Gå til innhold

LCD eller LED TV som PC monitor? 32" eller 37"?


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en 32" eller 37" TV for å bruke som monitor til PC'n.

 

Lurer på noen småting i den forbindelse;

 

1. Er det noen stor forskjell mellom LED og LCD til PC bruk? Har den ene typen noen store fordeler/ulemper kontra den andre? Plasma er vel uaktelt pga. mye lettere burn-in...

 

2. Vil 37" bli for stort med en oppløsning på 1920x1080? Skal ikke sitte veldig langt unna skjermen, ca. 1 meter tenker jeg.

 

3. Hvordan er disse TV'ene med tanke på og spille FPS spill? Er det noe problem med etterslep, osv?

 

 

Er det noe annet jeg bør tenke på/se etter når jeg skal velge en slik løsning?

 

Noen modeller til max 6000 som er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. De samme forskjellene som til TV vil jeg tro.

2. Kommer helt ann på deg. Jeg liker å sitte ca 1.5 meter borte fra en 46'' når jeg spiller GT5. Men folk er forskjellige og jeg kunne ikke tenke meg å gjøre det fulltid.

3. Uten at du spesifiserer hvilke spesifikke TVmodeller du ser på, er det helt umulig å si, ettersom ting som etterslepp og inputlag varierer fra modell til modell også på TVer.

Lenke til kommentar

Ser at noen modeller har oppført max oppløsning for PC til f.eks. 1400x1050 eller mindre...mens andre ikke har oppført noe. Gjelder dette bare for VGA inngang eller både VGA og HDMI? Har grafikkort med HDMI som skal brukes mot TV'n. Hvorfor er det forskjell på dette på fullHD paneler? Har de som ikke har oppført noen info for dette 1920x1080 eller ikke?

 

Har egentlig ikke sett veldig på noen spesifikke modeller enda.

 

Så kom gjerne med anbefalinger på TV'er innenfor disse kriteriene;

-Kan kjøre PC i 1920x1080 oppløsning via HDMI

-Har akseptable nivåer for etterslep og inputlag for å kunne spille PC spill (FPS hovedsaklig)

-Egner seg som monitor, så trenger ikke masse innganger, USB, tunere og annen dilldall - godt bilde til vanlig PC bruk rett og slett!

-Utgangspunktet max 6000 blanke, men kan strekke meg endel lengere hvis jeg må...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...