Gå til innhold

Windows XP uten administrative rettigheter


Anbefalte innlegg

Samboeren bruker fortsatt pcen som hun fikk da hun fortsatt bodde hjemme. denne var da kontrolert av foreldrene med standard administrator kontoen og en annen brukerkonto, begge med passord problemet er at da foreldrene enten ikke husker passordet eller at capslock eller lignende var på.

 

Har prøvd og få satt opp en ny administrator via cmd og endre passoret via cmd men til ingen nytte.

 

Dette er en mini pc uten cd-rom kun usb inngang. Har cd-key til windows men vet ikke om det er noen andre som har noen smarte løsninger før jeg eventuelt må reinstallere hele dritten, og hvis jeg må, hvordan reinstallere uten cd-rom

 

På forhånd stor takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har muligheten til å låne en usb-cdrom, så kan du laste ned http://www.pcloginnow.com/ og brenne det ut på en cd, for å så boote fra den.

Dette er program som enkelt kan fjerne passord på kontoer i Windows.

 

Vet ikke om det er mulig å bruke dette fra en minnepenn.

 

Edit: Les her for muligheter for å boote fra usb. Har ikke prøvd noen av de selv!

Endret av Zash
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Det beste for meg er å si installere windows på nytt, etter at man tar back-up fra div private data.

Det kan du enkelt gjøre med å bruke en usb minnepenn med windows 7 PE i og den \I386 fra den XP cd i.

 

Det windows PE kan du ta fra en windows 7 plate (hvis du har). Du trenger å kopiere den \boot folder, den \sources folder---> Men med kun det boot.win file in, (dvs du lager en \sources folder i minnepenn og deretter kopier i den kun det boot.wim file fra den \sources i dvd ) og det <bootmgr> file, som du finner i root på din DVD plata.

 

Usb må være ca 1GB stor, for å få plass til \i386 folder. Commando som du skal bruke for å installere XP er enkelt, og det kan vente til du får boot up med usb først.

 

 

 

Det andre som jeg liker ikke så godt, er å bruke det samme USB windows PE minnepenn, for så å reset password som Administator har. Det er mange måtter å gjøre det. Det er mange <How To> ute der, så jeg vil henvise deg til en av de sidene, hvor det er ikke noe focus pokus med. Du skal bruke kun windows sine muligheter og commandoer (sikkert det samme commando du har brukt til nå i cmd, men det skal finne sted før du logger in, eller før du logger in til safe mode, det er up til deg Linken vil jeg sende til deg per pm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...