Gå til innhold

Har fått feil vare


Anbefalte innlegg

"Kjeltring" er vel å ta litt hardt i, nå virker det jo som om Dustin konsekvent går inn for å sende ham feil vare.

 

Det finnes mye å lese på kjøpsloven når det gjelder handel av varer , det vesentlig er jo at begge parter prøver å holde sin del av avtalen, i dette tilfellet så har Dustin rett til å prøve å ordne opp i mangelen ved å sende rett vare.

 

Det er tvilsomt at Dustin konsekvent går inn for å sende ham feil vare , de taper jo en del penger på det , så det er nok garantert en feil som ikke har blitt rettet på og som har ført til dette.

 

Har selv opplevd å fått tilsendt feil vare 2x ganger av amentio og det var mye pes for å få den varen jeg hadde bestilt , men fikk da i alle fall en god magefølelse etterpå og en liten "detalje" pga alt tullet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel si meg skyldig i lignende sak, men snakk om billigere produkter.

 

Fikk tilsendt feil ram, sendte mail om feilsendingen og de sa de skulle sende nye brikker med returlapp for de feilsendte brikkene så jeg skulle slippe å betale frakt for å returnere dem.

 

Fikk nye brikker, ingen returlapp så lot de feilsendte brikkene ligge, lå og støvet i ett år før en kamerat av meg fikk dem for å feilsøke i pc-en sin som han hadde problemer med.

 

I ditt tilfelle så ville jeg nok valgt å ta kontakt uansett, da å ha et væskekjølingssystem liggende har ikke så mye for seg, ville uansett ikke solgt det eller ram brikkene jeg fikk feilsendt, følelsen av å være kriminell blir for til en for stor klump i halsen til å svelge for min del :p

Endret av zips
Lenke til kommentar

Det finnes mye å lese på kjøpsloven når det gjelder handel av varer , det vesentlig er jo at begge parter prøver å holde sin del av avtalen, i dette tilfellet så har Dustin rett til å prøve å ordne opp i mangelen ved å sende rett vare.

Ikke for å være spydig, men hvor står dette, og hvor mange forsøk har Dustin rett på? Jeg finner det ikke, men det kan være kjekt å vite. Jobber selv med vareutlevering, og det hender jo selvsagt at vi feilutleverer, men jeg har ikke vært ute for en dobbeltfeil.

 

For ordens skyld: jeg har skummet gjennom loven uten å finne noe spesifikt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hvor kom kjeltring inn i bildet?

Jeg har ringt og sagt at de har sendt ved først mulig anledning. Jeg har forklart dem tydelig hvilken feil de har gjort og at de bør unngå dette. Er nok systemfeil. F.eks så har artikkenr som er for Kabinett i butikken samme artikkelnr for Reserator på lageren. Men det virket som de skjønte at det var noe galt siden jeg er ikke den eneste som har fått reserator.

Jeg sender de tilbake ikke fordi de kan finne det ut og kreve penger eller varene tilbake, men fordi jeg er slik som person. Har sendt den ene tilbake idag og den 2e sendes om noen dager når jeg får retur-lapp som jeg må bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de har bare 1 mann som jobber der i Kunderservice. Jeg har ringt dit 2 ganger idag, ca kl11:20 og 14:55. Begge gangene var det samme mann som svarte som til og med kjente meg igjen pga saken min. Så sender jeg dem epost i tillegg og der er det samme mann som sender meg svar og han skriver også at det var han som pratet med meg på telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...