Gå til innhold

Telebutikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så lei den butikken, klart den dårligste butikken på nett. Skulle tro det jobbet bare en mann der eller noe slikt. Hvis man sender en mail eller tre for den saks skyld kan du ikke regne med mer enn ett svar innen en ukes tid.

 

Maken til lite proffe folk skal du lete lenge etter. Vet ikke hvor mange mail jeg har skrevet ang levering av SE T610 og ikke fått noe svar eller fått et svar som virker lite tilfredsstillende.

 

Jeg anger som en hund på at jeg kjøpte hos dem, og ikke minst med TALK fra NetCom. Fra dem fikk jeg SIM med en gang, men nå sitter jeg med SIM og ikke telefon. Tre uker har det gått...

 

Styr unna!

Lenke til kommentar

Er faktisk veldig bra service der hvis du ringer, får snakke med ei hyggelig ung jente, som desverre ikke virker til å ha spesielt peiling. Jeg fikk blant annet ikke lov til å fakse inn min bestilling ;) hehe. Noen som vet om de har noen T610 inne nå, ell når de evt kommer inn igjen ? De har jo satt ned prisen til 1873,- Skulle nesten tro at det var ulovlig ? Brudd på markedsføringsloven å selge den med så mye subsidier ?

Lenke til kommentar

Telebutikken sier selv på sine sider dette om sin levering:

 

Levering

 

Bestillinger som mottas på virkedager før kl 14:30 sendes normalt ut samme dag. Normal leveringstid på lagervarer er 1-2 dager. Alle våre lagerbeholdninger er reelle. Din ordre er normalt ferdig pakket 5 til 15 minutter fra du har bestilt. Du mottar ordrebekreftelse med link til pakkesporing når din ordre er registrert. Pakkesporingen blir aktivert når sendingen er registrert på Postens terminal.

 

Varer som ikke finnes på vårt lager i bestillingsøyeblikket vil normalt bli levert 2-4 dager senere, under forutsetning av at varen er på lager hos europeisk distributør. Mange varer har oppgitt tidspunkt for leveranser, trykk på varen og velg "leveranse".

 

 

Jeg har sendt bestilling til de i dag, håper ikke jeg får angre på det. Men hvis jeg hadde ventet leeenge uten å få noe svar, da ville jeg enten: tenkt at de sikkert var tomme hos distributøren :( , eller så ville jeg fortsatt å prøve å få noe svar fra telebutikken (hadde jeg ikke fått svar hadde jeg kontaktet forbruker rådet for hjelp :evil: ). :)[/u]

Lenke til kommentar
Er faktisk veldig bra service der hvis du ringer, får snakke med ei hyggelig ung jente, som desverre ikke virker til å ha spesielt peiling. Jeg fikk blant annet ikke lov til å fakse inn min bestilling ;) hehe. Noen som vet om de har noen T610 inne nå, ell når de evt kommer inn igjen ? De har jo satt ned prisen til 1873,- Skulle nesten tro at det var ulovlig ? Brudd på markedsføringsloven å selge den med så mye subsidier ?

 

HÆ? Brudd på markedsføringsloven? Er du full? De kan vel selge den til kr 1 hvis de vil. De har nok ikke mer subsidiering enn andre butikker, men bare lavere fortjeneste.

Lenke til kommentar

HÆ? Brudd på markedsføringsloven? Er du full? De kan vel selge den til kr 1 hvis de vil. De har nok ikke mer subsidiering enn andre butikker, men bare lavere fortjeneste.

 

Trodde man hadde lover i Norge, som ikke tillot at enkeltaktører solgte varer til underpris. Jfr Lidls inntog i det norske markedet. Ikke at jeg er for at varer skal bli dyrere, men allikevel trodde jeg Staten regulerte priser, slik at man fikk reel konkurranse ?

Lenke til kommentar
HÆ? Brudd på markedsføringsloven? Er du full? De kan vel selge den til kr 1 hvis de vil. De har nok ikke mer subsidiering enn andre butikker, men bare lavere fortjeneste.

 

Trodde man hadde lover i Norge, som ikke tillot at enkeltaktører solgte varer til underpris. Jfr Lidls inntog i det norske markedet. Ikke at jeg er for at varer skal bli dyrere, men allikevel trodde jeg Staten regulerte priser, slik at man fikk reel konkurranse ?

 

I monopol situasjoner så gjelder slike regler. F.eks telenor kan ikke selge så billig så mulig. Men en vanlig butikk kan selge for akkurat hva de vil. Om jeg er milliardær og vil selge mercedes til 1000 kr så er det ingen som nekter meg det. Selv om mange vil bli rimelig forbannet på meg.

Lenke til kommentar
HÆ? Brudd på markedsføringsloven? Er du full? De kan vel selge den til kr 1 hvis de vil. De har nok ikke mer subsidiering enn andre butikker, men bare lavere fortjeneste.

 

Trodde man hadde lover i Norge, som ikke tillot at enkeltaktører solgte varer til underpris. Jfr Lidls inntog i det norske markedet. Ikke at jeg er for at varer skal bli dyrere, men allikevel trodde jeg Staten regulerte priser, slik at man fikk reel konkurranse ?

 

I monopol situasjoner så gjelder slike regler. F.eks telenor kan ikke selge så billig så mulig. Men en vanlig butikk kan selge for akkurat hva de vil. Om jeg er milliardær og vil selge mercedes til 1000 kr så er det ingen som nekter meg det. Selv om mange vil bli rimelig forbannet på meg.

 

Sikker på at det ikke er en lov som tilsier at du ikke kan selge varer under kostpris ? Dette er jo mye av grunnen for at man legger produksjonen til u-land, for å få lavere kostnader, for så å tjene mer. Ingen milliærderer ville selge Mercedes for 1000 kr, til det er de alt for glad i penger ;) hehe

Lenke til kommentar
HÆ? Brudd på markedsføringsloven? Er du full? De kan vel selge den til kr 1 hvis de vil.  De har nok ikke mer subsidiering enn andre butikker, men bare lavere fortjeneste.

 

Trodde man hadde lover i Norge, som ikke tillot at enkeltaktører solgte varer til underpris. Jfr Lidls inntog i det norske markedet. Ikke at jeg er for at varer skal bli dyrere, men allikevel trodde jeg Staten regulerte priser, slik at man fikk reel konkurranse ?

 

I monopol situasjoner så gjelder slike regler. F.eks telenor kan ikke selge så billig så mulig. Men en vanlig butikk kan selge for akkurat hva de vil. Om jeg er milliardær og vil selge mercedes til 1000 kr så er det ingen som nekter meg det. Selv om mange vil bli rimelig forbannet på meg.

 

Sikker på at det ikke er en lov som tilsier at du ikke kan selge varer under kostpris ? Dette er jo mye av grunnen for at man legger produksjonen til u-land, for å få lavere kostnader, for så å tjene mer. Ingen milliærderer ville selge Mercedes for 1000 kr, til det er de alt for glad i penger ;) hehe

 

Det er ingen lov som forbyr å selge under kostpris og det er selvsagt ikke derfor de flytter til uland. Det er jo for å få ned kostprisen for det er nemlig ikke lønnsomt å selge under kostpris. Jeg kan garrantere at det er ingen lov som forbyr det. (innen enkelte sektorer som laks så blir jo norget beskyldt for dumping, men det blir noe annet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...