Gå til innhold

Problemer med Geil pc 3200 minne

Gonzo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen.

Har en del stabilitetsproblemer jeg har funnet ut sannsynligvis skyldes minnebrikkene. Problemet gjør seg utslag i at jeg får sort skjerm plutselig når jeg skal starte et spill og ingenting skjer.

Vet at Geil krever mye strøm og kjører nå 1005 uberbios med 2.9 volt på minnet. Har tuklet en del med timingen uten at jeg har funnet noe som fungerer stabilt.

Bare så det er sagt: tempen på prosessor og hovedkort er fine (30-40 grader).

Noen som har opplevd tilsvarende problemer, evt har forslag til løsning av problemet?

mvh

Gonzo

A7N8X

XP 2500

C3D Radeon 9500 Pro

2x 256 mb Geil Value cl 2.5

300 w Aopen HQ08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte selvsagt å opplyse det. Jeg kjører dem nå på 400(dvs 200 i dual). Har forsøkt å sette ned hastigheten til 167 mhz i dual uten at dette har hjulpet spesielt.

Gonzo

Skrevet

Ser du kjører asus kort disse har hatt veldig mye problemer har selv testet 2 stk nå ingen av dem har vert stabile,har også prøvd dem med corsair ram uten at dette hjalp setter jeg komponentene tilbake på abit kortet er alt ok.

Skrevet

Problemet kan også være strømforsyningen din. Legg inn f.eks Motherboard Monitor og loggfør de forskjellige voltstyrkene. Hvis en eller flere av de faller for lavt så vil også maskinen bli ustabil og kræsje. En standard 300W Aopen PSU er ikke akkurat hva jeg hadde anbefalt til det oppsettet du har ihvertfall så det er verdt å undersøke litt nærmere.

Skrevet

Har kjørt memtest86 xx antall ganger og minnet er nok i orden det.

Har sett at det har vært en del trøbbel med Geil og Asus. Skal prøve å få bytta med Golden Dragon på psdata å se om de er mer stabil(selv om de også er fra Geil...)

Har tenkt tanken på at det kunne være psuen som er for svak. Maskinen er MEGET stabil i windows. Rart jeg ikke skulle få andre indikatore enn kun sort skjerm når jeg forsøker å spille.

Gonzo

Skrevet
Har kjørt memtest86 xx antall ganger og minnet er nok i orden det.  

Har sett at det har vært en del trøbbel med Geil og Asus. Skal prøve å få bytta med Golden Dragon på psdata å se om de er mer stabil(selv om de også er fra Geil...)

Har tenkt tanken på at det kunne være psuen som er for svak. Maskinen er MEGET stabil i windows. Rart jeg ikke skulle få andre indikatore enn kun sort skjerm når jeg forsøker å spille.

Gonzo

Vel jeg har en 350w stfors og har testet litt på ditt problem, jeg koblet til 6 120mm vifter +4 80 mm vifter i tillegg til vannpumpen og alt som står i siggen. Resultatet er svart skjerm,fjernet viftene og maskinen er normal. Bare et tips.

Skrevet

Har hatt trøbbel med geil PC3200 Ultra.

Hatt de i et Asus P4P800 i dual oppsett.

Jeg fikk masse feil i en MS minne test, mens Mem86 og Doc Mem krasjet med en gang.

Har returnert dem til PS for sjekk.

Men mine fungerte rimelig bra på 3-4-4-8 @ 200MHz. Ikke perfekt, men rimelig bra. På oppgitt hastighet 2-3-3-6 tryn de med en gang jeg presset dem (typisk i spill) Da ble det sort skjerm og reboot.

Skrevet

Ikke umulig at det kan gå mot ny psu her nei Snekkern! Skal prøve å feile litt mer med minnet og strøm. Hadde jo vært greit om jeg bare hadde hatt en ekstra psu her for å teste med...

Takk for tipsene folkens!

Gonzo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...