Gå til innhold

Nye center og bak høyttalere..


Anbefalte innlegg

Skal investere i center og bak høyt. til anlegget mitt, og kunne nyte surround... Har en Sony 840 QS receiver, og et par heimalaga front fra ljudia... Med 2x8" i hver

 

Vil eg klare å bli fornøyd med noen til rundt tusenlappen??? Tips??

 

http://www.tronika.no/speakers/ss_cr305.html

 

Blir disse Sony høyttalerne for veike?? Sony er vel ikkje de beste på høyttalere.. eller?? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer lyd ut av de da... :wink: Men det kommer vel mye an på hva du er vant til, og hva du vil ha. Den berømte "Du får hva du betaler for" gjelder vel her, som alle andre steder. Men for all del, har du ikke råd til/ikke er interessert i å bruke mer penger på det, får du jo surround for en billig penge. Og det (lille) jeg har hørt av Sony høyttalere har ikke væt så hakkendes gale.

Lenke til kommentar

Se på disse:

Eltax Monitor Center: www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=31554&t=1396&l=2&AvdID=6&CatID=4&GrpID=9&s=pl

 

Eltax Monitor III: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=3&s=pl

 

Du får ikke kvaliteten til en god B&W-høyttaler. Men du får mer for pengene enn om du kjøper en god B&W-høyttaler (min subjektive mening). Noen liker eltax, mens andre misliker eltax (takket være millenium-serien deres).

 

En annen ting er om lyden på Monitorene passer inn med de andre høyttalerne. For å være på den sikre siden, ville det kanskje vært best å ta med deg høyttalerne dine til den nærmeste HiFiKlubben-butikken (der er de svært behjelpelige), og teste dem sammen med noen andre.. Men denne løsningen ville ikke vært budsjettløsning.

Lenke til kommentar

Jeg får gråten i halsen når jeg ser disse innlegga! :oops: Mens jeg sitter her og hører på Mozart & Back som bølger ut av mine PSB 7PT som leveres av min Rotel RSX 1055 som forøvrig supplerer min Sound Dynamics THC-2 senter og mine PSB 2B bak. Og det eneste jeg bryr meg om er at min nye Rotel RDV-1060 Enda ikke har kommet. Ja da føler jeg virkelig med dere gutter! :roll: Mitt umiddelbare tips (istedenfor Eltax) er å putte et gammelt høytalerelement i en skoeske og klippe hull i toppen. Jeg er sikker på man får bedre lyd av det! Det finnes jo bra høytalere til OK pris dahh Mission feks. kanskje ikke noen bassbomber men man får i alle fall klar lyd og ikke så mye av all den tekniske støyen.

 

Helt til slutt. Pass endelig på at senteren er skjermet!

 

En vakker dag kommer Julenissen med Gromlyd til dere oXo!

Lenke til kommentar
Jeg får gråten i halsen når jeg ser disse innlegga! :oops:  Mens jeg sitter her og hører på Mozart & Back som bølger ut av mine PSB 7PT som leveres av min Rotel RSX 1055 som forøvrig supplerer min Sound Dynamics THC-2 senter og mine PSB 2B bak. Og det eneste jeg bryr meg om er at min nye Rotel RDV-1060 Enda ikke har kommet. Ja da føler jeg virkelig med dere gutter! :roll:  Mitt umiddelbare tips (istedenfor Eltax) er å putte et gammelt høytalerelement i en skoeske og klippe hull i toppen. Jeg er sikker på man får bedre lyd av det! Det finnes jo bra høytalere til OK pris dahh Mission feks. kanskje ikke noen bassbomber men man får i alle fall klar lyd og ikke så mye av all den tekniske støyen.  

 

Helt til slutt. Pass endelig på at senteren er skjermet!

 

En vakker dag kommer Julenissen med Gromlyd til dere oXo!

Hyggelig fyr du!

At folk ikke vil betale masse penger for stereoanlegg må da være helt greit. Du trenger ikke gjøre narr av dem. Lite vits i å skryte av anlegget ditt, det finnes sikkert 100-200 medlemmer her på forumet som har bedre anlegg enn deg. Kanskje vi skal gjøre narr av deg?

At du anbefaler et gammelt element i en skoeske istedenfor eltax, tyder på ekstremt dårlig humor (for det var vel en spøk?). Men det blir kanskje ikke så høy kvalitet på inleggene dine når du har greid å poste 25 inlegg allerde idag.

Lenke til kommentar
LOL, Whoppass, anlegget skal passe LYTTEREN!! Jeg sier ikke at annet er dritt, men  Lars35 sitt anlegg når ikke mitt på knærne :D , Men skal jeg kritisere han for det?NEI!

:D

Det er vel mest vanlig at anlegget passer lommeboka til lytteren! :D

Du har helt rett, vi skal ikke kritisere han for at han har dårligere anlegg enn oss, det ville vært taktløst. :D Men hvis jeg skulle kritisert han, så hadde jeg laget en parodi, slik som dette:

 

"Jeg får maten i halsen når jeg ser dette innlegget! Mens jeg sitter her og hører på mine 2 Peerless XLS subber som holder på å spilles inn med signal fra min Sony ES+Arcam CD-rigg, som forøvrig brukes når jeg tester og måler mine 4 Audax HM210Z0. Og det eneste jeg bryr meg om er at mine nye 7" bånddiskanter enda ikke har kommet. Ja da føler jeg virkelig med deg Lars35! Mitt umiddelbare tips (istedenfor Rotel) er å finne en gammel VHS spiller fra garasjen og klippe hull i toppen. Jeg er sikker på man får bedre lyd og bilde av det! (Ikke glem å klippe hull i toppen, veldig viktig.) Det finnes jo bra DVD-spillere til OK pris dahh Denver feks. kanskje ikke noen kjempespiller, men man slipper å vente på dvdspilleren og slipper å ha en stor og tung klump i stua.

 

Helt til slutt. Pass endelig på at dvd spilleren er skjermet!

 

En vakker dag kommer Julenissen med ORDENTLIG gromlyd til deg oXo!"

 

Men dette har jeg selvsagt ikke tenkt til å skrive. Det ville vært ufint og taktløst, og sånt vil jeg ikke ha på min samvittighet.

Lenke til kommentar

Jada.... Offtopic hele tiden!

 

www.avimport.net Har noen Proson center og bak til 1695..

 

Er det noe smell i disse??

 

Vil centeren matche mine hjemmelaga høyttalere til 700 spenn, som speler knall på film for meg!

 

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...613%20&cart_id=

 

Vil da oppgradere til betre fronter (Proson) når pengene strekker til..

 

No e eg bare nødt til å ha surroundlyd!!

Lenke til kommentar
...PSB 7PT som leveres av min Rotel RSX 1055 som forøvrig supplerer min Sound Dynamics THC-2 senter...

 

En vakker dag kommer Julenissen med Gromlyd til dere oXo!

 

Og du tror et anlegg med fisle-fronthøyttalere til 10.000,- imponerer noen her inne :lol:

 

Jepp, i motsetning til gutta et par hakk lenger oppe i tråden har jeg ikke problemer med å kritisere 'anlegget' ditt. Men jeg skjønner godt at du er fornøyd - du begynner jo å nærme deg et ordentlig anlegg. :roll:

Lenke til kommentar

Nei, men om du skal ha nytt surroundanlegg ville jeg gått for en eller annen pc-surroundpakke, Logitech sine er helt ok (klart, er jo ikke hifi akkurat, men du får hva du betaler for). Om du kan legge i litt mer vil jeg anbefale Klipsch ProMedia 5.1, tror det koster 5000-6000,- Dette er en testvinner og en killer i prisklassen.

 

<offtopic>Jeg liker ihvertfall Klipsch-lyden (har selv Klipsch RF3-II, drevet av et 5-kanals rotel komponentsett (RSP970/RB985-II... Gleder meg til jeg får råd til senter og bakhøytalere :roll:)</offtopic>

Lenke til kommentar

Forresten, hva du enn gjør; IKKE kjøp Proson, værsåsnill... De har enkelte modeller som KAN gå ann, men mange av "BOOM-kassene", dual 12" og slikt har ikke delefilter engang, og demping er vel ikke akkurat høyt prioritert, ei heller materialvalg og stivhet i kassa/kabinettet/treboksen.. Eltax skal visst være bra til prisen

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt anbefale å sløyfe senterkanalen hvis du har et begrenset budsjett... Det går mye informasjon til senter'n. Hvis ikke denne er av samme kvalitet som front høyttalerne og får ca. like mye effekt så vil sansynligvis anlegget låte bedre uten senter, hvertfall hvis du har planer om å skru opp litt... Majoriteten av de surroundanleggene jeg ser kunne spart seg senterhøyttaleren, bruk phantom-funksjonen som finnes på omtrent alt av surroundforsterkere/recievere.

 

Se gjerne på PSB, Mission... eller Dali hvis du absoltt vil handle hos HiFi-klubben.

 

Mye bedre med få og bra komponenter!

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...