Gå til innhold

Xbox 360 Problem. Trenger hjelp


thom6800

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

What they said. Hvor er bildet?

 

1. Står det noe mer enn "error" på skjermen?

 

2. Jeg antar at det er start-knappen som lyser rødt. Hvor mange av delene lyser rødt?

 

Dersom det er tre så har du sannsynligvis fått RROD, og da er det lite som kan redde xboxen. Du kan prøve noe som heter "towel trick", men det er bare en midlertidig løsning.

 

3. Hvor gammel er Xboxen? Du har rett på en gratis reparasjon fra MS om det er mindre enn tre år siden du kjøpte den.

Lenke til kommentar

Red Ring of Death. Du kan lese mer om RROD her: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_ring_of_death#Three_flashing_red_lights

 

Edit: Det ser ut som du har fått en E74 error.

 

An E74 error is indicated when the lower-right quadrant of the ring indicator flashes red and displays an error message in multiple languages: "System Error. Contact Xbox Customer Support", with the code E74 at the bottom . The error is caused when there's a video problem, because the Xbox 360's hardware scaler chip is damaged.
Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Du har fem valg:

 

1. Towel trick. Denne løsningen er som sagt midlertidig, og den er sikkert ikke 100% trygg.

 

Det virker som om denne karen har en fin guide for hvordan man utfører towel trick: http://www.youtube.com/watch?v=4Fk_4nIKK3E

 

2. Kontakte MS og høre om de kan reparere den gratis til tross for at garantien har gått ut.

 

3. Betale for å få den reparert.

 

4. Benytte deg av reklamasjonsretten hos butikken du kjøpte boxen fra. Nordmenn har 5 års reklamasjonsrett på elektriske varer. Har du kvitteringen din?

 

5. Kjøpe en ny Xbox.

Lenke til kommentar

Hvis boksen er under FEM år gammel, så er det bare å kontakte MS og få den reparert gratis, no problem ;)

 

Så einaste eg trenger og gjere er og ringe Microsoft?

Er det noken som har NR'et?

blir det norsk eller engelsk folk og snakke med?

 

Du har tilgang til internet. Du trenger ikke spørre oss om alt. Spør google.

 

icon-xbox360.gif

Xbox Support

Alle henvendelser angående XBOX.

Mandag - Fredag 09.00 - 17.00, tlf: 23 16 25 54

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du trenger ikke ringe heller.

Registrer konsollen din her, og så velger du rep ;)

https://myservice.xbox.com/en-US/Pages/Welcome.aspx

 

Jeg skal gjøre det litt mer avansert i tillegg. Når du har kontaktet MS og beskrevet problemet, så må du fylle ut UPS etiketter og skaffe en nøytral eske. Så må du kontakte UPS for henting av esken.

 

Jeg har gjort dette 3 ganger med mine 3 forskjellige Xbox 360'er. De bruker alltid UPS.

 

UPS = (United Parcel Service). All support med MS og UPS er norsktalende. Du vil også få pakken i retur fra UPS og inne i pakken så vil de mest sannsynlig ha byttet ut Xbox 360'en din med en ny en, og de vil nå befinne seg en gratis en måneders Xbox LIVE gull medlemskap og et kjære kunde dokument...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...