Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye kan jeg få solgt en VW Passat 98 Sedan for?


ricmik

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tittet litt rundt på finn.no og er litt usikker på hvordan jeg skal prissette bilen jeg skal selge.

 

Bilen er en VW Passat 98 Sedan Trendline som har gått ca 240000.

Den har nettopp fått byttet reg. reim, vannpumpe og bensinpumpe.

Batteriet var nytt i fjor.

EU-godkjent sommer 2010

Bremser og skiver foran ble byttet sommer 2010

Fjærer foran, og dempere ble byttet i 2009

 

Utstyr: A/C (Climatronic), ABS, Airbag+Side-airbag, Vinterdekk, Sommerdekk (ALU-felg), El-vinduer

 

Ser at prisen spriker mellom 30000 og 45000.. Noen som har noen idé om hvor mye jeg kan få for den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Priser du bilen for høyt blir den liggende lenge. Priser du den for lavt går den veldig fort. Det har ikke noe med begrepet "selgers marked" å gjøre, en Passat er en bil det finnes veldig mange av i Norge og det vil aldri være et "selgers marked" når det gjelder de bilene. En 98' modell Passat vil aldri være så ettertraktet på markedet / være vanskelig å få tak i at du som selger kan "styre markedet". Hadde det vært en gammel klassiker hadde du muligens kunnet bruke begrepet "selgers marked".

 

Å regne med pruting er noe man gjør uansett hva det er du skal selge eller kjøpe. Jeg personlig pruter på alt, selv Elkjøp og andre steder det Ola Nordmann tror man ikke kan gjøre det.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Med begrepet selgersmarked mener jeg at trenden viser en klar styring mot at de fleste nordmenn kjøper bil gjennom forhandler framfor å velge privat. Kjøpsloven er og blir kjøpsloven, og dreiningen har vært positiv for forhandlere i et par år nå.

 

Jobber innen finans og har finansiert billån lenge, trenden er tydelig; flere biler kjøpes, og flere velger å tro at forhandler fordelene er verdt "overprisen".

Samt at årstiden ikke er på selgers side. Forsikringsstatistikken viser tydelig at de fleste biler omsettes medio mai, til medio oktober.

 

Med dette velger jeg å konkludere med at det ikke er privat selgers marked pr i dag.

Lenke til kommentar

Med begrepet selgersmarked mener jeg at trenden viser en klar styring mot at de fleste nordmenn kjøper bil gjennom forhandler framfor å velge privat. Kjøpsloven er og blir kjøpsloven, og dreiningen har vært positiv for forhandlere i et par år nå.

 

Kjøpslov eller ikke er totalt irrelevant på en 98' Passat. Den er 13 år gammel.

 

 

Med dette velger jeg å konkludere med at det ikke er privat selgers marked pr i dag.

 

Det kommer jo helt an på hva du skal selge. Det er en 13-på-dusinet-bil det er snakk om her, det er ikke vanskelig å bli kvitt den. Hvis du ikke får solgt en Passat i dag har du priset bilen feil.

Lenke til kommentar

Med begrepet selgersmarked mener jeg at trenden viser en klar styring mot at de fleste nordmenn kjøper bil gjennom forhandler framfor å velge privat. Kjøpsloven er og blir kjøpsloven, og dreiningen har vært positiv for forhandlere i et par år nå.

 

Kjøpslov eller ikke er totalt irrelevant på en 98' Passat. Den er 13 år gammel.

 

 

Med dette velger jeg å konkludere med at det ikke er privat selgers marked pr i dag.

 

Det kommer jo helt an på hva du skal selge. Det er en 13-på-dusinet-bil det er snakk om her, det er ikke vanskelig å bli kvitt den. Hvis du ikke får solgt en Passat i dag har du priset bilen feil.

 

Mange faktorer som avgjør om bilen er lettsolgt eller ikke. Bosted, tid på året, konkurranse fra bruktbilforhandlere, maktroøkonomiske tendenser som tilsier at bil nummer to (eller like gjerne bil nummer 1), helst skal være relativt ny. Mtp kjøpsloven kan jeg være tilbøyelig til å gi deg delvis rett, men garantier, servicer, andre fordeler en forhadler tilbyr mv, er fortsatt et hinder for de som ønsker å selge privat. spes mtp utviklingen vi ser i dag.

Lenke til kommentar

Mange faktorer som avgjør om bilen er lettsolgt eller ikke. Bosted, tid på året, konkurranse fra bruktbilforhandlere, maktroøkonomiske tendenser som tilsier at bil nummer to (eller like gjerne bil nummer 1), helst skal være relativt ny. Mtp kjøpsloven kan jeg være tilbøyelig til å gi deg delvis rett, men garantier, servicer, andre fordeler en forhadler tilbyr mv, er fortsatt et hinder for de som ønsker å selge privat. spes mtp utviklingen vi ser i dag.

 

Du er hjertlig velkommen til å analysere ihjel et bruktbilsalg, men det forandrer ikke det faktum av at en VW Passat er en av de mer lettsolgte bilene i dag. Det er nok ingen forhandlere som gir noe utover en tre måneders bruktbilgaranti, hvis du i det hele tatt er så heldig. Ingen vil gi deg gratis service eller noen andre fordeler om du kjøper en bruktbil fra 1998.

 

 

Poenget jeg prøver å få deg til å forstå at du kan ikke snakke om kjøpers/selgers marked når det gjelder en VW Passat eller bil i seg selv i den forstand. Spesielt er det uinteressant i en 1998 VW Passats tilfelle. Den ville ikke gått for mer / blitt solgt enda fortere om det var "selgers marked" i dag.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...