Gå til innhold

Erfaringer med CDON?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har god erfaring (2-3 dager), men du får sikkert bedre svar fra CDON enn fra oss når det gjelder akkurat din bestilling.

 

Hadde de varene på lager så har du den vel senest på lørdag eller mandag.

 

Ok takker :thumbup: Jeg har hatt god erfaring der, men lenge siden jeg har bestilt noe fra der (2-3år). Fått de etter 3,4-5 dager.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg hadde god erfaring med cdon.com. Helt til de satt seg helt på bakbeina pga en reklamasjo, da det var slik at asus har prøvd og reparere pc to ganger og ikke hadde noe løsning. se link for hele saken

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1395538

 

Jeg ville ikke behandlet en kunde slik i allefall. Da trur jeg ikke butikken hadde tjent så mye penger. og jeg hadde vel ikke hatt jobb så lenge trur jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle bestille fra CDON.com nå. Det jeg lurer på er at det står "Leveringstid: 2-5 arbeidsdager", i stedet for 1-3 arbeidsdager. I følge deres egen FAQ, så er alt som er over 1-3 arbeidsdager ting som de bestiller fra leverandør (slik jeg forstod det). Er det noen som har erfaring med leveringstid på produkter som har 2-5 arbeidsdager levering fra CDON? :ph34r:

Lenke til kommentar

Hehe tydelig at det ikke er mange som kjøpte cd'er fra de i oppstarten. Da tok det gjerne 1 måned før pakken kom frem ;-)

 

Jeg har aldri bestilt elektronikk fra de, så angående reklamasjoner etc kan jeg ikke uttale meg. Men ellers er jeg rimelig fornøyd med de. De kan være litt trege til å sende pakker av og til, men angående tidsbruk etter at pakken er sendt kan ikke cdon holdes ansvarlig for. Da må du kjefte på posten. De er jeg ikke fult så fornøyde med hehe

 

Edit: typos bah

Endret av Post_Mortem
Lenke til kommentar

Har stort sett fått det jeg har bestilt fra CDON raskt. Bortsett fra en gang jeg bestilte både CD'er, DVD'er og bøker som julegaver. CD'ene og DVD'ene kom i løpet av kort tid, men bøkene kom langt etter julaften selv om jeg bestilte i god tid før fristen.

 

Men bortsett fra det har de alltid levert raskt, og svarer kjapt på henvendelser over e-post.

 

Har også brukt angreretten hos de en gang, på et sett dyre hodetelefoner. Dette gikk også smertefritt, selv om det tok litt lang tid fra jeg sendte de inn til pengene ble overført til min konto. Fikk imidlertid et raskt og oppklarende svar når jeg sendte de en e-post om saken.

Lenke til kommentar

Bestilte en harddisk fra CDON i går, en western digital green 2 tb til kr 681,-. Det stod RESERVERE på kjøpsknappen (som det gjør mange steder på CDON sine produkter).Og alt virket i sin skjønneste orden ettersom transaksjonen gikk igjennom og penger er trukket fra min konto. Men så i dag får jeg mail om at de ikke kan gi meg produktet pga at leverandør ikke har den, og at de bare gir meg en tåpelig rabattkode for fri frakt på neste bestilling, innen 30 dager!!!! Dette irriterer meg selvsagt, så jeg lurer på om jeg har noen rettigheter og om det hjelper å klage. Eller må jeg bare akseptere det de skriver?

 

Utdrag fra mail:

 

Dessverre er en eller flere varer i din ordre utgått hos vår leverandør. Vi har derfor ikke mulighet til å skaffe varen, og har derfor slettet den/de fra din ordre. Om du har betalt med kort vil reservasjonen av dine penger bli opphevet i løpet av kort tid.

 

Order ID: 31469657

 

Nedenfor listes de artikler som er slettet:

5014930183 Western Digital 2TB Cavia

 

 

Som kompensasjon for dette tilbyr vi deg en rabattkode, som gir deg fri frakt ved neste bestilling.

 

Koden er gyldig i 30 dager fra og med dagens dato. For å bruke koden, kopier og lim inn den i rabattkodefeltet når du har gått til kassen.

 

----------------------

Lenke til kommentar

Problemet jeg har hørt at cdon sender pakkene fra sverige, så for de som ikke bor nærme sverige tar det nok lengere tid.

 

preje: Så sant du får tilbake pengene du har betalt har du ikke noe å klage over.

Riktignok er CDON dårlig på kundeservice, de er vanskelige og bruker kontaktskjema kun for de håper folk ikke tar kontakt, og heller bestiller masse varer og aldri klager.

 

Så billig varer kan gå ut over kvaliteten.

Lenke til kommentar

Problemet jeg har hørt at cdon sender pakkene fra sverige, så for de som ikke bor nærme sverige tar det nok lengere tid.

 

 

Tror du de som bor på grensa får varen raskere...CDON står på grensa og kaster varene over :!:

 

Alt går vel via en hovedsentral i Oslo (?) så forsinkelsen for at varen sendes fra utlandet er like stor uansett hvor du bor i landet.

 

Jeg har stort sett bare gode erfaringer med Cdon. Når varen kan sendes via brevpost pleier jeg å motta den i kassa 2-3 dager etter bestilling.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe med kundeservice å gjøre, men jeg har bestilt en del derfra og synes leveringen går rimelig kjapt. Får det som regel etter maks 2-3 (virke)dager. Mener at jeg ved en anledning fikk det dagen etter, etter å ha bestilt veldig tidlig dagen før. Har kun kjøpt dvd, spill og den slags.

Lenke til kommentar

CDON har nok gode priser og godt utvalg, men de følger ikke forbrukerkjøpsloven når noe går galt. Jeg har kjøpt en telefon som har sviktet etter mindre enn 3 mnd bruk (lading fungerer ikke i det hele tatt - lader og batteri er OK, feilen sitter i selve telefonen).

 

Jeg vil være uten telefonen i mer enn 7 dager i forbindelse med reparasjon, men jeg nektes å få lånetelefon. Forklaringen fra CDON:

 

"Dessverre tilbyr vi ikke lånetelefoner, ettersom dette innebærer en urimelig kostnad for oss som selger. [..] Å gi ut en lånetelefon innebærer alt for høye kostnader for oss som selger, ettersom vårt kontor og våre lager ligger i Sør-Sverige. Tollkostnadene og forsendelsekostnadene vil være alt for høye for at vi skulle kunne fortsette å drive butikk."

 

Jeg har fremlagt en dom fra forbruketvistutvalget som fastslår at også nettbutikker plikter å stille lånetelefon med tilsvarende funksjonalitet som telefonen kunden har kjøpt. Får se om pipa får en annen låt da.

Endret av blazius
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

CDON har nok gode priser og godt utvalg, men de følger ikke forbrukerkjøpsloven når noe går galt. Jeg har kjøpt en telefon som har sviktet etter mindre enn 3 mnd bruk (lading fungerer ikke i det hele tatt - lader og batteri er OK, feilen sitter i selve telefonen).

 

Jeg vil være uten telefonen i mer enn 7 dager i forbindelse med reparasjon, men jeg nektes å få lånetelefon. Forklaringen fra CDON:

 

"Dessverre tilbyr vi ikke lånetelefoner, ettersom dette innebærer en urimelig kostnad for oss som selger. [..] Å gi ut en lånetelefon innebærer alt for høye kostnader for oss som selger, ettersom vårt kontor og våre lager ligger i Sør-Sverige. Tollkostnadene og forsendelsekostnadene vil være alt for høye for at vi skulle kunne fortsette å drive butikk."

 

Jeg har fremlagt en dom fra forbruketvistutvalget som fastslår at også nettbutikker plikter å stille lånetelefon med tilsvarende funksjonalitet som telefonen kunden har kjøpt. Får se om pipa får en annen låt da.

 

Nå, hvordan gikk det?

Vil dette uansett gjelde også når firmaet holder til i et annet land?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...