Gå til innhold

Sniktitt: HP Veer


Anbefalte innlegg

Det er nok neppe standard kjøleskaps-magnet styrke på headset/USB-adapteret, så enest argument mot Veer for min del er at man må dra på disse adapterne (ja, det er to forskjellige), i tilfelle man f.eks. skulle ville bruke hodetelefonene eller trenger en nødlading etter å ha fiklet for lenge med telefonen.

 

For dem som har opplevd neodym-magneter og epleskrott-adapteret for strøm på sine bærbare, så er det nok ikke særlig grunn til bekymring for festeevnen. Se forøvrig på "fjøl 2" dekselet som ble lanser nylig — kun feste v.h.a. magneter, og jeg er helt sikker på at det skal mye til for at det "faller av" selv med en del fysisk innvirkning.

 

Det er et "fåtall" som har den opprinnelige Pre her i Norge, som enten har kjøpt den i Tyskland (ulåst GSM), kanskje også i Frankrike, England eller Irland — eller på ePartner, til en rimelig høy pris. Jeg vil tro at bortimot alle som har en, vil være i markedet for en ny webOS-telefon når HP mest sannsynlig gjør den mye(!) mer tilgjengelig her. Det er sånn med operativsystemet, at å gå fra det til f.eks. iOS, føles som en svært unaturlig og frustrerende opplevelse.

 

Når det gjelder batteritiden, er det mange faktorer som spiller inn — ikke minst hvordan man bruker telefonen. Å definere slike små telefoner til å ha dårlig batterikapasitet når man mer eller mindre fikler med den hele dagen, er bare ikke helt rettferdig. De er ikke ment å vare hele dagen om man ikke bruke noe av tiden sin på jobb/skole etc, men koser seg med telefonen istedenfor. Det er tross alt små kraftpakker ...

 

Forøvrig har det vært mulig å kjøpe 3. parts batterier til Pre i alle fall, med mer enn dobbel kapasitet. Muligens til Pixi også, men det har ikke interessert meg så det er jeg ikke sikker på. Følger man med på hva de teknisk interesserte foretar seg på f.eks. PreCentral, er jeg rimelig sikker på at noen lager en oppskrift på hvordan man skal åpne og utvide batterikapasiteten på en Veer også, for det er nok en del som har til hensikt å ha den p.g.a. størrelsen samtidig som de ønsker å fikle med utstyret sitt nesten hele dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke utvalget av applikasjoner til WebOS ganske dårlig - og vil alle disse fungere like godt på en så liten telefon. Fikk umiddelbart lyst på denne kjenner jeg, selv om jeg ikke tror den passer mitt bruksområde spesielt godt. Den var så kul, rett og slett.

Lenke til kommentar

Ekstradings for hodesett gir meg SE Fastport-vibber. Husker poe her på forumet forsvarte den policyen med nebb og klør, men jeg ble aldri helt overbevist. Tror nok dette utelukker Veer for min del også, det veies ikke engang opp mot muligheten til å si "åh, jeg har veer".

Lenke til kommentar

Nå er jo Veer en ganske spesiell telefon da, nærmest en slags morsom liten backup-sak. Jeg har i alle fall mer lyst på en Pre3, men det er noe snasent over en sånn mikrotelefon også. Jeg hadde nok helt fint klart meg uten USB-adapteret, og heller kjøpt en ekstra Touchstone til å ha på jobben (man har jo andre muligheter for å herje med filer, spesielt om man er på et sted der man koble til wifi-nettverk).

 

Mulig jeg til og med hadde kommet til å kjøpe meg et sett Sennheiser MM450 el.l. og droppet alt som heter kabler :dribble:

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

App-utvalget er ikke spesielt imponerende, men spørsmålet er om man finner det man trenger før man legger lista høyt mot hva man kunne tenkt seg. Plug-in Development Kit'et til webOS har helt sidens tarten vært bygget for at det skal være enkelt å porte iOS-applikasjoner over til webOS. Utviklere har meldt at det tar under en uke fra de får en enhet i og systemer i nevene, til applikasjonen kan frigis.

 

Applikasjoner som er oppløsnings-avhengige, som spill ofte er, vil tidvis måtte portes for de forskjellige enhetene. Derfor har ikke Pixi fått alle applikasjoner/spill som Pre har fått. Den mangler nemlig 80 px på høyden, slik Veer også gjør. Dette berører derimot ikke applikasjoner som er lagd på web-teknologier v.h.a. Software Development Kit'et.

 

Vi er forøvrig i et pause-stadie nå ettersom det fremover satses på et mer effektivt og raskt rammeverk for applikasjoner (SDK), som først vil være tilgjengelig på Veer, Pre og TouchPad. Noen utviklere med Pre 2 vil nok ha tilgang, men rammeverket er per dato i beta.

 

For å illustrere hvor kort tid det tar å komme seg over fra iPhone til Pre, kan man se på Angry Birds som ble sluppet til webOS før Android-versjonen var kommet (skikkelig) i beta. Noe som gjorde mange webOS-brukere svært fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...