Gå til innhold

Ny, rimelig 13,3"/14,1" med god batteritid


Grith

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny bærbar med følgende krav/ønsker:

  • Rimelig, gjerne et sted rundt 5-6000kr
  • Skjermstørrelse 13,3", eller maks 14,1"
  • Skal ikke veie for mye
  • Spesifikasjonsmessig har jeg ikke høye krav, annet enn 4GB ram og en brukbar prosessor. Skal ikke kjøre spill. Mest krevende blir vel avspilling av HD-video.
  • God batteritid er et MUST, må iallefall takle minst 5-6 timer med normalt bruk, gjerne mer.
  • Må ha HDMI, gjerne USB3.0 og Bluetooth. Diskdrev klarer jeg meg fint uten, og hardiskplass er irrelevant

 

Jeg har sett maskinene til ASUS, men etter at UL30VT forsvant fra markedet så sliter jeg med å finne en maskin som gir like mye for pengene. UL30A er vel kanskje et alternativ?

 

Jeg har igrunn lite oversikt over markedet for tiden, så tips til andre maskiner hadde vært veldig fint. Har Sony, Acer, Dell noen maskiner som kunne passet denne beskrivelsen? HP vil jeg forøvrig unngå ettersom jeg har dårlig erfaring med dem.

 

Setter stor pris på gode tips:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=178639&model=&salg= er verdt å ta en titt på. Har 3820TG selv og er svært godt fornøyd med ytelse i forhold til pris. Den er lett/kald/god batteritid.

 

Ser bra ut den der. Ser at det står oppgitt 8 timers batteritid. I hvor stor grad stemmer det etter din erfaring?

 

Når kommer det egentlig maskiner med Sandy Bridge-arkitektur på markedet? Det er absolutt en mulighet å vente i noen uker med nytt pc-kjøp, såfremt det er verdt ventetiden.

Lenke til kommentar

Tviler på at de mest interessante modellene med sandy bridge kommer før utover sommeren/ettersommeren. De første kommer nok på markedet i april/mai i volum.

 

Har versjonen med 12 timers batteriet av 3820TG, og på wifi klarer jeg 10-11 timer med vanlig bruk. (med wifi av og maks strømsparing er rekorden 14 timer og 20 min).

 

Så 8 timersbatteriet bør holde rundt 7 timer på wifi.

Lenke til kommentar

Trekker fram denne igjen jeg!

 

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å vente til sommeren med å kjøpe ny PC, men nå tror jeg ikke jeg gidder å sitte på min elendige HP lenger.

 

Har tenkt litt og funnet ut at det er bedre å kjøpe en grei PC nå for heller å kjøpe en ny om 1-2 års tid når SSD, USB3.0 osv. har fått fotfeste.

 

Har sett litt på forskjellige alternativer. Blant annet har Netshop tilbud på Samsung Q330 denne uken. Fryktelig billig, og i testen til Dinside får den skryt for godt tastatur og god skjerm, som jo er viktig. Batterimessig er den kanskje ikke allverden, og i tillegg syns jeg ikke akkurat den ser så veldig bra ut. Er det noen som har erfaringer med denne?

 

Eller så er jo ASUS UL30A fortsatt et alternativ, men føler at den begynner å bli litt vel utdatert nå. Samtidig så er det jo en meget bra PC.

 

Acer 4820GT er jo også på tilbud, men spørsmålet er om den er 1600 kroner bedre enn Samsungen om man tenker på mitt begrensede behov.

 

For å gjenta mine krav/behov: Bruker PCen utelukkende til "enkel" bruk som Internett, tekstbehandling, musikk osv. Ser HD-video i ny og ne, og det hender jeg spiller litt Football Manager. Kjører med andre ord ikke tunge spill eller andre krevende applikasjoner.

 

Det viktigste er egentlig at PCen er solid, nogenlunde portabel og brukbar batteritid. Så lenge batteriet klarer 4-5 timer med lett bruk så er jeg egentlig godt fornøyd.

 

Trenger sårt noen gode råd både angående de PCene jeg nevner og eventuelt andre gode alternativer!

Endret av Grith
Lenke til kommentar

Bestilte forøvrig hos Elkjøp der man får en noe bedre CPU og større harddisk til samme pris som hos Netshop.

 

Det samme gjorde jeg, og fikk sendingsbekreftelse på mail i dag, kjapt ekspedert av Elkjøp.

Ser forøvrig at prisen hos Elkjøp for JS-06 modellen nå har hoppet opp til 5495, så til 4395 er jeg sikker på at dette var ett røverkjøp! :)

Lenke til kommentar

Det samme gjorde jeg, og fikk sendingsbekreftelse på mail i dag, kjapt ekspedert av Elkjøp.

Ser forøvrig at prisen hos Elkjøp for JS-06 modellen nå har hoppet opp til 5495, så til 4395 er jeg sikker på at dette var ett røverkjøp! :)

 

Stusset litt på at prisen plutselig gikk opp:) Har sikkert vært snakk om feilprising og det var nok JS04 som skulle koste 4395,-

 

Men pakken min ble sendt i morges så jeg forventer å få JS06 til en meget fin pris:)

Endret av Grith
Lenke til kommentar

Jepp, jeg mistenker det samme, ser de har satt JS04 til samme pris som netshop men har ikke denne på lager... så enten var det ett stunt, eller mer sannsynlig feilprising.

 

Uansett, bra for oss ;)

 

Morsomt dette, Elkjøp bekrefter at maskinen var feilpriset:)

Heldig med dette kjøpet, så får jeg bare håpe Elkjøp har sendt meg riktig maskin (og ikke lurt inn den andre versjonen). Min ligger på postterminalen så forhåpentligvis har jeg den i morgen.

 

Dinside kåret den forøvrig til "desidert beste tilbud" denne måneden, og jeg kan ikke si meg uenig om man kun ser på spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på posten og hentet min nye laptop. Elkjøp hadde sendt en JS06, så alt er god stemning. Førsteinntrykk av pcen er veldig godt, meget behagelig tastatur og det virker som en solid bygget pc, tilnærmet lydløs er den også.

Ett skår i gleden er at pcen er full av bloatware når man mottar den, noe som trekker førsteinntrykket noe ned, så sett av en halvtime til avinstallering av søppel :/

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/pd_5010551997.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1007

 

denne så spennende ut!

 

men den samsungen, er det noe i det heletatt man kan spille på?

 

Lette barnespill går greit på 310M, og litt eldre/lette strategispill osv.

 

Har selv en maskin(acer 3820tg) med HD5650 og mener dette er minimum om man vil spille litt.

 

Og ja,spennende denne nye asus modellen. Kraftig skjermkort + optimus teknologi for strømsparing.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...