Gå til innhold

Nye center og bak høyttalere..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LOL Whoppass: Sitter selv og venter på oppgraderingskit til min Meridian 861, til v4 med romkorreksjon :-)

Sitter også og venter på pristilbud på å bytte ut mine Utopiaer til Utopia Beryllium, samt den nye suben :-)

:o Meridian 861 er jo helt rått. En av få hjemmekinoprodukter som neppe blir utrangert med det første. Nærmest uendelige oppgraderingsdmuligheter. Prisen kan jo nesten forsvares! Hva ga du for denne kjempen? Man må jo ha seddelpresse for å få kjøpt den til fullpris.

 

Hvilken Beryllium skal du ha? Alto? Diva? De større Utopia Beryllium er en av mine store inspirasjonskilder til hvordan jeg skal bygge kassa på mine egne høyttalere. Ser ganske pent ut og løser mange tekniske problemer. Ingen tvil om at du har et kongebra anlegg, men hvilken forsterkerløsning har du til. Og hva bruker du som signalkilde?

Lenke til kommentar

JEG LEGGER MEG FLAT! (Lars35)

 

Jeg var noe "tøff i trynet" da jeg sammenlignet Eltax med elementer i papp osv. For som en dude sa... Det er øret som hører, særdeles viktig poeng.

 

Er du fortsatt lei deg så gi meg et "hint" så sender jeg en pose BamseMums.. OKI?

 

Jeg har oppgradert gradhvis og vil fortsette med det. Jeg er imponert av annleggene deres gutter og vinner jeg i lotto blir det Vienna Acostic og Krell (har en rik kamerat med det!) mmm. Før hadde jeg Onkyo med rimelige mission høytalere og var fornøyd med det i noen år. Hvis noen har et par Sonus Faber til salgs er jeg også interesert.

 

Et tips kan være å kjøpe brukt. Da kan man få veldig bra ting til en grei pris og det finnes mengder av gode kjøp der ute. Det er også en del butikker som selger fjorårsmodeller til sterkt redusert pris.

 

Med skjermet så mente jeg "magnetisk skjermet" PSB og JBL har en liten senter til ca 1600/1700.- som sikkert er ok.

 

25 innlegg første dagen er sant. Jeg kan andre ting en å være frekk! de resterende 24 var av den hjelpende typen ehhh 23,5 dahh...

 

Utover dette håper jeg du blir fornøyd med dine Eltax, får du dilla på lyd må du passe deg for det kan fort bli veldig dyrt! De gutta som har skrevet her har annlegg man kan kjøpe dyre biler og båter for. Jeg har ikke råd til det enda men som sagt... Lotto osv...

 

Jeg vil samtidig takke for hjelpen vedr. mitt spml. vedr. stille PC løsning! Det ble en Termalright SLK-900 med Papst 3412NGM... Gleder meg til å nyte i "stillhet"..

 

Hilsen En opprigtig angrende Lars35!

Lenke til kommentar

Skal du ha 5.1, så kan du ikke ha fire satelitter. Det blir for lite lyd.

Og senter nytter det absolutt ikke å kutte ut.

 

Kjøp eltax senteren og et par billige satelitter. Dersom du har et budsjett på 1000,- så er det ikke så altfor mange kombinasjoner du finner. Dersom du er virkelig fattig kan du kjøpe de Pioneer høytalerene de fleste webshoppene har inne til 170,-

 

Og magnetisk skjerming er vel ikke noe særlig viktig.

Det er bare å slå av TV-apparatet i en time eller to uten stømmen kobblet til, og så er alle de lilla feltene borte.

Lenke til kommentar

ikke magnetisk skjerming? eh.. det er vel ikke no greit å se film når alt er lilla.

 

Har dere hørt om eltek (dynabel)? kjempe bra høytalere til en billig penge.

ulempen er jo at man som regel må bygge kassa selv.

har høytalere derfra selv, kjempe god pakke med seas og vifa elementer(sh214og s214).

Lenke til kommentar
JEG LEGGER MEG FLAT! (Lars35)

 

Jeg var noe "tøff i trynet" da jeg sammenlignet Eltax med elementer i papp osv. For som en dude sa... Det er øret som hører, særdeles viktig poeng.

 

Er du fortsatt lei deg så gi meg et "hint" så sender jeg en pose BamseMums.. OKI?

 

Jeg har oppgradert gradhvis og vil fortsette med det. Jeg er imponert av annleggene deres gutter og vinner jeg i lotto blir det Vienna Acostic og Krell (har en rik kamerat med det!) mmm. Før hadde jeg Onkyo med rimelige mission høytalere og var fornøyd med det i noen år. Hvis noen har et par Sonus Faber til salgs er jeg også interesert.

 

Et tips kan være å kjøpe brukt. Da kan man få veldig bra ting til en grei pris og det finnes mengder av gode kjøp der ute. Det er også en del butikker som selger fjorårsmodeller til sterkt redusert pris.

 

Med skjermet så mente jeg "magnetisk skjermet" PSB og JBL har en liten senter til ca 1600/1700.- som sikkert er ok.

 

25 innlegg første dagen er sant. Jeg kan andre ting en å være frekk! de resterende 24 var av den hjelpende typen ehhh 23,5 dahh...

 

Utover dette håper jeg du blir fornøyd med dine Eltax, får du dilla på lyd må du passe deg for det kan fort bli veldig dyrt! De gutta som har skrevet her har annlegg man kan kjøpe dyre biler og båter for. Jeg har ikke råd til det enda men som sagt... Lotto osv...

 

Jeg vil samtidig takke for hjelpen vedr. mitt spml. vedr. stille PC løsning! Det ble en Termalright SLK-900 med Papst 3412NGM... Gleder meg til å nyte i "stillhet"..

 

Hilsen En opprigtig angrende Lars35!

Bra holdning! :p Folk flest blir gretne når man prøver å "sette dem på plass". Neppe noen som er lei seg etter det innlegget der. :D De 23,5 andre innleggene dine var helt bra. Jeg var redd vi hadde fått en ny nisse som bare skulle gjøre narr av folk.

Nå skal jeg kjøpe meg en pose BamseMums og snike meg ut i det fine været, heldigvis har sjefen ferie.

Lenke til kommentar

Budsjettet er vel på to tusen...

 

Skulle gjerne hatt noen som passer til frontene mine...

 

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...613%20&cart_id=

 

På klangen altså....

 

Alternativet blir å kjøpe settet på Komplett til 1300,- for å få lik lyd over hele linjen... Beholder då mine gamle som front nr. to.. For å få litt trøkk i bassen...

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...1&GrpID=10&s=pl

Lenke til kommentar

Vil du ha bakhøyttalere som står til fronthøyttalerne dine så kan du kjøpe hva-som-helst og ta ut demping fra kammeret og kondensator på bass/mellomtone!

 

Nei, beklager, ikke meningen å være stygg :)

 

For 2.000kr kjøper du et par bakhøyttalere, neste gang du kommer over en slump penger kjøper du et par med front høyttalere. Så kjøper du evt sub, og senter til slutt! En dårlig senter er værre enn ingen senter!!! Kan garantere at det er bedre å høre på et anlegg med 4 passe bra høyttalere enn 5 dårlige!

 

Anbefaler dessuten ikke å kjøre 2par fronthøyttalere.

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...