Gå til innhold

Amerikansk Parti system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg ikke mye feil går det fint ann å avrunde bort 1/5. Så ja: Jeg er uenig.

 

Dette er ingen motargument. Du må finne noe annet å støtte din påstand at sosial mobilitet var nøyaktig det samme enn din mening. Objektivt velinformert data fra universiteter har mer troverdighet enn anonyme deltageres meninger.

Lenke til kommentar

Husker jeg ikke mye feil går det fint ann å avrunde bort 1/5. Så ja: Jeg er uenig.

 

Dette er ingen motargument. Du må finne noe annet å støtte din påstand at sosial mobilitet var nøyaktig det samme enn din mening. Objektivt velinformert data fra universiteter har mer troverdighet enn anonyme deltageres meninger.

 

1. Det er et motargument. Sematikk på sitt beste.

Noen vil si at en forskjell er en forskjell, mens andre sier at det må være en betydlig forskjell. Faktummet er at dine egne tall prater mot deg: Forskjellen er ikke stor, og vi kan antagelige få bort de siste 10% med å skylde på råkapitalismen.

Orginalpåstanden din tolket jeg til at det var en betydlig forskjell, vis jeg husker riktig. Og det var det tydligvis ikke.

2. Hvorfor? Dine kilder fungerer fint nok mot deg, samt din egen mangel av kildebruk også.

3. Det hadde vært relevant i en faktisk debatt, men utenfor den er ikke et ord verd et piss mer enn det andre med mindre de motsier hverandre og det faller det bare ned til hva som faktisk har hendt.

Helt ærlig vil jeg bare at tråden skal dø:

1. Fordi vi er langt off-topci

2. Vi er usakelige

3. Vi driver med logiske feilsluttninger

4. Vi er virkelig uenig om språket.

 

Så tilbake til temaet:

Har USA et 2-party system eller ikke?

Lenke til kommentar

Husker jeg ikke mye feil går det fint ann å avrunde bort 1/5. Så ja: Jeg er uenig.

 

Dette er ingen motargument. Du må finne noe annet å støtte din påstand at sosial mobilitet var nøyaktig det samme enn din mening. Objektivt velinformert data fra universiteter har mer troverdighet enn anonyme deltageres meninger.

 

1. Det er et motargument. Sematikk på sitt beste.

Noen vil si at en forskjell er en forskjell, mens andre sier at det må være en betydlig forskjell. Faktummet er at dine egne tall prater mot deg: Forskjellen er ikke stor, og vi kan antagelige få bort de siste 10% med å skylde på råkapitalismen.

Orginalpåstanden din tolket jeg til at det var en betydlig forskjell, vis jeg husker riktig. Og det var det tydligvis ikke.

2. Hvorfor? Dine kilder fungerer fint nok mot deg, samt din egen mangel av kildebruk også.

3. Det hadde vært relevant i en faktisk debatt, men utenfor den er ikke et ord verd et piss mer enn det andre med mindre de motsier hverandre og det faller det bare ned til hva som faktisk har hendt.

Helt ærlig vil jeg bare at tråden skal dø:

1. Fordi vi er langt off-topci

2. Vi er usakelige

3. Vi driver med logiske feilsluttninger

4. Vi er virkelig uenig om språket.

 

Så tilbake til temaet:

Har USA et 2-party system eller ikke?

 

Tror ikke du helt forstår begrepet Altham statistic som forskerne brukte. Ellers ville du ikke bli så uenig eller sier at det var lite forskjell mellom landene. Forskerne målte relativt mobilitet, ikke absolutt mobilitet noe som har ingenting med råkapitalisme hvis jeg forstår din bruk av uttrykket råkapitalisme.

 

Likevel har du intersannte men ikke uventet meninger om amerikanske økonomiske systemet og sin kultur. Mye av dette er høne og egget debatt, er amerikansk politikk annerledes pga forskjellig politiske system eller pga sin kultur. Liker amerikaner kontraster pga sin kultur eller fordi måten politikker blir velget og sin rolle krever at de må vise kontraster mellom andre kandidater i motpartiet og sitt eget partiet og faktum at en må selge seg selv.

 

I allefall ville en dypere forståelse hjelper både nordmenn og amerikaner hvis det var mer opplysning enn tabloide journalisme om de rare ting som skjer i USA. Hadde jeg ikke blitt en amerikaner ville jeg ha mange lignende meninger som mange nordmenn. Siden jeg har bodd i begge land så har jeg litt annet perspektiv enn det typisk amerikaner eller nordmann.

 

Beklager at jeg misforsto deg ofte men når en ikke har anledning å snakke et språk i førti år, så er språkvansker resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...