Gå til innhold

Sopranos, Mad Men eller Rome?


Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som irriterer meg stort over at når folk ikke liker en film/serie får man dette slengt i trynet "Det krever høy IQ og en super hjerne. Likte du den ikke, er du ikke smart nok" Akkurat som i Inception, jeg likte ikke bittelitt engang, noe så dårlig skal man lete lenge etter. Samme med Mad Men. Jeg likte den ikke og har sett på 5-7 episoder. Jeg er vel dum i dette tilfellet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Boardwalk Empire kan være et bra alternativ til Mad Men. Litt av samme atmosfæren samtidig som det "skjer" litt mer. Nå har jeg bare sett rundt 4 episoder av Mad Men så langt, så beklager hvis jeg er helt på jorde her.

 

Er jeg den eneste som irriterer meg stort over at når folk ikke liker en film/serie får man dette slengt i trynet "Det krever høy IQ og en super hjerne. Likte du den ikke, er du ikke smart nok" Akkurat som i Inception, jeg likte ikke bittelitt engang, noe så dårlig skal man lete lenge etter. Samme med Mad Men. Jeg likte den ikke og har sett på 5-7 episoder. Jeg er vel dum i dette tilfellet...

 

Litt både og. Jeg skjønner hvorfor folk sier sånt skal jeg være helt ærlig. Er utrolig mange i dag som kaster vekk kvalitet serier uten å gi de en sjans bare pga hver episode ikke slutter med "DUN DUN". Men, ja det er utrolig mange "smarte" folk som digger disse dyyype seriene. Føler det blir litt som tekst analyse. Selv om teksten er gørr kjedelig så føler folk at de er så utrolig smarte hvis de klarer å trekke ut en eller annen dyp mening fra den. (Dette er jo så klart ikke i alle tilfeller, ganske forenkelet sagt egentlig. but yeah you get it..)

 

Personlig så klarer jeg nesten bare å følge med på en sånn spenning /drama serie om gangen. Mens jeg har veldig mange lette komedie serier flytende rundt som jeg liker å slappe av med.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Om man sammenligner Mad Men med Sopranos så har jeg hvertfall misforstått noe.

@Verbal Hologram: Hehe, jeg irriterer meg ikke lenger for slikt. Folk får mene hva de vil. Om folk syns det er kult å se noe så regner jeg med de syns det er bra. Om jeg blir stemplet som et dumt menneske pga. en serie jeg ikke syns noe om, så får det bare være. :D

Lenke til kommentar

Mad Men er et lekkert drama med stor sans for detaljer, både i manus og visuellt sett. Jeg syntes det er fascinerende å se Don Draper, som den artikulerte, iskalde, overlegne, men samtidig følsomme reklamemannen fra 50-tallet. På den ene siden strever han for å leve den amerikanske drømmen, beruset av suksee både hjemme og på jobben. Men hans mørke fortid har en tendens til å innhente han når du minst venter det.

 

Det er et drama som skildrer, ikke nødvendigvis alltid forteller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som irriterer meg stort over at når folk ikke liker en film/serie får man dette slengt i trynet "Det krever høy IQ og en super hjerne. Likte du den ikke, er du ikke smart nok" Akkurat som i Inception, jeg likte ikke bittelitt engang, noe så dårlig skal man lete lenge etter. Samme med Mad Men. Jeg likte den ikke og har sett på 5-7 episoder. Jeg er vel dum i dette tilfellet...

 

En av grunnene til at du irriterer deg over dette er at du faktisk ikke leser hva jeg skriver. Det har aldri blitt hevdet i denne tråden at bruker "Lionel Luther" er dum fordi han ikke liker Mad Men. Det jeg derimot har påstått, og absolutt står fast ved, er at dette er en serie som krever visse ting fra deg som seer, og derfor også visse ting som et menneske. Det er derimot ikke ensbetytende med intelligens, det er en fiktiv mening du har hentet ut fra mine innlegg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett Rome, men av Mad Men og Sopranos vil jeg si Mad Men er overlegent bedre. Det beste med Sopranos er slutten, som til gjengjeld er djevelsk bra, men desverre er den fyllt av såpass mye ugjennomtenkt tull at jeg ofte vurderte å gi opp hele serien. Mad Men, derimot, er muligens tidenes mest gjennomtenkte serie, som det oser kvalitet av. Om ikke annet er Mad Men en gylden mulighet for å oppleve en tid da begrepet «politisk korrekt» ikke eksisterte («If I wanna see two Negros fight, I'd throw a dollar bill out my window»).

Endret av Dr. Van Nostrand
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som irriterer meg stort over at når folk ikke liker en film/serie får man dette slengt i trynet "Det krever høy IQ og en super hjerne. Likte du den ikke, er du ikke smart nok" Akkurat som i Inception, jeg likte ikke bittelitt engang, noe så dårlig skal man lete lenge etter. Samme med Mad Men. Jeg likte den ikke og har sett på 5-7 episoder. Jeg er vel dum i dette tilfellet...

 

En av grunnene til at du irriterer deg over dette er at du faktisk ikke leser hva jeg skriver. Det har aldri blitt hevdet i denne tråden at bruker "Lionel Luther" er dum fordi han ikke liker Mad Men. Det jeg derimot har påstått, og absolutt står fast ved, er at dette er en serie som krever visse ting fra deg som seer, og derfor også visse ting som et menneske. Det er derimot ikke ensbetytende med intelligens, det er en fiktiv mening du har hentet ut fra mine innlegg.

 

Fryktelig merkelig at du følte at jeg hintet til deg da? Jeg skrev da ærlig talt ikke at jeg mente noe som helst til deg? Men igjen, som man sier. "Føler du deg truffet er det nok grunn til det" Hva jeg heller føler er med slike serier/filmer er folk sier den var bra, så derfor er jeg en smart fyr. Jeg forstod faktisk filmen og leste at man må være klok for å forstå den. Dermed går dem og skryter av en film, til mange som dem kanskje ikke engang likte. Har følelsen av at å skryte over denne filmen gjør en smart.

Lenke til kommentar

Inception (som strengt talt er off topic) er en utrolig bra film fordi den er unik, veldig bra fortalt, intelligent, bra spillt, bra klippet og bra visuellt. Derav den ekstremt høye ratingen på imdb. (8,9)

Filmen er god, ikke bare fordi den er smart, men for allt annet den også er.

 

De fleste skryter nok av filmen fordi de likte den, ikke for å score "IQ" points. Om du ikke likte den, er nok du i langt mindretall, men det gjør deg selvfølgelig ikke mindre smart. Prøv å bli kvitt fordommene mot filmsmaken til folk. Det skal være lov å ha gudfaren som beste film, uansett hvor kliche det måtte være.

Lenke til kommentar
Fryktelig merkelig at du følte at jeg hintet til deg da? Jeg skrev da ærlig talt ikke at jeg mente noe som helst til deg?

 

Ehem. Jeg er den eneste i tråden som påpeker "Mad Men"-kravet og du bitcher over hvorfor folk må være smarte for å like det. Selvfølgelig var det meg du mente.

 

Hva jeg heller føler er med slike serier/filmer er folk sier den var bra, så derfor er jeg en smart fyr. Jeg forstod faktisk filmen og leste at man må være klok for å forstå den. Dermed går dem og skryter av en film, til mange som dem kanskje ikke engang likte. Har følelsen av at å skryte over denne filmen gjør en smart.

 

Kun trauste typer skryter av egen intelligens for at de liker den og den filmen/serien, men de burde absolutte være fornøyde med egen selvutvikling når de faktisk nyter verk som krever mer enn Steven Seagals nyeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...