Gå til innhold

Android lounge - småprat om verdens beste mobil OS.


Fornøyd med android?  

51 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din android?

    • Ja
      43
    • Nei
      5
    • Sånn passe
      3


Anbefalte innlegg

Dette er tråden der vi småprater om android. Er vi fornøyd, hva ønsker vi oss, hva klarer vi oss uten og hva kunne vært bedre.

 

Og ellers hva vi måtte ha på androidhjertet.

 

Det er kjekt hvis vi oppgir våre weapons of choice.

 

Mine: en HTC Desire HD og en Samsung Galaxy tab. Vi har også en Desire classic i huset samt en Hero. I tillegg til en (i denne tråden) unevnelig annen kjent mobil. :)

Endret av Hayward
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ting jeg umiddelbart skulle ønske meg. Når man bruker programmer som man oppnår poenger på eller at det føres logger eller lignende (eks hvor langt man har kommet i et spill eller status på treningsprogrammer.) så hadde det vært en jæskla fin ting å kunne ha samme progresjonsstatus på alle androidenhetene man har.

 

Jeg skulle gjerne ha oppdatert både taben og DHD'en samtidig med progresjonen i angry birds og gjennomført trening i cardio trainer. Jeg bruker helst DHD'en til cardio trainer (naturlig nok) og taben til angry birds men av og til bytter jeg og da er det kjipt å starte på scratch.

 

Nå er mine apps registrert i market. Mine androids er registrert og da mangler det bare en liten link mellom disse så er jeg happy.

Lenke til kommentar

Pokker heller Olegutt, nå ble jeg også nysgjerrig!

 

Over til mitt spm: jeg er av den utdøende rasen på dette forumet som ikke bytter tlf annenhver uke - jeg har bare hatt en Android tlf så langt, Desire. På tide å med no nytt snart kjenner jeg.

Men ang apps man har kjøpt ; ved bytte av tlf, må man da kjøpe de aktuelle appene på nytt?

Lenke til kommentar

Pokker heller Olegutt, nå ble jeg også nysgjerrig!

 

Over til mitt spm: jeg er av den utdøende rasen på dette forumet som ikke bytter tlf annenhver uke - jeg har bare hatt en Android tlf så langt, Desire. På tide å med no nytt snart kjenner jeg.

Men ang apps man har kjøpt ; ved bytte av tlf, må man da kjøpe de aktuelle appene på nytt?

 

Nei, de du har kjøpt er koblet mot Google-kontoen din, så de kan du laste ned hvor som helst.

 

Liker utviklingen de har gjort på Chrome to phone nå som Market har kommet seg i nettlesern, Fiffige saker det der.

Lenke til kommentar

Kjære Gud, selv om jeg ikke tror at du finnes så la ikke dette bli nok en gørrkjedelig krangletråd. På forhånd takk.

 

Mitt bittelille hushold, som består av meg og min frue, samt vår lille sønn, inneholder to mobiltelefoner: En iPhone 3GS (min tidligere kjæledegge) og en HTC Legend (min nåværende kjæledegge). HTCen kjører Android 2.3 og fungerer egentlig helt feilfritt, selv om jeg er lei av den lille skjermen. Drømmer om å oppgradere den, men er usikker på til hva. Det eneste jeg er ganske sikker på er at det ikke blir HTC igjen, men at det blir Android igjen er ganske sannsynlig.

 

Liker ideen med å synce progresjonsstatus på forskjellige devicer.

Lenke til kommentar

Jeg liker også Htc og Sense men ser at min HD2 blir litt treigere når jeg legger inn en ROM med Sense. Jeg sto over Desire HD fordi den var for lik min HD2 i specs, jeg venter på en dualcore fra Htc :thumbup: Må bare skryte litt av min HD2 igjen, kjører Windows Phone på Nand nå og det er utrolig raskt og smooth :D Har innstalert det første custom ROM hvor alt er åpent, trengte bare å legge inn koden fra MS så fikk jeg full tilgang til marked og Xbox tjenestene og sync med Zune funker som en drøm. Blir jeg lei av WP kan dualboote til Android Gingerbread 2.3.2 fra minnekortet.

Lenke til kommentar

Ikke fornøyd med htc?

Tja, jo, har ikke så ekstremt mye imot HTC, men syns de har kjedelig design, shabby batterilevetid og dårlig grafikkytelse (ikke så superviktig i og for seg, men greit å ha muligheten til å spille om det skulle dukke opp et eller annet superfett). Ville heller ha gått for noe Nvidia-powered om jeg skulle oppgradere.

 

Fordelen med HTC er helt klart at de har fantastisk støtte i modde-miljøet. Utover det synes jeg ikke lenger at HTC er spesielt spennende, men det er jo bare meg, og det er ikke ment som noen kritikk mot HTC-eiere :)

Lenke til kommentar

En liten problemstilling relatert til sikkerhet som antagelig vil være av interesse for dere i Android leiren?

 

 

Security researchers at Sophos are urging Google to remove automatic over-the-air installation of apps as a feature from its new web store, noting that it makes the silent addition of malware and spyware to Android users' devices far too easy.

 

In contrast, with a stolen Android Market account, malicious parties can not only make purchases, but also set up targeted, powerful malware that is "sold" to the user without their knowing and silently installed on their device wirelessly with no notification. These apps can then track the user, access their calling information, collect all kinds of sensitive information on their phone, and then upload it to foreign servers before the user is even aware that a new app was installed.

 

"The result of all this is that a Google password suddenly becomes even more valuable for potential attackers, and I would not be surprised to see even more Gmail phishing attacks as a consequence," Sophos' Vanja Svajcer wrote. "The phishers' intention may not be to use stolen account credentials for the purposes of sending spam but to install malware on the user's Android devices instead."

 

 

http://www.appleinsider.com/articles/11/02/06/googles_android_market_web_store_opens_new_malware_threat.html

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...