Gå til innhold

Sony VS Canon


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og kjøpe meg enten et Canon Digital Ixus 400 eller et Sony Cybershot DSC-P72! Lurer på hva dere vil anbefale av disse to, har hørt at Sony har bedre filmfunksjon enn Canon. + at Canon sin zoom er litt ekkel. Men er det noe negativt å si om sony sitt? har ikke hørt/lest noe negativt ennå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ingen av kameraene noe særlig, men generelt så bruker Sony en dyrere minnestandard enn Canon. Memorystick er Sony's proprietære (= lages på lisens fra Sony, så det koster mer) standard, mens Canon bruker de aldrende men gulle-gode CF-kortene.

Lenke til kommentar

Hvorfor zoomen på Ixus 400 skulle være ekkel kan jeg ikke skjønne.

 

Ixus 400 har veldig bra bildekvalitet, se testen her på Akamera.no. Sony P72 kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har testet kameraet, men det er noe større og har noe mindre oppløsning.

 

MLW

 

PS! Du burde ha et mer beskrivende tittelfelt.

Lenke til kommentar

det jeg mente med at zoomen på ixus var dårlig er fordi jeg har hørt at den er delt opp i forskjellige "stoppeplasser". Sånn at du ikke bestemmer selv hvor du skal stoppe når du zoomer. Sånn at den stopper på bestemte punkter!

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg kan komme på i farten med Ixus 400 er at Zoom'en foregår i 6 steg.. dvs kan noen ganger bli nødt til å zomme inn, og så gå noen skritt nærmere eller lengre fra for at det skal bli perfekt... Ellers tar kamera meget gode bilder, og litt avhengig av Sony modell, så pleier Canon å få skryt for bedre optikk...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Memorystick er Sony's proprietære (= lages på lisens fra Sony, så det koster mer) standard, mens Canon bruker de aldrende men gulle-gode CF-kortene.

 

er du sikker på dette? leste nettopp at avdelingen for memorystick har blitt til en egen organisasjon med mange aktører. (hitachi, samsung osv.)

Lenke til kommentar

Fortsatt så vil det faktum at CF brukes i sinnsvakt mange flere typer enheter enn Memory stick gjør at CF alltid vil være billigere.... Ikke minst så er det faktum at "alle" proff-kamera bruker CF et viktig punkt i CF's favør...

Men det betyr ikke at Memory stick ikke blir billigere pga flere aktører :)

 

Cobos

Lenke til kommentar

memory sticks er pr. dags dato det mest utbredte format i verden- tro det eller ei.

 

om noen år så er det memstick world order...

 

grunnen er enkel til dette da- alle sonys egne produkter blir levert med memstick kort/leser- det gjelder alle VARIO produkter, MP3 spillere osv. sony har veldig mange håndholdte enheter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...