Gå til innhold

Sende lyd fra lydkort til skjermkort (HDMI) Mulig?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe nye creative X-Fi Titanium HD, men er litt i tvil hvordan jeg skal få lyden best mulig fra pc til forsterker da kortet ikke har HDMI ut.

 

Derfor lurer jeg på om det er mulig å sende lyden i original form fra lydkort til hovedkortet og så til mitt GTX 570 Phantom og videre med HDMI kabel til forsterkeren? Eller fungerer dette bare med on-board audio?

 

Takk for hjelp!

post-130999-0-02368500-1297695961_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe nye creative X-Fi Titanium HD, men er litt i tvil hvordan jeg skal få lyden best mulig fra pc til forsterker da kortet ikke har HDMI ut.

 

Derfor lurer jeg på om det er mulig å sende lyden i original form fra lydkort til hovedkortet og så til mitt GTX 570 Phantom og videre med HDMI kabel til forsterkeren? Eller fungerer dette bare med on-board audio?

 

Takk for hjelp!

 

Slik jeg ser det har du to valg.

Enten benytte lydenheten i grafikkortet til å sende lyd og bilde i hdmi-kabelen til receiveren (1 kabel), eller benytte "opt out" på lydkortet til å sende lyd til optisk inn på receiveren i tillegg til bilde over hdmi fra grafikkortet (2 kabler). Jeg ville gått for lyd og bilde i èn kabel, men det betyr at du ikke trenger eller bruker lydkortet i det hele tatt. Lydkvaliteten blir den samme uansett, ettersom lyden i hvert tilfelle blir sendt til receiver for dekoding.

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten blir den samme uansett, ettersom lyden i hvert tilfelle blir sendt til receiver for dekoding.

 

Sikker på dette? Jeg har selv ett X-fi titanium fatal1ty kort som jeg bruker til headsettet mitt. Receiveren min er koblet til det integrerte lydkortet og når jeg kjører lyden fra denne til mitt surround anlegg (via HDMI) så virker det som det er langt lavere lyd enn når jeg bruker headsettet mitt.

Både headsettet og surround anlegget er relativt dyrt, h.h.v 2500 og 17500kr.

 

 

Har koblet fra lydkortet mitt i BIOS, men når jeg bruker HDMI utgangen på skjermkortet så finner den allikevel bare det integrerte lydkortet.

 

Bruker selv et EVGA GTX 570 skjermkort.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Lydkvaliteten blir den samme uansett, ettersom lyden i hvert tilfelle blir sendt til receiver for dekoding.

 

Sikker på dette? Jeg har selv ett X-fi titanium fatal1ty kort som jeg bruker til headsettet mitt. Receiveren min er koblet til det integrerte lydkortet og når jeg kjører lyden fra denne til mitt surround anlegg (via HDMI) så virker det som det er langt lavere lyd enn når jeg bruker headsettet mitt.

Både headsettet og surround anlegget er relativt dyrt, h.h.v 2500 og 17500kr.

 

 

Har koblet fra lydkortet mitt i BIOS, men når jeg bruker HDMI utgangen på skjermkortet så finner den allikevel bare det integrerte lydkortet.

 

Bruker selv et EVGA GTX 570 skjermkort.

 

Merkelig om det integrerte lydkortet på hovedkortet sender lyd ut når det er deaktivert i bios. Til opplysning: du har da 3 lydkort: 1 - integrert på hovedkortet (deaktivert i bios) 2 - X-fi lydkort 3 - lydenheten på grafikkortet (hdmi). Hver av disse vil ha hver sin volumkontroll. Vet ikke om du kan ha 2 aktive lydenheter samtidig, eller om du må velge. I tilfelle du må velge, blir det likt som hos trådstarter, bare koble headset til receiveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...