Gå til innhold

2500+ ytelse, lavere en forventet! Hvorfor?


UAM

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Asus A7N8X DL og 2500+, klarer å klokke den nokså høyt (2,4GHz), men benchmarkresultatene jeg får er likevel elendige. F.eks ved 3200+ innstillinger får jeg kun 6242/3032 i CPU benchmark i Sisoft. Noen som kan tenke seg en årsak til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkort: POV Ti4200XP 280/600

 

CPU score PC-mark: 6810

3Dmark 13387

 

Ved 2.4 Ghz (220*11) så får jeg ~7500 CPU marks i PCMark2002.. dette kan være forde jeg kjører høyere FSB, men det vet jeg ikke siden du ikke sier noe om hva du kjører. Om du forteller oss litt om ram, fsb og timings så kan blir det lettere for oss :)

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg kun med 166 FSB, men også jeg får relativt lav score både i SiSoft Sandra og PCMark.

 

Jeg spekulerer på om noe av grunnen til dette kan være den elendige PSU'en jeg har... (QTEC 400W)

 

Tror det er viktig å ha en som leverer nok ampære på 12V-railen. Dette gjør ikke QTEC'en.

 

Hvilken PSU har du?

 

Hvor mange ampære på 12 Volt?

Lenke til kommentar

oppgrader biosen!

 

selv om det står at hovedkortet tåler opp til f.eks xp2800+ vil det ikke si at det støtter xp2500+ barton, men bare t.bred og palomino prosessorene opp til xp 2800+... dette går an å fikse med en bios-oppgradering...........

 

 

 

se nedenfor :oops: hehe

Lenke til kommentar

oppgrader biosen!

 

selv om det står at hovedkortet tåler opp til f.eks xp2800+ vil det ikke si at det støtter xp2500+ barton, men bare t.bred og palomino prosessorene opp til xp 2800+...noe som gjør at prosessoren blir gjenkjent som xp2200+(samme hastighet) d.v.s at du bare får dra nytte av halve cahcen i stede for 512... dette går an å fikse med en bios-oppgradering.....da får man bruke hele cachen og får dermed litt bedre ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...