Gå til innhold

Svarte rammer rundt spill med HDMI


Haygon

Anbefalte innlegg

HEisann! Har nylig kjøpt en BenQ G2420HD og har en del problemer ved bruk av HDMI. Til normalt bruk har jeg fikset problemet som gjorde at bilde ikke fylte hele skjermen ved å sette på overscan i CCC. Men, det som skjer NÅ er at hver gang jeg spiller et nytt spill, f.eks Assassins creed, Prince of persia, crysis vil det ha svarte rammer rundt seg. Noen ganger på mirakuløst vis evt. " fikser" jeg det uten egentlig å ha vite hva jeg har gjort i en liten periode, men nå fant jeg ut at spillene jeg fikk til å fungere, har gått tilbake til å få svarte rammer rundt seg IGJEN. Men det fikser seg IKKE selv! Jeg vil gjerne vite hvordan løse dette problemet.

 

Specs ser du i sig og for de som lurer kjører jeg alltid 1920 x 1080p native res.

 

Alle inlegg settes pris på!

Takker :thumbup:

Endret av Haygon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at du ikke har mulighet til å bruke DVI, er det fordi du ikke har DVI inngang på skjermen? Hva med å prøve et adapter?

 

Tror det var "overscan" jeg gjorde. har ikke mulighet til å sjekke akkurat nå. Er ikke der maskinen står.

 

Edit: Fant dette på google. Mulig det er du allerede har gjort.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Det at du ikke har mulighet til å bruke DVI, er det fordi du ikke har DVI inngang på skjermen? Hva med å prøve et adapter?

 

Tror det var "overscan" jeg gjorde. har ikke mulighet til å sjekke akkurat nå. Er ikke der maskinen står.

 

Jeg har ikke mulighet til DVI pga at jeg ikke har en DVI kabel. Det fulgte vist med en VGA kabel til den nye skjermen, noe jeg IKKE vet hvorfor... Så jeg kjøpte HDMI. Vet ikke om tilgjengelighet på DVI kabler heller, så vartfal ikke noen på el butikken der jeg handlet HDMI kabel. Jeg har også ikke råd til å kjøpe noe som helst den nermeste tiden.

 

Det du tenker på har jeg allerede gjort, men det virker som om det ikke har effekt på visse spill. Dvs at selv om overscan er på, vil det fortsatt vises svarte rammer i noen spill.

Lenke til kommentar

Er det DVI->VGA-adapter med på skjermkortet? isåfall kan du fint bruke VGA-kabelen som fulgte med på skjermen.

 

JA, jeg kan vel teknisk sett bruke den fordi jeg har en DVI adapter selv ( Fulgte ikke med) Men da blir bildekvaliteten helt ræv og bildet flimrer i spill. Det skal jeg IKKE ha noe av. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...