Gå til innhold

Sniktitt: BlackBerry PlayBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner problemstillingen, men faktisk så trenger man ikke mer kunnskap enn HTML for og lage basic applikasjoner til PlayBook. Kan også føyes til at RIM har lagt mye vekt på programvareutvikling og gratis webkurs den siste tiden(Har selv tatt dette kurset som går på 4 deler.)

Kan programmerere allerede utvikle til Android så er det allerede klart for PlayBook, lenge leve Adobe Air. Så fremdeles, ser ikke noe issue..

Lenke til kommentar

Det er jo forståelig! Som jeg nevnte da det er enkelt satt sammen og kan compiles med Adobe Air, så har faktisk utviklere muligheten til og lage 1 applikasjon som kan tilbys i 2 forskjellige applikasjons-butikker på 2 forskjellige platformer.

 

Spør du meg er det good business for dem som vil ta betalt for det dem har laget. Folk flest er grådig, så tror det er sannsynlig at ting løser seg ;)

Lenke til kommentar

Det der ga ingen mening for meg. Er det programvareutvikling du tenker på?

 

Ja, små plattformer dør i større grad, og selv om de lever er det mindre både hardware og software. Som bruker er det derfor risikabelt å ofre tid og energi på plattformen.

 

AtW

 

Saken er vel den at RIM er ett selskap som retter seg mot ett marked som krever høy sikkerhet, og de er pdd den ubestridte lederen på dette området. Android, som vel er det eneste alternativet, er ikke godt nok, etter å ha rettet opp åpenbare feil i testen mellom RIM, WP7, IOS og Android som kom ut for ett par uker siden så havner de på sisteplass. Men nå bør kanskje ikke stole på en test som har slike åpenbare mangler.

 

RIM ønsker nok også å ha full kontroll over sine plattformer for å kunne garantere for sikkerheten til sine kunder.

 

Programmer vil nok uansett ikke være ett problem for Playbook. Kjerneprogrammene RIM trenger vil uansett dukke opp, og for alt det andre så kan de bare kjøre Android programmer.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...