Gå til innhold

Opptak HV Bjørn West


srbz

Anbefalte innlegg

Har mottatt et brev i posten som forteller meg at opptak til HV på Bjørn West vil foregå 6.-8. april, og at jeg vil motta innkalling i mnd.skiftet feb/mars. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde ført meg opp i interesseregisteret.

 

Er det obligatorisk oppmøte når man først mottar innkalling?

Er arbeidsgiver pliktig å gi meg fri til å reise på dette opptaket dersom jeg skulle (velge å) dra dit?

 

Jeg hadde som nevnt ikke sjenket dette en tanke siden jeg i hui og hast førte meg opp i interesseregisteret etter FOS i fjor sommer, etter å ha failet for n-te gang og fått beskjed om at jeg ikke kommer til å få innkallelse fra dem igjen, uansett hvor mye jeg søker. Jeg kaster ikke bort mer unødvendig tid på slike opptak uten å være skikkelig forberedt, så jeg teller på knappene om jeg egentlig ønsker å dra på opptak denne gang. Er det noen som kjenner til hvordan de fysiske testene foregår, og hva kravene er? Tilsvarer det testene til UB/BS, og er kravene de samme? Er det flere opptak i året, og isåfall når?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opptaket er frivillig, men du må nok si ifra hvis du ikke vil gjennomføre. Det står vel en kontaktperson i brevet?

 

Hvis du er motivert må du ikke være redd for å stille. Klarer du minstekravene på fysiske tester og gjennomfører den feltmessige delen har du nok en god sjangs. Tror det er en god del ledige stillinger...

 

Kravene er:

3000 m: 15,00 min

Pushups: 16 stk

Situps: 20 stk

Hangups: 4 stk

 

Du skal få fri fra arbeidsgiver for HV-tjeneste. Du får innkallinger med pliktig oppmøte etter kontrakt er signert, men opptak er frivillig. Du får alikevel en innlalling å vise til arbeidsgiver der det står pliktig tjeneste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...