Gå til innhold

Altibox skrur opp farten


Anbefalte innlegg

Har 100mbit til kr.1950 i dag og er meget skuffet for at de ikke oppgraderer eller setter ned prisen den også. kommer til å nedgradere linja til 50mbit(ny 100) og så bestiller jeg tv/parabol fra canal digital. Sparer kr.1000 /mnd på å gjøre det slik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som har altibox og ennå ikke har fått oppdatert hastigheten, er det verdt et forsøk å restarte routeren, ettersom det kan være det eneste som trengs for å fullføre oppdateringen.

 

Gjorde det selv her en dag og til min overraskelse viste tptest 26/34 inn/ut Mbps. En kan faktisk merke at sidene åpnes raskere, og uTorrent fikk også fart på seg.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt kontakt med leverandøren, Knut Knudsen. Om de ikke kan utbedre det øyeblikkelig, er det greit å gjøre de klar over det. En skulle tro det kan ha kommet som en konsekvens av økte hastigheter over store deler av nettet deres.

 

Mer spesifikt var det i forbindelse med en annen operasjon, nemlig at jeg endret trådløsinnstillingene til routeren via innloggingen på altibox->min leverandør ( http://www.altibox.no/omaltibox/leverandorer ) at jeg måtte restarte routeren, og dermed fikk oppgradert hastigheten. Jeg erindrer fra samtale med kundesupport at routeren må restartes av den grunn at de endrede innstillingene skal sendes til routeren. Hastighetsoppgraderingen kom antakeligvis i samme slengen.

Lenke til kommentar

For de som har altibox og ennå ikke har fått oppdatert hastigheten, er det verdt et forsøk å restarte routeren, ettersom det kan være det eneste som trengs for å fullføre oppdateringen.

Jeg trengte ikke å restarte den for å få oppgraderte hastigheter

Ok, regner igrunn med at altibox har ordnet det slik at folk slipper å restarte for å få oppgraderingen. Grunnen til at jeg merket at det var akkurat restartingen som trigget det var at jeg sjekket hastighet via tptest i forbindelse med testing av WPA/WPA2 og sjekket rett før jeg restartet, og da var den på 10/10 mbit/s.

1249196569.png

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...