Gå til innhold

4x og 8x problematikk. Trenger tips.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har Geforse 4 Titanium 4800 se fra Nivada Creativ grafikk kort, Asus P4 c800 hovedkort, Oprativ system win2000 proff. Cpu p4 2.8 som kjører 800 mhz bus 2x512 DDr dual ram, TV kort, Lydkort Creativ Dolby souround. 4x hard disk som kjører i raid.

 

Problemet jeg sliter med er at både hoved kort og grafikk kort støtter 8x AGP, men dette skjer ikke. Grafikk kortet går bare på 4x AGP.

 

Det jeg trenger hjelp til er da å få grafikk kortet til å kjøre 8x AGP, og spørsmål 2 vil dette hjelpe mye på ytelsen?

 

Som en tillegs opplysning så er der ingen forskjell om jeg bruker winXP som oprativ system.

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru på i bios, husker ikke helt hvor i bios..

Ytelsen derimot,

Leste om det på internett da jeg bare har 4 og en kamerat av meg skulle få 8 var noen av de første jeg fant da jeg søkte på google, det sto at forskjellen mellom 4x og 8x agp er i gjennomsnitt 1,3 fps, dette er en stund siden, men tror ikke det har forandret seg så mye :roll:

Lenke til kommentar

Der ingen mulighet for og forandre det opsettet i Bios.

Jeg kan forandre volten, men bare oppover. I 4x skal kortet ha 1.5 volt men i 8x skal kortet ha o.8 volt. og som sagt ned over kan jeg ikke komme.

 

I Bios kan jeg ikke forandre fra 4x til 8x.

Lenke til kommentar

I tester er forskjellen mellom 4x og 8x målt til mellom 1 og 5%. Ikke himmel og helvete akkurat, men for high-fps-avhengige spillomane er det jo en del..... hvis du ikke har behov for "bare litt mer ytelse til så hakker ikke spillet", så er det nok ikke mye å stresse for.

 

På den annen side. Har man hovedkort+grafikkort med 8x så skal dette funke. BIOS er nok rette stedet å lete. Ev. oppdater BIOSen først...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...