Gå til innhold

Gud er en


Anbefalte innlegg

Gud er ikke noe menneske for å svare dere, om du ber i fra ditt hjerte så vil det skje noe bra med deg men ikke nødvendighvis samme dag/samme år.

Vi ble skapt sånn at vi vil at ting skal skje med en gang, men gud har ikke det travelt som oss, han ser på oss og hører oss hver eneste sekund, du må være en som tror på gud for å klære å få hjelp fra gud.

 

Vanskelig å forklare

Altså, du må forkaste rasjonalitet og kritisk tenkning, og blindt tro på noe som er helt usannsynlig.

Da kan det hende at det skjer noe med deg :)

Selv om det aldri er bevist at de som tror har det bedre.

 

Klart det er vanseklig å forklare...

 

 

Det har skjedd mye bra med meg sidden jeg har en ærlig tro på ALLAH (gud)

tenk hvordan ble vi skapt ? og hvorfor ? og hvor vi går når vi dør ? tror du at du dør og alt er ferdig ? hehehe sånn er det ikke, dette verden ble ikke skapt for bare at menneskene skal leve sitt liv i 70/100 år og etter det si ferdig nå, dommedag kommer og alle som døde blir jo skapt igjen som så før, da kommer du til spørsmålet om hva du har gjort og hvordan du har vært, hvis du er en trolig og god person så lever du for altid i den gode.

 

Jeg kan lage et tråd å forklare hvordan menneske ble skapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud er ikke noe menneske for å svare dere, om du ber i fra ditt hjerte så vil det skje noe bra med deg men ikke nødvendighvis samme dag/samme år.

 

Hvordan ble du overbevist om dette?

 

Hva med: Dersom du puster ut tre ganger hver gang du ser en svart katt, så skal det skje noe bra med deg. Ikke nødvendigvis med en gang, samme dag eller år, men en gang. Hvorfor er du ikke overbevist om dette?

 

Jeg tror, uheldigvis, at du narrer deg selv.

 

Jeg kan lage et tråd å forklare hvordan menneske ble skapt.

 

Det tror jeg nok ikke du burde gjøre, ettersom ditt utgangspunkt ikke er en forklaring, men en dogme. En dogme utenfor den dogmen vi alle vanligvis oppfatter som sannhetsgivende. Det jeg sier er at du kan gjerne ha en teologisk forklaring, men det er ingen vitenskapelig forklaring. En teologisk forklaring har ingen verdi, ettersom vi knytter vitenskapelige forklaringer opp til alt annet, spesielt ikke der en teologisk forklaring er en kontrast til den vitenskapelige. :)

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Gud er ikke noe menneske for å svare dere, om du ber i fra ditt hjerte så vil det skje noe bra med deg men ikke nødvendighvis samme dag/samme år.

 

Hvordan ble du overbevist om dette?

 

Hva med: Dersom du puster ut tre ganger hver gang du ser en svart katt, så skal det skje noe bra med deg. Ikke nødvendigvis med en gang, samme dag eller år, men en gang. Hvorfor er du ikke overbevist om dette?

 

Jeg tror, uheldigvis, at du narrer deg selv.

 

Jeg kan lage et tråd å forklare hvordan menneske ble skapt.

 

Det tror jeg nok ikke du burde gjøre, ettersom ditt utgangspunkt ikke er en forklaring, men en dogme. En dogme utenfor den dogmen vi alle vanligvis oppfatter som sannhetsgivende. :)

 

 

Du snakker om noe som er en dyr noe som gud har skapt, en dyr kan ikke gjøre noe siden den kan ikke skape deg eller skape et godt liv for deg.

 

tenkt hvorfor de fleste muslimske landene har problemer? jo fordi dem skulle ha vært veldig bra med hverandre og skulle ha trodd på gud og gjort som gud ønsker, men per idag så er det mange som ikke gjør det, de ber men de går å dreper i tillegg, de stjeller, tar voldtekt, behandler folk på dårlig måtte, ikke alle men en god del, derfor er gud sint på dem og demes liv er ikke noe godt nå, men se norge, her er ikke en muslimsk land, men likevel så er det mange som er snille og ser andre i like stilling og ikke behandler folk dårlig, ikke alle men en god del er sånn, så deres belønning er fred i landet !! mens de som skulle ha vært bra er ikke noe bra så for dem bare det vondt, uansett hvor dem er.

 

Så det jeg menner er hvis du trenger noe og du tror på gud, be han om å hjelpe deg, da vil du får hjelpen du trenger, husk du kan ikke si at du vil fly til måned og der etter kom å si til meg at gud ikke hulpet deg med det, du vet hvordan/hva man bør be om.

Lenke til kommentar

Jasså, så NT er veldig troverdig nå... Merkelig at en mann som i følge påstandene i den kristne bibel har gjort så mye antastisk ikke har noe annet å vise etter seg enn en bok som er skrevet med en klar agenda, nemlig å få folk til å tro alt som den boka sier om jesus.... Kan det bli mer innhabilt?

Den "ene" boken er en samling av 27 separate dokumenter som til sammen kalles Nytestamente, eller NT-dokumentene. Disse er dessuten, som jeg skrev i innlegget du svarte på, ikke de eneste dokumentene vi har som snakker om Jesus.

 

Det er KUN bibelen som hevder at jesus er guddommelig. Se etter en gang til og du vil se det du også... For alt vi vet kan jesus ha vært en kar som hadde munnlæret i orden og klarte å erte på seg jødene og romerne med pekene sine. Men det er fremdeles kun bibelen som påstår at jesus var guddommelig [..]

Det har du helt rett i, og jeg har heller ikke sagt noe annet. Det fantes både romerske, greske og jødiske kristne i tiden da NT ble til, men det som ble skrevet av dem regnes som "kristne" kilder. Dette sier seg selv. Kristen forfatter = Kristen kilde. De som ikke var kristne trodde som regel ikke at Jesus var Messias .. :) Det de ikke-kristne dokumentene stadfester er at Jesus utførte mirakler (var en "magi-mann"), ble korsfestet under Pontius Pilatus, gravlagt av Josef av Arimatea, at kroppen forsvant på den tredje dagen etter hans gravleggelse, at kort tid etter hevdet mange at han var blitt oppreist fra de døde og proklamerte at han var Messias og hyllet han som en gud, for å nevne noe av det viktigste.

 

[..] og hvis jeg ikke tar helt feil, så ble den delen med i bibelen først 300 år etter jesusen parkerte sandalene sine... Lang tid etter for å si noe om fyren, syntes ikke du også det? [..]

Du har lest Da Vinci-koden? Den er god underholdning, men intet mer. Det er tullprat at Konstantin "opphøyet" Jesus fra menneskelig til guddommelig. Les Peters tale i Apg 2 eller Apg 13:29-31. Dette er bare to av mange eksempler på at Jesu guddommelighet var noe som stod sentralt i de første kristnes tro. En avgjørende faktor som utelukker noen som helst påstand om at apostlene misforstod Jesus er Paulus' trosbekjennelse i 1 Kor 15 som dateres til innen 3 til 5 år etter Jesu korsfestelse. Det er absolutt ingen tvil om at de første kristne var overbevist om at Jesus var Kristus, Guds Sønn.

 

Nå strides faktisk de lærde om ektheten til NT også da, da ihvertfall et par av de såkalte "godt dokumenterte" 'bevisene' dine er kopi av andre... Problemet meg hele historien er at det har gått så himla lang tid der kirken har fått stelle som de vil med den historien og gudene vet hva de faktisk har unlatt/forfalsket underveis for å få historien mer autentisk... Men jesus som guddomm er det kun bibelen som preker om og ikke en gang en blod kristen med vettet i behold ville kalt det en god kilde... For det er bare en...

Vi har ikke originaltekstene til NT, men vi har manuskripter som er datert til noen få århundrer etter originalen. Det kan gi et inntrykk av at de ikke er fullstendig troverdige, men sammenlign disse med andre dokumenter fra antikken og du vil bli overrasket. Et stort antall NT-manuskripter har overlevd, og jo mer disse manuskriptene bekrefter hverandre, spesielt hvis de kommer fra forskjellige geografiske steder, dess mer sikre blir vi på at det stemmer med det som stod i originalen.

 

Men det er jo også derfor religiøse er opplært til å tro at blekka som de tror guden deres har skrevet/inspirert er hellig, for da stiller de ingen spørsmål om ektheten... Sånn knebles de ignorante, bare kall det hellig og vips, no questions asked! Og med hensyn til bibelen er det på høy tid at de religiøse selv stiller spørsmål snart, for det er grenser for hvor lenge en gruppe som ser på ignoranse som en dyd for lov til å påstå ting og fremdeles bli tatt alvorlig...

På grunn av sånne avsnitt som denne tar jeg meg rett og slett ikke bryet å svare på en del innlegg som ellers kunne startet interessante diskusjoner. Det du sier her er tull, du kjenner meg ikke, du aner ikke hva slags bakgrunn jeg har, hvor mange spørsmål jeg selv har stilt om Bibelens troverdighet, om Guds eksistens osv osv osv. Jeg anser meg selv som et oppegående, rasjonelt menneske. Hvor enn mange fordommer du måtte ha mot kristne bare fordi de tror på Gud, så må du lære deg at hvis du vil ha respekt, må du også gi det.

Lenke til kommentar

Det har skjedd mye bra med meg sidden jeg har en ærlig tro på ALLAH (gud)

tenk hvordan ble vi skapt ? og hvorfor ? og hvor vi går når vi dør ? tror du at du dør og alt er ferdig ? hehehe sånn er det ikke, dette verden ble ikke skapt for bare at menneskene skal leve sitt liv i 70/100 år og etter det si ferdig nå, dommedag kommer og alle som døde blir jo skapt igjen som så før, da kommer du til spørsmålet om hva du har gjort og hvordan du har vært, hvis du er en trolig og god person så lever du for altid i den gode.

 

Jeg kan lage et tråd å forklare hvordan menneske ble skapt.

Hva er det gode som har skjedd deg på grunn av at du tror på Allah?

 

Nei, det er riktig at verden ikke ble skapt for at vi skal leve her i 70 år og så dø.

Verden er ikke skapt

 

Verden er blitt til, mennekser har oppstått, og dør.

Ferdig med det.

Det er ingenting som tyder på noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg har et godt liv. Jeg har et yrke jeg trives med, jeg har en kjæreste jeg trives med, jeg har et godt familieliv, og noen knallgode venner. Dette har jeg oppnådd med å være en person jeg ønsker å være, gjennom å arbeide for det. Når noen sier at "gode ting skjer om du ber om det", så er det første jeg tenker at skaperen av et slikt system - hvor man bare kan be om noe, og gaven lykke er ikke er en fortjeneste - denne skaperen kan umulig være rettferdig.

Lenke til kommentar

Jeg har et godt liv. Jeg har et yrke jeg trives med, jeg har en kjæreste jeg trives med, jeg har et godt familieliv, og noen knallgode venner. Dette har jeg oppnådd med å være en person jeg ønsker å være, gjennom å arbeide for det. Når noen sier at "gode ting skjer om du ber om det", så er det første jeg tenker at skaperen av et slikt system - hvor man bare kan be om noe, og gaven lykke er ikke er en fortjeneste - denne skaperen kan umulig være rettferdig.

 

015 Dem, som begjærer jordelivet og dets prakt, vil Vi gi fullt mål for deres gjerninger her, og de vil ikke bli snytt på vekten.

 

016 Disse er det som ikke har annet i vente i det hinsidige enn Ilden. Det de har prestert her er intet verdt, alt de har gjort er fåfengt.

 

 

017 Hva med dem som holder seg til en klar beskjed fra Herren fremført av et vitne fra Ham, og før ham av Moseboken, som rettesnor og nåde? Disse tror på det! Og de av særgruppene som fornekter det, de vil ha Ilden som møtested. Vær ikke i tvil om dette! Det er sannheten fra Herren. Men folk flest er ikke troende.

 

018 Hvem er større i urett enn dem som dikter opp løgn om Gud? Disse vil bli fremstilt for Herren, og vitnene vil si: «Disse er det som løy mot Herren.» Guds forbannelse vil hvile over de urettferdige,

 

019 som legger hindringer på Guds vei og prøver å gjøre den kroket, og som fornekter det hinsidige liv.

 

020 De kunne ikke forpurre noe på jorden, og de har ingen som tar seg av deres sak, utenom Gud. Dobbelt straff kan de vente! Ikke kunne de høre, og ikke kunne de se!

 

021 Disse har kastet seg selv bort. Det de diktet opp har sveket dem.

 

022 Disse er uten tvil de største tapere i det hinsidige.

 

023 Men de som tror og handler rett, og er ydmyke overfor Herren, disse er paradisets folk. Der skal de være og bli.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Å lage in illusjon om helvete som evig straff etter døden er blandt de sterkeste virkemidlene religioner kan ta ibruk. På den måten kan muslimer true ikke-muslimer med evig tortur etter døden. Fakta er at det ikke finnes noen måte å vite hva som skjer etter døden. Hva pedofile voldtektsmenn skriver i rus eller anfall betyr ingenting.

 

Det finnes ingen troverdig informasjon om hva som skjer etter at man dør.

 

Desverre for deg peace2 er vi så opplyst i Norge, at det som funker i midtøsten, ikke funker like bra her. Å true med gamle overtropapirer fra en annen verdensdel, det lurer ikke oss. Særlig ikke når islam er som new-age å betrakte i forhold til andre religioner.

 

Dersom du prøver å lure folk til å tro det samme som deg, gjør du en særdeles dårlig jobb. Det eneste du oppnår er å sørge for at ingen her kommer til å tro på din gud.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Å lage in illusjon om helvete som evig straff etter døden er blandt de sterkeste virkemidlene religioner kan ta ibruk. På den måten kan muslimer true ikke-muslimer med evig tortur etter døden. Fakta er at det ikke finnes noen måte å vite hva som skjer etter døden. Hva pedofile voldtektsmenn skriver i rus eller anfall betyr ingenting.

 

Det finnes ingen troverdig informasjon om hva som skjer etter at man dør.

 

Desverre for deg peace2 er vi så opplyst i Norge, at det som funker i midtøsten, ikke funker like bra her. Å true med gamle overtropapirer fra en annen verdensdel, det lurer ikke oss. Særlig ikke når islam er som new-age å betrakte i forhold til andre religioner.

 

Dersom du prøver å lure folk til å tro det samme som deg, gjør du en særdeles dårlig jobb. Det eneste du oppnår er å sørge for at ingen her kommer til å tro på din gud.

Du lurer deg selv

Lenke til kommentar

Å lage in illusjon om helvete som evig straff etter døden er blandt de sterkeste virkemidlene religioner kan ta ibruk. På den måten kan muslimer true ikke-muslimer med evig tortur etter døden. Fakta er at det ikke finnes noen måte å vite hva som skjer etter døden. Hva pedofile voldtektsmenn skriver i rus eller anfall betyr ingenting.

 

Det finnes ingen troverdig informasjon om hva som skjer etter at man dør.

 

Desverre for deg peace2 er vi så opplyst i Norge, at det som funker i midtøsten, ikke funker like bra her. Å true med gamle overtropapirer fra en annen verdensdel, det lurer ikke oss. Særlig ikke når islam er som new-age å betrakte i forhold til andre religioner.

 

Dersom du prøver å lure folk til å tro det samme som deg, gjør du en særdeles dårlig jobb. Det eneste du oppnår er å sørge for at ingen her kommer til å tro på din gud.

Du lurer deg selv

 

Vennligst benytt bevismateriale i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Å lage in illusjon om helvete som evig straff etter døden er blandt de sterkeste virkemidlene religioner kan ta ibruk. På den måten kan muslimer true ikke-muslimer med evig tortur etter døden. Fakta er at det ikke finnes noen måte å vite hva som skjer etter døden. Hva pedofile voldtektsmenn skriver i rus eller anfall betyr ingenting.

 

Det finnes ingen troverdig informasjon om hva som skjer etter at man dør.

 

Desverre for deg peace2 er vi så opplyst i Norge, at det som funker i midtøsten, ikke funker like bra her. Å true med gamle overtropapirer fra en annen verdensdel, det lurer ikke oss. Særlig ikke når islam er som new-age å betrakte i forhold til andre religioner.

 

Dersom du prøver å lure folk til å tro det samme som deg, gjør du en særdeles dårlig jobb. Det eneste du oppnår er å sørge for at ingen her kommer til å tro på din gud.

Du lurer deg selv

 

Vennligst benytt bevismateriale i diskusjonen.

javel?

her er det.

Er det ikke nok? elelr blir det for mye?

Lenke til kommentar

Å lage in illusjon om helvete som evig straff etter døden er blandt de sterkeste virkemidlene religioner kan ta ibruk. På den måten kan muslimer true ikke-muslimer med evig tortur etter døden. Fakta er at det ikke finnes noen måte å vite hva som skjer etter døden. Hva pedofile voldtektsmenn skriver i rus eller anfall betyr ingenting.

 

Det finnes ingen troverdig informasjon om hva som skjer etter at man dør.

 

Desverre for deg peace2 er vi så opplyst i Norge, at det som funker i midtøsten, ikke funker like bra her. Å true med gamle overtropapirer fra en annen verdensdel, det lurer ikke oss. Særlig ikke når islam er som new-age å betrakte i forhold til andre religioner.

 

Dersom du prøver å lure folk til å tro det samme som deg, gjør du en særdeles dårlig jobb. Det eneste du oppnår er å sørge for at ingen her kommer til å tro på din gud.

Du lurer deg selv

 

Vennligst benytt bevismateriale i diskusjonen.

javel?

her er det.

Er det ikke nok? elelr blir det for mye?

 

Lett, det er ikke bevis.

Om eg siterer fra LOTR betyr ikke det at plutselig finnes det dverger alver og hobbiter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...