Gå til innhold

3 skjermer - vga fra hk fungerer ikke


vetle666

Anbefalte innlegg

Hei. Prøver å sette opp et system med tre skjermer på min windows 7 Ultimate.

 

Jeg har en skjerm via HDMI og en via DVI (vga adapter) på skjermkortet.

I tilegg har jeg en skjerm tilkoblet via VGA på hovedkortet, denne er svart og jeg det virker ikke som om Windows oppdager den!

 

Tips?

 

Skjermkortet er forøvrig et XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh.. Det er jo en real nedtur! Hadde blitt en opptur om noen vet om en eventuell måte å aktivere det på. Har allerede sett i Bios.

 

Ellers så er det jo En HDMI og to DVI utganger, men skjermkortet klarer vel kun å levere to "linjer ut". Så hvis jeg hadde kjøpt et adapter til så hadde jeg vel kun fått klonet de to andre skjermene, eller?

Lenke til kommentar

Det skjermkorte du har skal vel i utgangspunkte støtte 6 skjermer dvs, du har 2 stk dvi og en displayport og en hdmi ? Du kan få kjøpt en konverter til den displayporten hvis skjermen din ikke har den inngangen. Så det er fullt mulig å koble til 3 stk skjermer på det ene korte :) men du er nødt til å bruke displayporten for å få til 3 stk skjermer

Endret av grOnN*
Lenke til kommentar

Hmm, jeg hørte at det var slik at skjermkortet kunne gi maks 2 "unike" skjermer. Han var dog ikke sikker. Om du mener at den skal klare å levere tre eksterne skrivebord så satser jeg på å sjekke ut det :)

 

Men kan jeg f.eks kjøpe et adapter til, som jeg bruker på den andre DVI porten? Slik at jeg altså har to skjermer på de to DVI portene, og en på HDMI?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Ummm nei! Skal du ha 3 skjermer på kortet MÅ du bruke display port enten du vil eller ikke.

Dette er relatert til klokkesignalet for GPUen blant annet.

Og det å skru på det integrerte er heller ikke så lett, da det integrerte skjermkortets PCI-E porter er nå i bruk av ditt 5770 skjermkort.

Og du har bare x16 å leke deg med så det går ikke å få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...