mr.saxy Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Skrevet 2. februar 2011 Lurer litt på er det noe mer av kabler jeg trenger som skal være inni maskinen
srbz Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 Alle kabler følger med, hovedsaklig med hovedkortet. Listen jeg har satt opp med GTS 450 er svært lik den du linker til, men mitt forslag har bedre prosessor, men igjen svakere strømforsyning. Forslaget mitt har i tillegg inkludert operativsystem. Du kan også spare inn på mitt oppsett ved å velge eksempelvis dette hovedkortet, dersom du kan gi avkall på USB3 og to av minnebrønnene.
Complexity Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 Litt surt å gi avkall på USB3 når det allerede begynner å komme en del produkter med USB3.
srbz Skrevet 2. februar 2011 Skrevet 2. februar 2011 Enig, men referansemaskinen han vurdere opp mot fra Komplett mangler også USB3. Just sayin'.
mr.saxy Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Skrevet 3. februar 2011 Alle kabler følger med, hovedsaklig med hovedkortet. Listen jeg har satt opp med GTS 450 er svært lik den du linker til, men mitt forslag har bedre prosessor, men igjen svakere strømforsyning. Forslaget mitt har i tillegg inkludert operativsystem. Du kan også spare inn på mitt oppsett ved å velge eksempelvis dette hovedkortet, dersom du kan gi avkall på USB3 og to av minnebrønnene. Har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe gts 450 med den lista du satt opp, men leverer strømforsyningen nok strøm?
srbz Skrevet 3. februar 2011 Skrevet 3. februar 2011 På Komplett står det anbefalt minimum 400W til GTS 450 - det betyr ikke at eksempelvis en 350W PSU ikke skal klare å trekke et slikt oppsett, men det er bedre å være på den sikre siden. 430W bør nok holde til dette oppsettet, men om du er usikker kan du evt. går for denne isteden.
mr.saxy Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Skrevet 3. februar 2011 Hvis den kan dra systemet så kjøper jeg den, men om noen år er vel tiden kommet for å oppgradere til litt kraftigere produkter. Er det "lett" å bytte ut strømforsyningen?
srbz Skrevet 3. februar 2011 Skrevet 3. februar 2011 (endret) Kommer litt an på hvordan du kabler inni maskinen, samt hvordan PCI-komponenter og lignende er montert. I et ellers tomt kabinett er det normalt bare fire skruer å løsne for å få ut den gamle. Har du store skjermkort, PCI-kontrollere må muligens disse tas ut først. I korte trekk: ja, det er så å si aldri noen stor jobb å bytte strømforsyning. Den gamle må kobles fra alle komponenter som får strøm direkte fra PSU, og så skrus ut. Deretter gjentar du i omvendt rekkefølge med ny PSU Endret 3. februar 2011 av srbz
mr.saxy Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Skrevet 3. februar 2011 Ok takk for svar, går nok for den med 430w. tenker jeg, men er det noe å spare med en pakke fra intel?
srbz Skrevet 3. februar 2011 Skrevet 3. februar 2011 Nei. I tilsvarende prisklasse blir det en i3-prosessor, men disse er igjen litt dyrere.
mr.saxy Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Skrevet 3. februar 2011 er dette skjermkortet GIGABYTE GEFORCE GTS 450 OC+ 1GB PCI-E DVI/HDMI bedre enn dette dette XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
mr.saxy Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Skrevet 4. februar 2011 Hei lurte på om jeg kunne bruke denne http://www.dustinhome.no/pd_5010114734.aspx
Lambern Skrevet 4. februar 2011 Skrevet 4. februar 2011 Kan jo lese denne tråden på sweclockers Mange gode poeng der
Lambern Skrevet 4. februar 2011 Skrevet 4. februar 2011 Men hvis du er bekymra for å bygge så har komplett noen ok tilbud på demovarer f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623869 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622869 men da kommer OS i tillegg, så busjettet sprekker litt...
mr.saxy Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Skrevet 4. februar 2011 Jeg velger å gå for å bygge selv ble litt dyrt, og jeg fokk ikke med det kabinettet som jeg ville ha
mr.saxy Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Skrevet 6. februar 2011 Hei, lurte litt på om jeg trenger noen ekstra vifter for å holde den kjørlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå