Gå til innhold

Fra 14 til 17 hangups på 5 uker.


Anbefalte innlegg

Om 5 uker skal jeg gjennomføre en fysisk test som blant annet inneholder hangups i bom. Beste karakter gis på 17 repetisjoner.

 

Status i dag er at jeg klarer 14. Jeg veier 92 kg, og trener styrke 3 ganger i uken.

 

Er det noen som har tips så jeg kan dra i land de tre siste repetisjonene? Eventuelt linke til et godt program? Jeg har tidligere forsøkt å få hjelp til å jukse med 3-4 etter jeg selv ikke klarer å få haken over bommen, men føler jeg stagnerer etter kort tid med det oppsettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dritt skole går du på der der faktisk setter et antall for å få topp karakter??

 

Da jeg gikk Idrettskolen, skulle vi gjennomføre så mange som vi klarte, så ta på nytt 1-2mnd seinere. Så bedømte de etter DITT PERSONLIG resultat/forbedring.

 

 

Pulldowns apperatet er hjelpsomt. Du kan forsøke pullups/chin-ups (regner med det er det du meiner når du sier Hangups..) med vekt hengende på deg.

 

Om du har vansker å få til mer enn 4 (som du nevner), så bruk en benk å "henge" beina dine må mens du løfter degselv opp. Dette bør gjøre det mye lettere.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ja, skikkelig drittskule!!!!!

 

Forsåvidt enig i at det er smart å måle framgangen og basere karakteren på det, men å sette karakteren med en gang betyr jo berre at du blir målt utifra et krav og dømt etter det. Du kan for eksempel jukse litt og late som du berre tar to første prøva, og så køyre på med mange andre gangen ;)

Lenke til kommentar

Om 5 uker skal jeg gjennomføre en fysisk test som blant annet inneholder hangups i bom. Beste karakter gis på 17 repetisjoner.

 

Status i dag er at jeg klarer 14. Jeg veier 92 kg, og trener styrke 3 ganger i uken.

 

Er det noen som har tips så jeg kan dra i land de tre siste repetisjonene? Eventuelt linke til et godt program? Jeg har tidligere forsøkt å få hjelp til å jukse med 3-4 etter jeg selv ikke klarer å få haken over bommen, men føler jeg stagnerer etter kort tid med det oppsettet.

Hva mener du med hangups? Er deg bredt/smalt grep, håndflate fra/mot deg?

Uansett, jeg anbefaler strikk heller enn en slik maskin du står på og som gjør deg x kilo lettere. En strikk hjelper nemlig mest i starten, mens en slik maskin gir like mye kraft hele veien. Ser du skriver det ikke hjelper med hjelp, men men.

Du kan jo ta færre, men tyngre reps. Belte der du fester vekter i deg selv.

Lenke til kommentar

Hiver et lite spørsmå på denne tråden:

 

Vår teori-klasse tok alle sammen benkpress i begynnelsen av skoleåret der vi hadde 40 kg (tror det er 15+15+stanga som veier ca 10kg)

 

Jeg var syk den dagen vi hadde det, så jeg fikk ikke tatt, men jeg regner med at jeg hadde klart mellom 1-5 siden jeg ikke er spesielt stek.

 

 

Jeg har gått på et treningsstudio i tilsammen ca 3 måneder nå (september og november 2011 - januar 2011) og jeg planlegger å gå 2 ganger i uken (med noen unntak) frem til Mai.

 

Jeg trener kun med apparater som tar armer på studioet, men løper bittelitt på tredemøllen også.

 

 

Jeg tror at jeg for øyeblikket klarer maks 45 i benkpress, men når jeg trener bruker jeg og trene med 10 kg vekter på hver side (klarer ikke så mange sett^^)

Trener også med 10 kilos manualer på skråbenk, men bruker ca 7 kg manualer når jeg tar vanlig.

 

SÅ, spørsmålet mitt er, hva burde jeg trene for og bli sterkere i benkpress og f.eks. armbakk ?

 

Målet mitt er å ta minimum 8 ganger opp-og-ned med 40 kg totalt i benkpress i mai.

 

Sorry for at innlegget ble litt langt.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Tren få rep (2-4) men veldig tungt. Om du ikke har tilgang på vekter/manualer så fyll opp en sekk med masse tungt og ta armhevinger med få repetisjoner. Blir litt håpløst å forberede seg på benk når du ikke har benkpress utstyr da du bruker støttemuskler du ellers ikke bruker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tren få rep (2-4) men veldig tungt. Om du ikke har tilgang på vekter/manualer så fyll opp en sekk med masse tungt og ta armhevinger med få repetisjoner. Blir litt håpløst å forberede seg på benk når du ikke har benkpress utstyr da du bruker støttemuskler du ellers ikke bruker.

 

tipper det du skrev her var ment til meg, sorry for at jeg ikke merka det før nå.

 

Jeg har ikke benkpressutstyr hjemme, nei, men jeg er på treningssenteret tre ganger i uka.

 

 

Kan fortelle at jeg har gått bittelitt opp siden jeg skrev forrige inlegg.

 

Meste jeg har tatt i benk er 20kg på hver side + stang (utgjør ca 50kg)

 

Meste jeg har tatt med manualer(på skråbenk) er 20 kg på hver.

 

 

litt framgang da =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...