Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Internett på 1 pc av 2, kommer og går


Anbefalte innlegg

Våknet opp idag til ingen internett..

 

Skrudde på ps3 og der var det internett. Vekket så romkameraten min som heller ikke hadde internett. Men plutselig etter en halvtimes tid fikk han internett. Jeg hadde fortsatt ikke.

 

Etter mange restarts ca en time etter fikk plutselig jeg internett. Men da forsvant det på ps3 og hos min romkamerat.

 

 

Troubleshooting og googling kom meg ingen vei. Troubleshooting i MSN sier ingen gateway.

 

ipconfig /all har heller ikke noe gateway hos personen som ikke har inet.

 

 

Noen som har noen aning hva det kan være? Telenor sin kundeservice ba oss restarte ting, og det har blitt gjort.(også via reset knapp på router) Syntes det var merkelig.

 

 

Vi har begge WIN7 og den henger seg på "identifying" før den gir opp. Vi har Fiber fra telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også oppdatere med at jeg har hatt nettet siden jeg "fikk" det av roomaten min. Hender også at visse ting detter ut, mister tilgang til online spill og ALLE websider. MEN spotify og msn funker 100% av tida. Så kan chatte med folk samtidig som jeg ikke kan surfe på noen somhelst sider

Lenke til kommentar

Høres ut som det er router(routermodem) som blir overbelastet og ikke greier å slå opp DNS/navneoppslag.

Kan hjelpe å begrense f.eks antall forbindelser i bittorrent mm.

 

En enkel fiks, er å sette manuell DNS i PC (F.eks 195.159.0.100). Da slipper du å gå via routerens DNS-oppslag.

DNS finnes åpent (Google, opendns m.fl.) og selvsagt fra din ISP.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Okey, da var DNS prøvd. Prøvde den du hadde, funka ikke, prøvde google sitt og det skjedde noe nytt vertfall.

 

Med motta DNS auto så sa diagnostic at den ikke kunne finne problemet.

Med google DNS så mente den vi måtte restarte bredbånd modemet.

 

Dette er da gjort, men fortsatt ingen forandring. Jeg har nett han har ikke.. :/

Lenke til kommentar

For min del kan det høres ut som en IP-konflikt, mtp på at div. enheter ikke fungerer om en annen.

Du kan jo prøve å sette forskjellige faste IP-adresser?

 

Våknet nå og da var min internet også gone. Hvilke ip addresser kan jeg sette da? Hvor finner jeg dem? Ja, jeg er grønn, og inet har jjeg bare på iphone nå, ettersom trådløs funker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For min del kan det høres ut som en IP-konflikt, mtp på at div. enheter ikke fungerer om en annen.

Du kan jo prøve å sette forskjellige faste IP-adresser?

 

Våknet nå og da var min internet også gone. Hvilke ip addresser kan jeg sette da? Hvor finner jeg dem? Ja, jeg er grønn, og inet har jjeg bare på iphone nå, ettersom trådløs funker

Du kan jo prøve denne guiden her:

http://blog.mclaughlinsoftware.com/2009/11/26/windows-7-static-ip/

 

På bilde etter punkt nr. 5, i det grønne felt skriver du et unik nr. etter det siste punktet.

Lenke til kommentar

Yep, da var det løst. Og hadde jeg bare vært innom der selv hadde det vært fiksa... Det var hybelkameraten min som var inne hos hybeleier og sjekka oppsett etc, og der hadde han ikke sett at inet ledning gikk inn i port 1 på router, og ikke WAN porten. Forklarer hvorfor vi fikk 1 ip med dårlig forbindelse noen ganger.

 

Takker for svar dog!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...