Gå til innhold

Hvordan lage wallpapers ut av loddrette bilder.


Anbefalte innlegg

Hei hå, har dere noen råd til meg?

 

Har en del fotografier som fortjener å pryde skrivebordet mitt, problemet er at de er i helt feil aspect.

Ønsker ikke å strekke eller zoome, lurer på om dere har noen råd for fylling av den ledige plassen.

 

Jeg tenkte å blurre samme bildet, zoome of sette det i bakgrunnen...forslag?

Så det blir litt av det samme CNN gjør med 4:3 video for å fylle 16:9.

 

Her er bildet jeg ønsker å starte med.

post-222269-0-03091800-1299102766_thumb.jpg

 

Takker,

Bender.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skjønner godt du vil ha henne på skrivebordet. Hvis du har Photoshop kan du gjøre hva du vil med bildene dine, men det blir en dyr løsning om du ikke bruker bilderedigering til annet en å tilpasse bilder på skrivebordet.. Se vedlegg. PS jeg brukte under to minutter på å forandre på bildet ditt så det er egentlig ikke representativt. Fast stone image viewer er et veldig bra gratisprogram som kan utføre enkle redigeringer. Det er en også en tråd her i forumet som ramser opp en god del prgrammer som kan benyttes.

post-232643-0-34899200-1299316247_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mener du å beskjære bildet slik at det passer til skjermen slik jeg har gjort her? Eller er det noe mer avansert du er på jakt etter? Du nevnte bluring, men bakrunnen er bra blur i dette tilfellet. Du bør iallefall være klar over hvordan man jobber med forskjellige lag.post-232643-0-64694400-1299362346_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...