeg feil her ?

Slik ytelse må man nesten lege i samme gruppe som dårlig harware

 

Man har 3G på mobilt bredbånd som "normalen", og 4G kommer. Men 200kbit/s er ganske dugelig(dette er 3G standarden), spesielt når man tenker over at dette er minimumsfarten.

Og hvorfor trenger man "god nettforbindelse"? Man kan spille de fleste moderene spill med 50/kbit forbindelse så lenge man har lav ping. For nedlasting er det et problem, men jeg ser heller ikke problemet du nevner. Spesielt når man tenker over at det er kun store bilder som tar plass på webben i dag.

Så jeg spør igjen: Hva er problemet, og hvorfor er det et problem?

 

Og tilbake til skrivebordet: Jeg hvet utmerket hvorfor det ikke slo ann, men i forskjell fra deg så ville jeg kunne forklart HVORFOR det ikke slo ann, mens du i kontrast synser uten å forklare deg.

Du peker på orbservasjoner, uten å gi oss hvordan du tolker dem. Uten tolkningen er de mer eller mindre verdiløse.

Så jeg spør igjen: Hvorfor slo det ikke ann? Hvorfor er vi ikke i mål?

Lenke til kommentar
"Å jøss en observasjon hvor man ikke prøver å forklare observasjon! Så vitenskapelig!"

 

forstod du det ikke da ?

 

Nå er det et annet problem også.

jeg går ut fra at man trenger en nettforbindelse med god hastighet for at det skal fungere.

Hvis man bare oppnår 2g på det mobile bredbandet så vil jeg tro at det er for dårlig ytelse til at det vil fungere. eller tar jeg feil her ?

Slik ytelse må man nesten lege i samme gruppe som dårlig harware

 

Man har 3G på mobilt bredbånd som "normalen", og 4G kommer. Men 200kbit/s er ganske dugelig(dette er 3G standarden), spesielt når man tenker over at dette er minimumsfarten.

Og hvorfor trenger man "god nettforbindelse"? Man kan spille de fleste moderene spill med 50/kbit forbindelse så lenge man har lav ping. For nedlasting er det et problem, men jeg ser heller ikke problemet du nevner. Spesielt når man tenker over at det er kun store bilder som tar plass på webben i dag.

Så jeg spør igjen: Hva er problemet, og hvorfor er det et problem?

 

Og tilbake til skrivebordet: Jeg hvet utmerket hvorfor det ikke slo ann, men i forskjell fra deg så ville jeg kunne forklart HVORFOR det ikke slo ann, mens du i kontrast synser uten å forklare deg.

Du peker på orbservasjoner, uten å gi oss hvordan du tolker dem. Uten tolkningen er de mer eller mindre verdiløse.

Så jeg spør igjen: Hvorfor slo det ikke ann? Hvorfor er vi ikke i mål?

 

nå er det en stund siden jeg leste om dette skrivebordet , så jeg vet ikke helt hvorfor det ikke slo an . Man kan gå ut fra at det ikke passet til alle.

 

hvor stor er hastigheten på 2g ( man får det når ikke 3g virker ) .

jeg mistanker at hastigheten ligger på linje med de gamledags telefon modemene

Det er noe som forekommer alt for ofte når man surfer på mobil nettet lit utenfor de største tettstedene

 

For å streame video så må man ligge over 1000 kbit for å få et godt resultat.

Hvilken hastighet trenger man da til slike animasjoner ?

Lenke til kommentar
"Å jøss en observasjon hvor man ikke prøver å forklare observasjon! Så vitenskapelig!"

 

forstod du det ikke da ?

 

Nå er det et annet problem også.

jeg går ut fra at man trenger en nettforbindelse med god hastighet for at det skal fungere.

Hvis man bare oppnår 2g på det mobile bredbandet så vil jeg tro at det er for dårlig ytelse til at det vil fungere. eller tar jeg feil her ?

Slik ytelse må man nesten lege i samme gruppe som dårlig harware

 

Man har 3G på mobilt bredbånd som "normalen", og 4G kommer. Men 200kbit/s er ganske dugelig(dette er 3G standarden), spesielt når man tenker over at dette er minimumsfarten.

Og hvorfor trenger man "god nettforbindelse"? Man kan spille de fleste moderene spill med 50/kbit forbindelse så lenge man har lav ping. For nedlasting er det et problem, men jeg ser heller ikke problemet du nevner. Spesielt når man tenker over at det er kun store bilder som tar plass på webben i dag.

Så jeg spør igjen: Hva er problemet, og hvorfor er det et problem?

 

Og tilbake til skrivebordet: Jeg hvet utmerket hvorfor det ikke slo ann, men i forskjell fra deg så ville jeg kunne forklart HVORFOR det ikke slo ann, mens du i kontrast synser uten å forklare deg.

Du peker på orbservasjoner, uten å gi oss hvordan du tolker dem. Uten tolkningen er de mer eller mindre verdiløse.

Så jeg spør igjen: Hvorfor slo det ikke ann? Hvorfor er vi ikke i mål?

 

nå er det en stund siden jeg leste om dette skrivebordet , så jeg vet ikke helt hvorfor det ikke slo an . Man kan gå ut fra at det ikke passet til alle.

 

hvor stor er hastigheten på 2g ( man får det når ikke 3g virker ) .

jeg mistanker at hastigheten ligger på linje med de gamledags telefon modemene

Det er noe som forekommer alt for ofte når man surfer på mobil nettet lit utenfor de største tettstedene

 

For å streame video så må man ligge over 1000 kbit for å få et godt resultat.

Hvilken hastighet trenger man da til slike animasjoner ?

 

http://www.learningapi.com/blog/archives/000116.html

Januar 2007.

Påståes at youtube tilbake da på den gamle H.263 kodeken hadde total maks bitrate på 306 kbit, noe som vil at du trengte linje med 306 kbit/nedlasting for å bruke 1 sekund på å laste 1 sekund med video. Dette forutsetter at H.264 som brukes i dag ikke er mer effektiv, og vi vet den er mer effektiv.

Så jeg fant denne: http://adterrasperaspera.com/blog/2010/05/24/approximate-youtube-bitrates

768kbit/sec for god kvalitet, ja?

Altså får vi 1 sekunder video per 4 sekund streaming, vis du er på dårlig 3G dekning. "God" 3G dekning er ikke fastsatt, men en kompis av meg påstå at han hadde over 1megabyte(ca 8000kbit/sek) nedlasting når han satt på en buss i en 3G sone da han prøvde mobilt bredbånd. Så jeg antar at det ikke blir et problem..

Og for å pirke: Hva er animasjoner, 10 fps gif fil, 30 fps video? flashfilm med 60 fps, men er neste ikke noe av dette siden alt er i metadata?

 

Kontoret? Det slo ikke ann i starten, fordi lagringskapasiteten var dårlig og internett var en myte som fortsatt ble født. Men over årstusenskifte(2001-2002?) så var egentlig alle probleme løst: Vi hadde internett, vi hadde mail, vi hadde metoder for å gjøre alt papirløst, og vi hadde hardisker med nok plass til at det var praktisk mulig, etc.

Så saken kommer ned til at ingen har giddet å gjøre overgangen, fordi papir er billig. Det koster ingenting å printer noen tusen ark i året.

Hadde det kostet noe å printe papir, så hadde det papirløse kontoret blitt større i utbredelse.

Ikke glem at for noen er det "gammel vane" å printe ut og dele det ut, samt at bærbare med fornuftig wlan egentlig er en "ny trend" i forhold til pris, før den tid var det ironisk nok fult mulig til å sende alle skriv via epost internt, så det var ikke noe problematiske hindre.

 

Edit: Skriveleif :(

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Du har ikke gitt meg svar på hvilke hastigheter 2g operer på ( i ikke slik at jeg kunne les det ut av linkene ).

 

 

Angående det papirløse kontoret så er det forsatt mange steder man signere på et papir når man mottar varer.

Det er forbausende få som har tatt i bruk elektronisk signatur ( signer på en hand-hold boks/terminal)

Lenke til kommentar

Du har ikke gitt meg svar på hvilke hastigheter 2g operer på ( i ikke slik at jeg kunne les det ut av linkene ).

 

Og du gidder ikk å slo det opp selv?

http://en.wikipedia.org/wiki/2G

Etter hva jeg tolker fra wikipediartikkelen så finnes det ikke rene 2G nettverk lengre, de er enten EDGE eller GPRS nettverk.

Så 56kbit til 236kbit, dog du skal være uheldig for å ikke ha tilgang til 3G i disse dager :p

 

Angående det papirløse kontoret så er det forsatt mange steder man signere på et papir når man mottar varer.

Det er forbausende få som har tatt i bruk elektronisk signatur ( signer på en hand-hold boks/terminal)

 

Vet posten har den elektroniske versionen over her i distriketet i hvertfall.

Dog, veldig mange av de tingene du skrive det elektroniske er jævelig å skrive på, skulle ikke forundre meg om det har stanset adapsjonen litt.

Lenke til kommentar

Tråden har faktisk driftet så langt off-topic at jeg ble helt forvirret og trodde jeg var i feil tråd etterhvert. PRØV å hold dere saklige da hvertfall :)

 

Jeg synes dette høres ut som en spennende teknologi, men er litt usikker på sikkerhet rundt koden. Javascript-kildekode er enkelt å få tak i for brukerne, og det er kjedelig å bruke masse tid på å utvikle gode løsninger som andre bare kan kopiere fra som de selv vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...