Gå til innhold

Har jeg klarte å bridge riktig? Inteno x5671 og wrt54gl


Anbefalte innlegg

Slik er oppsettet mitt er nå har jeg to routere. Et routermodem av merket inteno x5671b, og min primær router en Linksys wrt54 gl v4(Denne kjører tomato).

 

Jeg har satt intenoen i bridge mode, men er det noe mer jeg trenger å gjøre noe mer da? For jeg har prøvd å åpne porter på linksysen(utorrent), men det funket heller dårlig, og jeg kommer heller ikke inn på NAT settings på intenoen etter at jeg har satte denne i bridge. For jeg trodde hele meningen med dette oppsettet var at man kun skulle behøve å forandre på dette på den ene routern, istedenfor begge.

 

Jeg lurer også på at når jeg skal sette oppe statisk ip addresse, må dette kun gjøre på linksys eller er dette noe jeg også må gjøre på intenoen på en eller annen måte?

 

Helt til slutt lurer jeg på hvordan det fungerer når linksys står i DHCP modus, og intenoen i ppoe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må logge på med WRT54GL i PPPoE. Legg også inn brukernavn og passord fra NGT.

For portåpning, så kan du aktivisere "network discovery" på PC og UPNP i routeren.

Da skal porter åpnes automagisk i de fleste nyere program inkl utorrent.

 

Statisk IP behøver du egentlig ikke, men du kan sette statisk i PC eller ved å lease mot macadressen (i router).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...