Gå til innhold

Valg av ram, trenger anbefalninger!

LoS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som den prioriterte anbefalningsposten har forsvunnet, nå som jeg faktisk trengte den, får jeg vel spørre dere andre,

Skal ha:

Min. pc3200

Min. 512mb

Max. 1gb

Skal kjøre dual, vil enten ha 4*256 eller 2*512

Prsilappen skal ikke overstige 2000kr

Skal også overklokke, men ikke ekstreme grader.

Hva slags merker er best?

Hva passer best til Pentium'n jeg har nå.

Håper noen kan gi meg noen tips slik at jeg velger det beste :)

Se sigg for mer info.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja du har jo TwinMos ,som er en rimelig og bra brikke, skal du ha toppbrikker vil det vel bli Corsair eller Geil.

Corsair koster: 1704.- for 2x256 3200 og 3142 for 2x512.Hos quad

Geil Golden Dragon koster 1085 for 2x256 3200 0g 2139 for 2x512 hos Psdata.

Skrevet

Det virker som at det du har nå er nok. :shrug:

Hvis du ikke driver med f.eks Fotovideo-redigering. Eller kjører mange prog. om gangen.

Tenkte på at du kan vente litt verfall siden prisene ligger på topp :D

Twinmos 512 med winbond pc3200

87 2003 1060kr

86 2003 700kr

Hvis du vil kjøpe anbefaler jeg deg å vente litt :woot:

Skrevet

Jeg har 2X512MB Twinmos m/winbond

Er veldig fornøyd med disse brikkene :)

Lommeboka blir ikke helt flat etter at man trykker bestill knappen heller.

Skrevet

Grunnen til at jeg skal ha mer og raskere ram er p.g.a at det snart blir pentium pc800 på meg også, venter til prisene går ned i oktober bare,

Jeg vil helst ha 1 gig ram da jeg bruker over 512 ganske ofte under video eksportering, klipping, og diverse annen redigering, og i noen fåtall andre programmer.

og egentlig så trenger jeg bare en til på 512 av samma slag da denne kjører helt stabilt på 200mhz, men så skal man jo overklokke litt til da :D

Takk for alle svar hittil, håper på noen flere som kan "backe" opp disse forslagene som har kommet hittil :)

Skrevet

Det er vel egentlig bare et svar på dette spørsmålet sier du sier at du skal kjøre dual channel, og det er 2x512MB PC3200 TwinMOS /m Winbond. :wink:

Skrevet
Det er vel egentlig bare et svar på dette spørsmålet sier du sier at du skal kjøre dual channel, og det er 2x512MB PC3200 TwinMOS /m Winbond. :wink:

Så du mener at Geil brikkene ikke kan kjøres i dual channel?

Men hvorfor i den villeste allverden selges de i par da?

Skrevet
Så du mener at Geil brikkene ikke kan kjøres i dual channel? Men hvorfor i den villeste allverden selges de i par da?

Var ikke poenget at du skulle kjøre dual channel? Får ikke kjørt dual med en 1GB brikke vet du. :p

For det er jo ingen vits å kjøre dual channel med den 2700 du har fra før. Den vil bare dra ned ytelsen til den nye brikka di. Og med ditt budjett på ca. 2000 så sier det seg selv at du ikke har råd til 2x1GB GeiL. :wink:

Skrevet
Så du mener at Geil brikkene ikke kan kjøres i dual channel? Men hvorfor i den villeste allverden selges de i par da?

Var ikke poenget at du skulle kjøre dual channel? Får ikke kjørt dual med en 1GB brikke vet du. :p

For det er jo ingen vits å kjøre dual channel med den 2700 du har fra før. Den vil bare dra ned ytelsen til den nye brikka di. Og med ditt budjett på ca. 2000 så sier det seg selv at du ikke har råd til 2x1GB GeiL. :wink:

Hvis du trykker på linken til psdata igjen så vil du se som emne; 1gig(2x512). som da tilsier at disse må nesten vært laga kun for dual channel :wink:

Skrevet
Da bør du vente til da med å kjøpe ram også da prisene vil falle igjen utpå høsten , nå er de jo svindyre

Jeg hadde tenkt å vente litt og se ann prisene litt ja :)

Det kommer ganske sikkert ikke noe annet enn raskere brikker i framtia heller så jeg tenkte jeg kunne finne ut hva jeg skulle ha og se ann prisene litt slik at jeg ikke bare spør idag og kjøper i morra, for da angrer jeg bestandig på kjøpet da jeg endelig har fått dem og betalt så finner jeg noe billigere av akkurat samme typen.

Men takk for informasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...