Gå til innhold

Skjermkort til gamer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest review på HW.no og ser at de anbefaler gtx 570 istedenfor radeon 6970, står mellom disse to og er bomm fast. Trenger hjelp, noen forslag til hvilket?

Fikk selv mitt 6970 idag :D

helt UTROLIG hva spillet klarer, Mafia 2 alt på full grafikk med 60 FPS average. Alle spill over 30 ikke merket lagg på noen, dette inkluderer Metro 2033, Crysis, Crysis 2 demoen, Crysis Warhead. Alt dette på 1920x1200 oppløsning og alt på høyeste.

Har Asus 6970 HD 2GB DIRECT CuII

 

Så jeg anbefaler dette kortet på det høyeste ;)

Lenke til kommentar

er det noe stor forskjell på f.eks powercolor,xfx eller asus 6970?

Er ikke store forskjellene men Asus sitt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542

Er fabrikkoverklokket, utrolig gode kjølere, og kan overklokkes mye mer med sine gigantiske vifter. Men det tar plass. Så du bør ha litt plass i kabinettet. :)

Så du får bedre temperatur på det enn de andre 6970 kortene og litt kraftigere.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for fabrikkoverklokket fra gigabyte, altså en gtx 570. http://www.dustinhome.no/pd_5010550629.aspx Men vil også ha et xfx 6970!! Er så vanskelig... Er dette kortet like stort som det asus radeon 6970? Står ikke dimensjoner på dustin.

Hvorfor 6970? Det bråker og varmer mer enn GTX 570. Og Nvidia er best på drivere.

 

Og når du i tillegg får fine versjoner av GTX 570 som Msi's Twin frozr, EVGA's Superclocked, Asus' Direct CU eller Gainward's Phantom, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe 6970 med mindre man skal kjøre flerskjermers oppsett.

 

Ytelsesmessig er kortene mer eller mindre like. Bare finn et kort med alternativ kjøler istedet for referanse kjøleren (Asus' Direct CU eller Msi's Twin Frozr) og kjøp et slikt kort. Ihvertfall om du skal ha 6970, burde du styre unna et referansekort, siden det både bråker og avgir masse varme.

Lenke til kommentar

Og Nvidia er best på drivere.

 

Har du en kilde til at nvidia er best på drivere?

 

Jeg har hatt massevis av både ati kort og nvidia kort og min erfaring er stikk motsatt, nvidia drivern krasjer mye mer enn ati sin, ihvertfall etter min erfaring. så om du skal si at den ene er bedre enn den andre på drivere så vil jeg gjerne ha en kilde. jeg vil heller si at begge to har like dårlige drivere...

 

 

og en annen ting når jeg først er inne på det. du sa at 6870 bråker mye mer enn gtx 570

dette stemmer ikke. gå Hit og se/hør på videoene nederst, syns begge to "bråker" ganske likt jeg...

Endret av Kennet1985
Lenke til kommentar

Tror jeg går for fabrikkoverklokket fra gigabyte, altså en gtx 570. http://www.dustinhome.no/pd_5010550629.aspx Men vil også ha et xfx 6970!! Er så vanskelig... Er dette kortet like stort som det asus radeon 6970? Står ikke dimensjoner på dustin.

Hvorfor 6970? Det bråker og varmer mer enn GTX 570. Og Nvidia er best på drivere.

 

Og når du i tillegg får fine versjoner av GTX 570 som Msi's Twin frozr, EVGA's Superclocked, Asus' Direct CU eller Gainward's Phantom, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe 6970 med mindre man skal kjøre flerskjermers oppsett.

 

Ytelsesmessig er kortene mer eller mindre like. Bare finn et kort med alternativ kjøler istedet for referanse kjøleren (Asus' Direct CU eller Msi's Twin Frozr) og kjøp et slikt kort. Ihvertfall om du skal ha 6970, burde du styre unna et referansekort, siden det både bråker og avgir masse varme.

Er ikke no bråk her. Ikke normalt sett elelr under gaming. Så tror påstanden din om 6970 er litt feil der. :)

EDIT:

Kortet ligger på 50 grader normalt, under gaming 70 grader, dette med viftene på 17%

Ja viftene bråker på 50-100%

Men de er såpass effektive at de hastighetene får du ikke bruk for.

Endret av marios33
Lenke til kommentar

og en annen ting når jeg først er inne på det. du sa at 6870 bråker mye mer enn gtx 570

dette stemmer ikke. gå Hit og se/hør på videoene nederst, syns begge to "bråker" ganske likt jeg...

Han sier at 6970 bråker mer enn 570 med referanse kjøleren, du må ikke blande inn tester med 3.parts kjølere, og andre kort da

Lenke til kommentar

Hva er konklusjon da? Det som er når man bygger egen pc er at man ombestemmer seg hele tiden, som i dette tilfellet. :D

Leste jo du også planla Sabertooth,

Har Selv Sabertooth x58 1336 socket, i7 920 overklokket til 4.2GHz

Skjermkortet ASUS 6970 2GB direct CUII

INGEN spill lagger. Fine temperaturer, stillegående pc :)

Lenke til kommentar

Tror jeg går for fabrikkoverklokket fra gigabyte, altså en gtx 570. http://www.dustinhome.no/pd_5010550629.aspx Men vil også ha et xfx 6970!! Er så vanskelig... Er dette kortet like stort som det asus radeon 6970? Står ikke dimensjoner på dustin.

Hvorfor 6970? Det bråker og varmer mer enn GTX 570. Og Nvidia er best på drivere.

 

Og når du i tillegg får fine versjoner av GTX 570 som Msi's Twin frozr, EVGA's Superclocked, Asus' Direct CU eller Gainward's Phantom, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe 6970 med mindre man skal kjøre flerskjermers oppsett.

 

Ytelsesmessig er kortene mer eller mindre like. Bare finn et kort med alternativ kjøler istedet for referanse kjøleren (Asus' Direct CU eller Msi's Twin Frozr) og kjøp et slikt kort. Ihvertfall om du skal ha 6970, burde du styre unna et referansekort, siden det både bråker og avgir masse varme.

Er ikke no bråk her. Ikke normalt sett elelr under gaming. Så tror påstanden din om 6970 er litt feil der. :)

EDIT:

Kortet ligger på 50 grader normalt, under gaming 70 grader, dette med viftene på 17%

Ja viftene bråker på 50-100%

Men de er såpass effektive at de hastighetene får du ikke bruk for.

Men så har jo ikke du referanse kjøleren da, men Asus sin ypperligere Direct CU versjon. Jeg pekte på at referanse kjøleren til 6970 støyer mer og er dårligere enn GTX 570' sin referanse kjøler.

 

Så hensikten min egentlig, var å påpeke at du virkelig burde gå for en bedre kjøleløsning enn referanse kjøleren om du skal ha 6970.

 

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1084/pg21/xfx-radeon-6970-and-radeon-6950-graphics-card-review-power-temp-noise.html

 

Der kan man sammeligne 6970 med 570 angående støy. Jeg hører ihvertfall merkbar forskjell. Ifølge den samme testen når også 6970 91 grader under load, mens GTX 570 når 75. Men igjen, om du kjøper et 6970 kort med en bedre kjøler enn referanse kjøleren, så trenger du ikke å tenke på det.

 

Men det blir fort litt dyrt - på dustin finner du jo Gigabyte's 570 kort med 3 vifter og en liten fabrikk overklokk til 2769 kroner. Jeg ville iallefall gått for det kortet.

 

Så min konklusjon er at du heller burde gå for GTX 570, enten Gigabyte's OC versjon eller Msi's Twin Frozr II. Helst med SB i5 2500k og Asus P8P67 (Pro eller Sabertooth versjonen om du vil).

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...