k_flaathe Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 Hei. Noen som har noen tips for å slutte med neglebiting?
notalive Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 Jeg kjøpte meg en neglklipper og brukte den i stedet. Da sluttet jeg å bite. Hender jeg fortsatt biter, men i hovedsak om jeg ikke har neglklipperen tilgjengelig og neglene er litt for lange. Bare bestem deg for å ikke bite, og så la være.
Lommebok Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 prøv go'negl, selvom jeg ikke har så god erfaring fra den. Jeg ble vant med den vonde smaken.
k_flaathe Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Skrevet 14. februar 2011 Smører man på krem som smaker jævlig da?
Ekko Skrevet 14. februar 2011 Skrevet 14. februar 2011 Mentholatum Go Negl NYHET Enhet: 7.5ML Go negl inneholder 2 aktive bitre stoffer som gir vond smak i munnen ved kontakt mellom negler/neglebånd og lepper/tunge. Når man unngår neglebiting vil neglene vokse bedre, og merkbart resultat vil sees etter ca 3 uker! Produktet er luktfritt og fargeløst, og kan dermed lett brukes alene på neglen, eller over annen neglelakk.
itsjasonyall Skrevet 14. februar 2011 Skrevet 14. februar 2011 Jeg bet negler i rundt 10 år før jeg rett og slett bestemte meg for å slutte. Nå har jeg ikke biti på ukesvis og føler heller ikke for det. Er så enkelt som at du må ville det og så utføre det.
del_diablo Skrevet 14. februar 2011 Skrevet 14. februar 2011 Skaff neglefil og neglesaks. Sakesen eller klipperen er grei nok, men filer er det viktigste. At det ikke føles ut som du drar i gang full kløe vis du røre hud. Hjelper ganske mye, fordi da slipper du at du biter negle fordi neglene er upassende
K N Skrevet 14. februar 2011 Skrevet 14. februar 2011 Jeg sliter heftig med å slutte å bite negler. Det har gått såpass langt at jeg biter litt hud (ekkelt, ja), og gjerne sår jeg har fått på hendene. Go negl har jeg dårlig erfaring med. Du vil ikke bite negler, det er greit. Men tar du på så du får litt på fingertuppa smaker for eksempel brødmaten du tar i hånda det samme. Vær innstilt, be kompiser deg om å ikke bite. Vær oppmerksom på når du biter, og unngå det. Ved at du gjør deg bevisst, kan det hjelpe mye. Har hjulpet meg litt, men jeg biter gjerne når jeg er nervøs, anspent e.l.
Ekko Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 Har samboer som gjør det samme. Fryktelig irriterende. Ene er jo den dere klikke smattelyden når vi sitter i sofaen, andre er at neglene blir stygge, tredje og verste er at hun biter rundt neglen på sidene, blir flisete i huden som fører til mer biting og til slutt at det blir sår. Jeg har prøvd det meste. Har prøvd straff for at hun biter, belønning for at hun ikke biter og generell kjefting, det er der jeg er nå, rett og slett fordi det går meg på nervene og at hun etterpå kommer og klager til meg når det ser stygt ut. Men etter 9 år sammen er det vel tvilsomt om jeg får noe til uten et halsbånd med støt. Dette middelet vil hun ikke ha på, men har vurdert å prøve å få det på hendene hennes uten at hun merker det.
BuffyAnneSummers Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 Prøv falske negler. De er mye verre å bite på!
Ekko Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 Det hender hun legger på det, men er endel mer styr. Det hjelper, men at plukking på neglebånd og biting på sidene fortsetter. Ikke alltid greie å trene med heller.
BuffyAnneSummers Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 De trenger ikke å være veldig lange, man kan jo klippe og file dem ned.
Colado Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 Slet med samme problemet, så bestemte meg for og slutte! Funket sånn delevis, da jeg i begynnelsen bare beit på 1 eller 2 fingrer, og stoppa med det etterhvært. Eller du kan putte henda i bæsj hver morgen før du går ut døra, noen bi effekter sefølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå