Gå til innhold

Reise på 2-3 måneder, hvor?


gnav

Anbefalte innlegg

Hei alle reiseglade forumfolk, :)

 

Jeg tenker på å ta meg en reise i sommer, og har ca to-tre måneder til rådighet. Prøver å bruke så lite penger som mulig og reiser rundt med en liten sekk (35-45 l, ev. en større om jeg reiser i litt kaldere land). Tidligere har jeg reist litt rundt i sør-øst asia, som var en fantastisk tur.

 

Nå har jeg lyst å oppleve noe nytt, men problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvor i all verden jeg skal ta turen. Derfor håper jeg dere kan ha noen forslag til hvor, enten dere har vært der selv eller bare vet om noen plasser dere har veldig lyst å oppleve. Er forøvrig åpen til alle slags turer, ikke bare typiske backpacker turer.

 

Noen land jeg har vurdert til nå:

 

Kina-Mongolia: Reise rundt i Kina, da spesielt i Yunnan og de vestlige kanter av landet, og ta en litt kortere periode i Mongolia.

 

India-Nepal: Bruke mesteparten av tiden i India og til slutt bruke en uke i Nepal på å gå rundt i Himalayafjellene.

 

Tyrkia-Iran-Pakistan: Oppleve litt av midtøstens kultur, smaker og lukter.

 

Bolivia-Peru-Ecuador: Har ikke hørt så mye om hvordan det er å reise her, men det er noe av det som gjør det litt spennende.

 

Sør-afrika-Zimbabwe-Zambia-Tanzania: Noe av de samme grunnene som sør-amerika.

 

 

 

Så, noen som har vært på disse plassene, eller har noen helt andre land å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kina-Mongolia: Reise rundt i Kina, da spesielt i Yunnan og de vestlige kanter av landet, og ta en litt kortere periode i Mongolia.

 

India-Nepal: Bruke mesteparten av tiden i India og til slutt bruke en uke i Nepal på å gå rundt i Himalayafjellene.

Begge varianter høres forlokkende ut. (Yunnan har jeg dessverre ikke vært i – klarte ikke få det inn i tidsskjemaet.) Du kan eventuelt vurdere nord-India (f.eks. Ladakh) istedet for Nepal, Annapurna Circuit er visst ikke helt som det var. Mongolia anbefales sterkt – landskap uten sidestykke, men ikke planlegg mer enn noen timer i Ulan Bator.

 

(Hadde egentlig planlagt Annapurna i løpet av nær fremtid, men en del av det jeg har lest gjør meg usikker.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...