Gå til innhold

3 ( ut av 4) Cores activated! 965 BE


Haygon

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en Phenom II 965 BE prosessor og på startup pleide den å si 4 cores activated! etter at jeg enablet core-unlocker turbo noe eller hva det enn hvar på HK mitt (Crosshair IV formula). Men nå merker jeg at det står bare 3 cores activated! og på " turbo unlocker" software eller no' , et lite rødt vindu med en knapp som sier " Turbo unlocker" har bare 3 rader istedet for 4. ( Forresten, hva brukes dette lille vinduet til og hva skjer når jeg trykker på knappen og alle radene hopper opp til f.eks 17.5 + ?

 

Noen som vet hvordan få tilbake de 4 kjernene prosessoren min egentlig har? Har en følelse at å kjøre bare på 3 kjerner vill ha en effekt på spillytelsen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil, så mener jeg at du har aktivert AMD sin turbo sak... Og dermed så er en kjerne de-aktivert, og multiplern er økt til 17.5.

 

Altså CPUen blir klokket opp til 3.5, eller 3.7GHz (husker ikke) - 17.5*2xxFSB - Ved å deaktivere en kjerne så skaper CPU-en mindre varme og lar seg dermed klokke uten økning i temp.

 

Du deaktiverer turbo igjen. Og dermed settes ned til 3.4GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...