Gå til innhold

6950 BIOS flash?


Gamingtalk

Anbefalte innlegg

Hei. Har sett på skjermkort i en god stund nå og det er snart på tide å kjøpe et. Har kommet fram til 2 forskjellige kort.

ASUS Radeon HD 6950 2GB "DirectCU II" og

Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB "Super Overclock"

 

Gigabyte sin 560 SOC scorer veldig bra med tanke på prisen, men 6950 blir mye kraftigere hvis jeg flasher BIOS til en 6970.

 

Har noen erfaring med dette eller testet det før?

Lurer også på om det snart kommer en update eller no som blokkerer dette...

 

Hvis jeg får flasha den til en 6970 og vil senere ha en 6950 til, funker de to sammen? Eller må jeg flashe den og eller kjøpe en 6970? Trenger virkelig hjelp :/.

 

Takk for svar :)!

Endret av Gamingtalk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6750 og 6970 passer bra sammen i CF selv om det ene kortet er flashet.

Ang update for å fjerne muligheten til flashing har jeg lest litt om det for noen måneder siden, men dette var kun spekulasjoner fra forumbrukere og ikke bekreftet fra AMD.'

 

Har selv 2 stk 6950 som er flashet til 6970 i CF og fungerer udmerket. Har kun hatt litt problemer med å justere volten på begge kortene i SmartDoctor (Asus sitt OC program), men dette er ikke nødvendig hvis du kun skal flashe kortet. Skal du mye høyere en stock 6970 hastighet trenger du derimot å få endret på volten. Har kun brukt SM selv men det skal være flere programmer der ute for å justere volten på kortene. Selve prosessen med det å flashe kortene er veldig lett, last ned et lite program som modifiserer biosen på kortet ditt, last så ned ATI WinFlash og flash kortene.

 

 

OBS OBS OBS!

Ha kun 1 kort i maskinen av gangen! Prøvde å flashe med begge 2 i CF noe som ikke akkurat fungerte veldig bra.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Anbefaler å kjøre en bios mod på den biosen du allerede har for å låse opp shaderne i stedet for å flashe til en 6970 BIOS, da 6970 BIOS kan ha andre minnetimings og spenning som ikke passer med minnet på ditt 6950 kort. Kan gi artifacts og i værste fall skade på minnebrikkene på kortet.

 

Men ja å kjøre 6970 og 6950 sammen i CF fungerer knall.

 

Edit:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624056 Har selv bestilt dette som har opplåst den ene biosen fra fabrikk. Bare svitche over til "OC" biosen så har man et 6970 med litt lavere minnehastighet(6950 minnehastighet). At kortet i tillegg har en god custom kjøler og ikke koster mye mer enn et referanse HD6950 er heller ikke dumt :)

Trenger heller ikke 3 slots i maskinen som asus sine Direct CU kort.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anbefaler å kjøre en bios mod på den biosen du allerede har for å låse opp shaderne i stedet for å flashe til en 6970 BIOS, da 6970 BIOS kan ha andre minnetimings og spenning som ikke passer med minnet på ditt 6950 kort. Kan gi artifacts og i værste fall skade på minnebrikkene på kortet.

 

Men ja å kjøre 6970 og 6950 sammen i CF fungerer knall.

 

Edit:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624056 Har selv bestilt dette som har opplåst den ene biosen fra fabrikk. Bare svitche over til "OC" biosen så har man et 6970 med litt lavere minnehastighet(6950 minnehastighet). At kortet i tillegg har en god custom kjøler og ikke koster mye mer enn et referanse HD6950 er heller ikke dumt :)

Trenger heller ikke 3 slots i maskinen som asus sine Direct CU kort.

Beklager for så sent svar. Haha har sett på det kortet i 1 dag nå før jeg så kommentaren din :).

Det virker veldig bra med tanke på at du får et 6970 kort (med lavere minnehastighet) til prisen av et 6950 kort. Har lest en del tester om det og dette ser konge ut. Tror jeg skal bestille dette :D.

 

Hardware Heaven har testet denne og de gir den 10/10 i score. Dette er veldig få kort som får og dette er nok det 6950 kortet som gir mest for pengene. Hardware Heaven fikk overklokket klokkehastigheten helt til 939 Mhz med MSI Afterburner. Dette kortet er sykt for pengene... Forresten, har du fått dette kortet ennå eller får du det 1 mai? Isåfall kan du fortelle hvordan du har opplevd kortet så langt? ^^

 

PS! Det følger med MW2 og 0.o. Enda mer for pengene :)

Lenke til kommentar

Komplett endret datoen fra "Bekreftet 4. mars" til "Ubekreftet 1. Mai", og så lenge gadd jeg ikke vente :(

 

Bestilte meg et Asus HD 6970 Direct CU II, selv om det var mye dyrere - og mye større. Måtte ta ut ene enheten for harddisker i kabinettet for å få plass til det, så når har jeg bare 3 diskplasser. Kortet har også en biosfeil som gjør at jeg må kjøre på backupbiosen (Hovedbiosen er begrenset/bugga til 1920 x 1080 oppløsning med min Dell U2711 skjerm, kan ikke velge 2560 x 14440). Men ellers er det akkuratt så stillegående og kjølig som man kan forvente av et slikt kort.

Lenke til kommentar

Komplett endret datoen fra "Bekreftet 4. mars" til "Ubekreftet 1. Mai", og så lenge gadd jeg ikke vente :(

 

Bestilte meg et Asus HD 6970 Direct CU II, selv om det var mye dyrere - og mye større. Måtte ta ut ene enheten for harddisker i kabinettet for å få plass til det, så når har jeg bare 3 diskplasser. Kortet har også en biosfeil som gjør at jeg må kjøre på backupbiosen (Hovedbiosen er begrenset/bugga til 1920 x 1080 oppløsning med min Dell U2711 skjerm, kan ikke velge 2560 x 14440). Men ellers er det akkuratt så stillegående og kjølig som man kan forvente av et slikt kort.

Oh. Den ligger vel på rundt 3.000kr,- ? Jeg tror jeg går for Powercolor sin 6950 "dual bios" og når det blir for dårlig kjøper jeg et til og kjører det i Crossfire. Har du Mid Tower siden du ikke har plass nok?

Lenke til kommentar

Finnes det opplåst BIOS til disse kortene da?

Ja, Powercolor sin nye 6950 har opplåst bios til 6970 untatt minnehastigheten. Ellers er den som en 6970 og minnehastigheten har ikke så mye å si i forhold til fps :). Har vel mer å si på Eyefinity. Du har også muligheten til å velge hva du vil ha ved hjelp av en bryter. 6950 med 6970 bios eller en vanlig 6950. Link. MW2 Følger med :p

Endret av Gamingtalk
Lenke til kommentar

Det som gjør at jeg handler hos de store er at de holder seg igang i flere år.

Mens de små kan forsvinne etter 1 år, og da er reklamasjon og garanti svært vanskelig.

Tross alt er hardware idag svært upålitlig sammenlignet med før, blir en god del RMA'er iløpet av de siste åra sammenlignet med snart 10 år siden.

Lenke til kommentar

Finnes det opplåst BIOS til disse kortene da?

Ja, Powercolor sin nye 6950 har opplåst bios til 6970 untatt minnehastigheten. Ellers er den som en 6970 og minnehastigheten har ikke så mye å si i forhold til fps :). Har vel mer å si på Eyefinity. Du har også muligheten til å velge hva du vil ha ved hjelp av en bryter. 6950 med 6970 bios eller en vanlig 6950. Link. MW2 Følger med :p

 

Dette vet jeg jo, har et HD6950 med opplåst BIOS selv. Står ingenting på den siden som indikerer at det kommer med opplåst BIOS som jeg ser iallefall, så da må du i tilfelle finne en og flashe selv. Alle HD6950 referansekort kommer med Dual BIOS, samt enkelte kort som ikke er referansekort. Ser i den ene tyske anmeldelsen at dette kan flashes iallefall, så det er jo gode nyheter :)

 

EDIT: Ser på hexus sin anmeldelse at dette kortet kommer med preflashet 1536-shaders BIOS. Røverkjøp :)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Finnes det opplåst BIOS til disse kortene da?

Ja, Powercolor sin nye 6950 har opplåst bios til 6970 untatt minnehastigheten. Ellers er den som en 6970 og minnehastigheten har ikke så mye å si i forhold til fps :). Har vel mer å si på Eyefinity. Du har også muligheten til å velge hva du vil ha ved hjelp av en bryter. 6950 med 6970 bios eller en vanlig 6950. Link. MW2 Følger med :p

 

Dette vet jeg jo, har et HD6950 med opplåst BIOS selv. Står ingenting på den siden som indikerer at det kommer med opplåst BIOS som jeg ser iallefall, så da må du i tilfelle finne en og flashe selv. Alle HD6950 referansekort kommer med Dual BIOS, samt enkelte kort som ikke er referansekort. Ser i den ene tyske anmeldelsen at dette kan flashes iallefall, så det er jo gode nyheter :)

 

EDIT: Ser på hexus sin anmeldelse at dette kortet kommer med preflashet 1536-shaders BIOS. Røverkjøp :)

Jepp dette er et røverkjøp og kommer nok til å kjøpe dette snart :D. Men hvorfor skal jeg flashe det når det er på en måte flashet? Det eneste er minnehastigheten som ikke er som en 6970 ellers som jeg har sett hittil, er alt annet likt.

Lenke til kommentar

Finnes det opplåst BIOS til disse kortene da?

Ja, Powercolor sin nye 6950 har opplåst bios til 6970 untatt minnehastigheten. Ellers er den som en 6970 og minnehastigheten har ikke så mye å si i forhold til fps :). Har vel mer å si på Eyefinity. Du har også muligheten til å velge hva du vil ha ved hjelp av en bryter. 6950 med 6970 bios eller en vanlig 6950. Link. MW2 Følger med :p

 

Dette vet jeg jo, har et HD6950 med opplåst BIOS selv. Står ingenting på den siden som indikerer at det kommer med opplåst BIOS som jeg ser iallefall, så da må du i tilfelle finne en og flashe selv. Alle HD6950 referansekort kommer med Dual BIOS, samt enkelte kort som ikke er referansekort. Ser i den ene tyske anmeldelsen at dette kan flashes iallefall, så det er jo gode nyheter :)

 

EDIT: Ser på hexus sin anmeldelse at dette kortet kommer med preflashet 1536-shaders BIOS. Røverkjøp :)

Jepp dette er et røverkjøp og kommer nok til å kjøpe dette snart :D. Men hvorfor skal jeg flashe det når det er på en måte flashet? Det eneste er minnehastigheten som ikke er som en 6970 ellers som jeg har sett hittil, er alt annet likt.

 

Jeg skrev det etter å kun ha lest produktsiden, og der fant jeg ingenting om at det var flashet fra før. Det er jo ikke "på en måte" flashet, det ER jo flashet med 2 BIOS'er i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar

Bestilte hos en annen butikk siden komplett ikke hadde på lager. (studrab.no)

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=813903

Hvordan turte du å bestille for 2700,- ++ på et så ukjent nettsted? :S. Var det rask levering?

 

1: ingen andre (enn ukjente butikker) hadde det på lager til en fornuftig pris.

2: Sjansen for at jeg trenger RMA/reklamasjon på kortet anser jeg som liten, har enda ikke hatt et eneste skjermkort med feil på gjennom åra.

3: Kortet kom i posten direkte fra distributør (i mitt tilfelle hattelco) 2 dager etter bestilling.

Lenke til kommentar

Bestilte hos en annen butikk siden komplett ikke hadde på lager. (studrab.no)

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=813903

Hvordan turte du å bestille for 2700,- ++ på et så ukjent nettsted? :S. Var det rask levering?

 

1: ingen andre (enn ukjente butikker) hadde det på lager til en fornuftig pris.

2: Sjansen for at jeg trenger RMA/reklamasjon på kortet anser jeg som liten, har enda ikke hatt et eneste skjermkort med feil på gjennom åra.

3: Kortet kom i posten direkte fra distributør (i mitt tilfelle hattelco) 2 dager etter bestilling.

Vet ikke helt om jeg gidder å vente til 1. Mai heller... Kortet ligger nå ute for 2526kr,- på studrab. http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:3681015;c:36132

 

Anbefaler du å kjøpe den da?...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...