Gå til innhold

Problemer med NTE-fibernett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har 10/10 fiber fra NTE og hastigheten er super, men det er noen småting som plager meg. Problemet er at jeg ikke vet hva det skyldes, om det er linja, nettverkskortet eller noe i Windows/Winamp?

 

 

Eksempel 1:

 

Jeg hører en del på Radioseven.se(Internettradio), men en god del ganger så stopper bare stream`n opp, den går ikke videre eller prøver å buffre på nytt. Andre ganger så "hakker" musikken så den tar pauser på ca 1 sekund før den fortsetter igjen. Problemet virker å skje mer når det er mange som hører på(ettermiddager, helger osv)(dette kan jo også ha noe med overbelastning på linja fra NTE?, ikke vet jeg)

 

Jeg hører på mange andre radiokanaler på nett også, og ingen andre gir meg dette problemet eller andre problemer.

 

 

Eksempel 2:

 

IRC: Her detter jeg plutselig ut, men det tar bare få sekunder så er den koblet til igjen. Spilling på nett eller internettradio blir ikke påvirket av at IRC-klienten tilsynelatende mister Internett i noen få sekunder.

 

Eksempel 3:

 

Hele maskina mister tilgang til Internett. Kjører sånn "se etter feil" funksjon i Win7. Den gjør noe magi(eventuelt bare kobler seg til på nytt) og linja fungerer igjen og kommer opp med beskjeden "The Default Gateway was not available)(sånn ca det ihvertfall)

 

 

 

PS: Har prøvd å kontakte Radioseven for å høre om de har noen problemer hos de, men etter flere mail så har jeg aldri fått svar.

PPS: Har sendt mail med NTE også, men bare fått "autosvar" tilbake, noe om at det hadde vært DHCP problemer hos enkelte av deres kunder for 4-5 uker siden.

 

 

 

Som sagt, kanskje ligger problemet hos NTE, i nettverkskortet, eller driverne, eller noe i Windows 7?, men uansett så håper noen der ute kan hjelpe meg =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemeldinger =)

 

Har kjørt pingplotter en stund nå for å se om jeg får noe særlig utsalg, men har vært dårlig med det, men!

 

Hvis jeg åpner mange websider samtidig så er jeg garantert å miste tilkoblingen til internettradio`n og IRC. Så da er spørsmålet, skyldes dette maskina mi, eller noe hos ISP`n?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...