Gå til innhold

Windows 7 på Aspire One!


Anbefalte innlegg

Hola!

 

Har en Acer Aspire One som jeg skal installere WIN7 på. Som dere sikkert vet, om dere har aspire one, skal du lete lenge for å finne dvd-rom.

 

Så det som er casen her er at jeg må installere fra usb.

Bruker en ekstern hdd på 500 gb.

Problemet er at jeg ikke får det til.

Sånn ser mappen med WIN7 ut (vedlagt fil):

 

Så nå har jeg brukt GRUB4DOS for å installere, lagt det inn på ekstern hd, boota opp fra ekstern hd, kommer meg inn på installasjonsiden, men så får jeg: "No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

 

Så nå sitter jeg her og tenker WTF.

 

Noen som har noen formening? Takk

post-111882-0-00180600-1298367650_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå i diskbehandling (xp home) slette den partition som du har laget, og lage en ny partition på 10GB ,primary) og formatere den med FAT32. Deretter merk den som active.

Den ny partition har fått en bokstav, husk bokstaven , fordi du vil bruke den om kort tid.

Extract iso filen på den.

Kopiere bootsect filen fra \boot folder i din C:

åpne CMD og utføre:

c:\bootsect /nt60 ?: /mbr

?=bokstaven på den nye partition på disken.

 

Prøve å boote fra den.

 

 

edit: rettet commando for bootsector i tilfelle du ikke skifter manuelt til C: før du utfører det.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

XP kan ikke partitionere USB minnepinne.

For å få det til må du:

-enten boote opp fra en Win7 DVD, bruke Repair My Computer ned til venstre i Install Now vindue, og via Commandprompt det Diskpart.

-eller søk etter noe enklere, som HP USB Disk Storage Format Tool. Det kan du finne på mange plasser og nedlaste det.

Etter du har brukt den på din USB, så må du kjøre bootsect /nt60 ?: /mbr slik som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...