Gå til innhold

Hva synes du Core 2-prosessorer er verd nå?


Anbefalte innlegg

Hva synes dere Core 2-prosessorene er verd på bruktmarkedet nå? Strengt tatt er de kanskje ikke verd så mye når man ser hva man får av ytelse for pengene for Core i5 2500K, men de kan være verdifulle i forhold til folk som vil oppgradere 775-baserte systemer. Kom med forslag, gjerne ut i fra hva du selv ville ha gitt hvis du skulle kjøpe en slik, og hva du ville ha hatt for dem hvis du skulle solgt dem. Spent på å høre ulike synspunkter på dette. Tror ikke det er noen fasit på dette.

 

F.eks:

 

E7400

E7500

E8400

E8500

 

Q9300

Q9400

Q9450

Q9550

Q9650

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle ha kjøpt en prosessor brukt, uansett versjon, så ville jeg ha antatt at det var en person med grisete fingre og null kompetanse hva angår hardware som har stått for demonteringa, og med påfølgende risiko for en esd-skade. Jeg ville ha gitt et par hundrelapper max.

Det er slike ting jeg ikke kjøper brukt med mindre det er snakk om en person som jeg kjenner.

 

 

Salg?

Har ingen til salgs og har ikke vurdert evt pris på det jeg ikke skal selge.

Lenke til kommentar

Ut i fra dette, burde vi vite hvordan prosessoren er brukt?

 

La oss si 3-4 år uten overklokking?

 

Da ville jeg tatt å regnet ut i fra AMD sin serie, dele på antall år også fått verdien derfra.

 

Så ja 4 år er ikke prosessoren stort verdt.

 

Men det kommer jo ann også på hvor mange kjøpere, og hvor mange prosessorer som selges.

Så om noen har intel hovedkort (LGA 775) vil de nok betale maks hva det koster for tilsvarende DDR2 AMD hovedkort og prosessor.

 

Tja kan vi sammenlignet?

Core duo E7500 mot AMD Athlon II X2 260?

 

La oss si denne er brukt i 4 år?

Da blir det jo 125 kr, men fleste hadde nok solgt denne for 200 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...