Gå til innhold

Akkurat installert Server 2008 Enterprise, skjønner ingenting ....


The Ghost

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Installert Windows Server 2008 Enterprise 64bit på den hjemme-serveren min, men er helt grønn ...

Noen som vet hvilke feature jeg bør installere og hva er en roll?

 

En annen ting jeg synes er veldig rar: Kjører 2stk 2Tb disker i Raid0. Når jeg skulle installere så ville ikke windows la meg lage en partition større enn 2048Gb. Laga en på 300Gb for system og installerte. Når jeg nå er inni selve windows etter installasjon så lager jeg nye partitioner på de ubrukte plassene som nå er delt på 2stk. 1.7Tb og en 1.68Tb, men windows vil ikke la meg lage en partiton på 1.68tb "disken."

 

For prøve å legge ut et bilde av det.

 

Skal bruke den som en fil server hvor jeg skal dele filer over lokalnettverk og nett, muligens også bruke den som en lagringenhet (NAS?). Skal også streame filmer med den over lokalnettet og kanskje noen spill servere etterhvert.

 

Hva er neste steg nå?

 

Edit: Fant ut hva en "roll" er. Men hvilke av dem trenger jeg, regner med at det blir flere ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

File sharing må du nesten ha.

Om du vil at serveren skal streame filmene direkte istedenfor at du bare spiller filene derfra så trenger du streaming services.

 

Det er egentlig eneste du trenger av roller.

 

For diskstørrelse må du konvertere til GPT disk, om den fortsatt ikke finner det som en svær disk må du legge inn driverene til raidkontrollern.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...