Gå til innhold

Hvordan får jeg denne effekten ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tar bildet fra en plattform (f.eks en bil, pickup?) som kjører foran bilen du skal ta bilde av, og så bruker du litt lang lukkertid sånn at bakgrunnen blir uskarp. Kjør seriefoto mens og prøv å holde bilen (motivet) jevnt i søkeren hele tiden.

 

I PhotoShop etterpå popper du fargene og kontrasten litt, resize og skarp opp forsiktig.

Lenke til kommentar

Du tar bildet fra en plattform (f.eks en bil, pickup?) som kjører foran bilen du skal ta bilde av, og så bruker du litt lang lukkertid sånn at bakgrunnen blir uskarp. Kjør seriefoto mens og prøv å holde bilen (motivet) jevnt i søkeren hele tiden.

 

I PhotoShop etterpå popper du fargene og kontrasten litt, resize og skarp opp forsiktig.

Det er greit nok. Men jeg tenkte hvordan får jeg bagrunnen slik. Hvordan kan jeg få den samme effekten i bagrunnen med hjelp av photoshop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tar bildet fra en plattform (f.eks en bil, pickup?) som kjører foran bilen du skal ta bilde av, og så bruker du litt lang lukkertid sånn at bakgrunnen blir uskarp. Kjør seriefoto mens og prøv å holde bilen (motivet) jevnt i søkeren hele tiden.

 

I PhotoShop etterpå popper du fargene og kontrasten litt, resize og skarp opp forsiktig.

Det er greit nok. Men jeg tenkte hvordan får jeg bagrunnen slik. Hvordan kan jeg få den samme effekten i bagrunnen med hjelp av photoshop.

Du får bakgrunnen sånn når du tar bildet, ikke i PhotoShop.

Lenke til kommentar

Du tar bildet fra en plattform (f.eks en bil, pickup?) som kjører foran bilen du skal ta bilde av, og så bruker du litt lang lukkertid sånn at bakgrunnen blir uskarp. Kjør seriefoto mens og prøv å holde bilen (motivet) jevnt i søkeren hele tiden.

 

I PhotoShop etterpå popper du fargene og kontrasten litt, resize og skarp opp forsiktig.

Det er greit nok. Men jeg tenkte hvordan får jeg bagrunnen slik. Hvordan kan jeg få den samme effekten i bagrunnen med hjelp av photoshop.

Du får bakgrunnen sånn når du tar bildet, ikke i PhotoShop.

Ja det er jeg klar over ;)

 

Men lurte på om det var en måte jeg kunne få samme effekten ved hjelp av photoshop. Da jeg allerede har et bilde jeg ville prøvd å endre på

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1) Klipp ut bilen fra bakgrunnen.

2) Reparer bakgrunn slik at bilen ikke vises.

3) Dubliser bakgrunn så mange ganger du trenger.

4) Gjør alle linjer rette via Liquid eller puppet tool. På de forskjellige lagene.

5) Kjør på med motion blur.

6) Warp tilbake.

7) Velg en overlay-mode som funker, eller kombiner flere moder.

8) Legg på bil.

 

Voilá.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...