Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Profiltekst til datingtjenester


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noen tro på at jeg skal komme noen vei med å være på en datingtjeneste, men det er veldig lite å tape på å regge meg. Så jeg registrerte meg, problemet er bare at jeg er så sykt dårlig til å skrive interessante profiltekster. Så jeg skrev en "morsom" profiltekst, som kanskje ikke er så morsom. Andre der inne skriver ganske seriøse tekster, uten at det virker spesielt stivt. Er det veien å gå?

 

La inn det jeg kopierer inn nedenfor, og vil gjerne ha knallhard kritikk på hva jeg bør endre på. Også hvis jeg må begynne på nytt. Jeg mistenker at denne profilteksten er ganske fail, så det er jeg forberedt på:

 

 

Hei! Jeg er en blid og positiv mann som står i fare for å begynne å skrive det her som en jobbsøknad. Jeg er pålitelig, har stå-på-vilje og trives med å jobbe både selvstendig og i team. Neida. Eller jo, de egenskapene skal jo egentlig stemme ganske bra. Jeg har dårlig trening i å skrive både jobbsøknader og profiltekster, så takk gudene for at jeg allerede har en jobb. Jeg skulle nesten hatt en kjæreste også, da hadde jeg ikke trengt å starte på en profiltekst på *sensurert*. Sånn, da fikk jeg skutt inn at jeg er trofast også. Jeg er glad i å trene, så lenge det er noe gøy. Da sørger jeg for at det er gøy, og trener hver uke i hvert fall. Hvis ikke tar jeg heller en filmkveld eller spillkveld. Brettspill er undervurdert, ikke sant?

 

Jeg er på jakt etter en like blid jente/kvinne, humør og humor er viktig for meg. Dramaqueens holder jeg meg unna, men jeg hadde egentlig lovet meg selv å ikke skrive hva jeg IKKE vil ha. Jeg har ikke satt meg som mål at jeg skal få meg en kjæreste via denne siden, men jeg er helt klart åpen for det. Jeg tar det som det kommer, og vil ikke gjøre det her for anstrengt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kul tekst, men jeg ville utelatt "takk gudene". Tonefall blir ikke levert over interwebsen, så det utsagnet kan i verste fall få deg til å fremstå som meget religiøs. Jeg ville i allefall stusset litt på den og regner med jeg ikke er alene.

Jeg ville også utelatt "Ikke sant?" der du snakker om brettspill. Kommentaren fungerer mye bedre uten det tillegget.

 

Men ellers gjennomført tekst, jeg hadde blitt interessert!

Lenke til kommentar

Fjern alle slike usikre negative affirmasjoner, som "neida" og slikt, eller annen selvnedlating som at du er dårlig på noe. FÅ ALT SLIKT VEKK

 

Hold sprøket ditt skriftlig, ikke si ord/uttrykk som best passer inn i en verbal setting ("neida", "ikke sant?", "takk gudene", etc)

 

IKKE skriv om det du IKKE er interessert i

 

Ikke skriv at du skulle gjerne hatt kjæreste, du er jo på en datingside, hva i all verden er du der for hvis du ikke vil ha kjæreste ? Tror du de som leser profilen din er så dumme at de ikke vet hva slags nettside de er på ?

 

Aldri SKRIV at du er blid, positiv, morsom, [sett inn adjektiv her], VIS DET

 

 

Hele den underlina seksjonen, samt det i kursiv, er ganske traurige greier

 

Begynn på nytt

Endret av Okeblol
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere som klager sånn. Skriv en tekst han kan bruke da, hvis dere er så perfekte...

Han spurte etter en vurdering av teksten sin og fikk konstruktiv kritikk på den. Er jo ikke meninga at vi skal skrive en tekst han kan bruke. Blir jo litt som å skrive manuset til noen andre som skal fremføre noe på skolen...

 

 

hvis dere er så perfekte...

Whine whine whine. Kommer du i kontakt med noen, hold sånt vekk :).

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Hold sprøket ditt skriftlig, ikke si ord/uttrykk som best passer inn i en verbal setting ("neida", "ikke sant?", "takk gudene", etc)

Ja, egentlig intonasjon av disse setninger kan bli misforstått.

 

Aldri SKRIV at du er blid, positiv, morsom, [sett inn adjektiv her], VIS DET

Egenlig ingen skriver at de er negative, kjedelige osv. Alle er perfekte, hvis man skal tro på informasjon fra datingtjeneste :)

Lenke til kommentar

 

Egenlig ingen skriver at de er negative, kjedelige osv. Alle er perfekte, hvis man skal tro på informasjon fra datingtjeneste :)

 

 

Man skal selge seg selv med en datingprofil, ikke lire av seg alle sine negative egenskaper

 

Negative setninger, meninger, holdninger, gir negative assosiasjoner

 

Man må få frem sine positive sider, uten å smøre på eller lyve (det å lyve er enda dummere enn å være negativ)

 

Jeg er ikke helt enig med deg om at alle er perfekte osv på datingsider, det er veldig mange dårlige profiler. Det var i alle fall det sist jeg sjekket (type ett år siden)

Endret av Okeblol
Lenke til kommentar

Man skal selge seg selv med en datingprofil, ikke lire av seg alle sine negative egenskaper

 

Negative setninger, meninger, holdninger, gir negative assosiasjoner

 

Man må få frem sine positive sider, uten å smøre på eller lyve (det å lyve er enda dummere enn å være negativ)

Ja, jeg er enig, løgn åpnes etter hvert og ødelegger tillit. Men hva er med negative sider? Alle har jo de, det er normalt. Men det er generelt vanskelig å lage helt riktig presentasjon av seg selv gjennom skriftlig språk. De som leser kan egentlig misforstå alt, også positive sider. Og ikke alle er så flinke å skrive.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg er enig, løgn åpnes etter hvert og ødelegger tillit. Men hva er med negative sider? Alle har jo de, det er normalt. Men det er generelt vanskelig å lage helt riktig presentasjon av seg selv gjennom skriftlig språk. De som leser kan egentlig misforstå alt, også positive sider. Og ikke alle er så flinke å skrive.

 

Det er ikke meningen å framstå som et feilfritt overmenneske, men å gi et inntrykk av at man har god selvtillitt.

Selvtillitt er tiltrekkende og sexy

 

Framstill deg selv som positiv og leken

 

Hvis en synes det er vanskelig å skrive noe kan man opprette en falsk konto med motsatt kjønn og se på profiler skrevet av mennesker med sitt eget kjønn og se hva de har gjort, og få litt inspirasjon fra den kanten. Huff for en setning.

Det kan ofte være enklere med konkrete eksempler framfor generelle "gjør ditt gjør datt" råd

Endret av Okeblol
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å framstå som et feilfritt overmenneske, men å gi et inntrykk av at man har god selvtillitt.

Selvtillitt er tiltrekkende og sexy

 

Framstill deg selv som positiv og leken

Helt enig, selvtillit er viktig. Man skal bare finne en grense mellom god selvtillit og selvsikkerhet. Selvsikkerhet er ikke tiltrekkende, i hvert fall ikke for meg.

Hvis en synes det er vanskelig å skrive noe kan man opprette en falsk konto med motsatt kjønn og se på profiler skrevet av mennesker med sitt eget kjønn og se hva de har gjort, og få litt inspirasjon fra den kanten. Huff for en setning.

Det kan ofte være enklere med konkrete eksempler framfor generelle "gjør ditt gjør datt" råd

God råd, håper at det hjlper til trodstarteren.

Lenke til kommentar

Her må jeg nesten si meg enig med forglemmegei

 

Når jeg tenker selvtillit tenker jeg noen som er fornøyd med livet sitt, utseende, personlighet, glad i seg selv, og alt det der

 

Når jeg hører selvsikkerhet tenker jeg en sånn sleip klyse so er litt FOR glad i seg selv, "radiopersonlighet" (glad i å høre seg selv snakke) etc

 

 

Selvtillit er noe man har, selvsikkerhet er personligheten man kler på seg når man skal være cocky/playful (for å ta noen slitte PUA uttrykk) og skaffe seg en one night stand

 

 

Mulig jeg er helt på vidda her nå !

Endret av Okeblol
Lenke til kommentar

Er ikke det mye det samme?

Jeg stusser også på det. Hva er forskjellen på selvtillit og selvsikkerhet? Begge deler er vel å ha tro på seg selv?

Beklager, dette kan sikkert skyldes av min språkkunnskap. Kanskje skulle jeg heller bruke et annet ord - selvtilfredshet, selvgodhet. I mitt språk har ord "selvsikkerhet" en dårlig nyanse.

Lenke til kommentar

Her må jeg nesten si meg enig med forglemmegei

 

Når jeg tenker selvtillit tenker jeg noen som er fornøyd med livet sitt, utseende, personlighet, glad i seg selv, og alt det der

 

Når jeg hører selvsikkerhet tenker jeg en sånn sleip klyse so er litt FOR glad i seg selv, "radiopersonlighet" (glad i å høre seg selv snakke) etc

 

 

Selvtillit er noe man har, selvsikkerhet er personligheten man kler på seg når man skal være cocky/playful (for å ta noen slitte PUA uttrykk) og skaffe seg en one night stand

Akkurat dette mente jeg også :yes:

Lenke til kommentar

Beklager, dette kan sikkert skyldes av min språkkunnskap. Kanskje skulle jeg heller bruke et annet ord - selvtilfredshet, selvgodhet. I mitt språk har ord "selvsikkerhet" en dårlig nyanse.

 

Jeg tror kanskje "arrogant" er ordet du leter etter. Som betyr å være nedlatende og overlegen. Da mener man at man er bedre enn alle andre.

 

selvtilfredshet og selvgod betyr egentlig nesten det samme som å være selvsikker og å ha selvtillit.

 

okeblol: Jeg tror nok selve ordet i seg selv betyr omtrent det samme. Hva du oppfatter det som kan jeg såklart ikke si noe imot.

Begge ordene defineres hvertfall som å ha tro/være trygg på seg selv.

Lenke til kommentar

TS her, jeg har etter hvert fått oppdatert profilteksten og tar gjerne imot feedback på hva som er positivt og negativt.

 

"Jeg liker å tro at jeg er morsom, og jeg er glad i å få andre til å le. Men alt til sin tid og i passe mengde, alt annet ville vært forferdelig slitsomt å forholde seg til.

 

Tar ting på sparket og vil ikke angre på noe jeg ikke har gjort. Jeg prøver å få maksimalt ut av livet, og så får jeg summere opp når jeg en gang blir gammel, sliten og grå. Men jeg følger også en viss fornuft når jeg gjør mine valg.

 

Ser etter en blid jente som er trygg på seg selv og som det går an å snakke med, fleipe med, le og ha det gøy med. Du er glad i å finne på ting, og er litt impulsiv. Så jeg leter etter det samme som alle andre ;)"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...