Gå til innhold

Hjelp til kjøp av dress


Anbefalte innlegg

For ordens skyld: Jeg har søkt etter lignende tråder, men sitter fortsatt igjen med noen spørsmål angående kjøp av dress.

 

Har funnet ut at den 5 år gamle Moods-dressen min ikke er like stilig nå som da jeg var 14, så jeg er på utkikk etter en ny dress. Regner med at det er lurest å gå for målsøm. Vil dette koste mye mer enn å bare utføre noen få justeringer på en dress rett fra butikken? Har ikke planer om å bruke mye mer enn 5000-6000. Noen som har erfaringer med for eksempel House of Singles i Oslo? Har noen skjorter derfra jeg er fornøyd med, men er usikker på dressene. Ellers er vel Follestad et alternativ. Er vel den på Eger som har best utvalg i dresser?

 

Ellers:

- En ensfarget dress er nok et godt valg som eneste dress. Burde jeg gå for marineblå eller koksgrå?

- Hvilket materiale? Ull? Bomull? Polyester?

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Målsøm er vel noe dyrere enn 6 000. Nærmere ti tror jeg, hvis du skal ha noe av forholdsvis god kvalitet.

 

Ensfaget er flott til første dress. Navy og koksgrå er i mine øyne like nyttige og universale, men synes selv at navy er litt finere. Men det er kun min een subjektive mening.

 

Og, ull, definitivt.

 

Jeg er nok ikke den store fasitboka når det gjelder dresser, men dette er da hva jeg har sugd til meg av informasjon. Skyt meg hvis det er feil

Lenke til kommentar

Målsøm er vel ganske relativt. Regner med at man kan få målsøm hvor de tar utgangspunkt i en rimeligere modell, som jo betyr at det ikke blir så altfor dyrt. Likevel er det jo et alternativ å gjøre noen småjusteringer uten at det er målsøm. Men jeg tror jeg er enig i at navy er en smule penere. Kanskje ikke like formelt som en veldig mørk gra, og den skal i første omgang brukes på ball.

Lenke til kommentar

Leste nettopp at Ferner tilbød MTM dresser fra 8900 og oppover i 2004. Det skulle virkelig ikke forundre meg om det har økt til 10. House of Singles har jeg ingen peiling på, men tror ikke Follestad er så mye billigere...

 

På tilbud sist høst kostet visst en MTM dress 8500,- og oppover: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1270167

Endret av Chikamaharry
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett målsøm billigere enn 9-10 000, med mindre det er snakk om målsøm over internett, som ikke er den beste ideen. For meg virker det som om du ikke helt vet hva målsøm er.

 

Det er salg på Gunnar Øye nå, så hvis jeg var deg ville jeg gått ditt og kjøpt en dress, og fått dem til å justere på de småtingene som trengs.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er ull det beste valget. Ikke tenk så mye på hvilken type ull du velger, så lenge du velger et stoff med ganske glatt overflate, i en mellomvekt. Bare si til betjeningen at du skal ha en dress som skal passe til de fleste anledninger, så hjelper de deg med å finne noe som kan brukes.

Lenke til kommentar

Vil tørre å påstå at materialvalg er en ganske vesentlig del av å kjøpe dress, så det er ikke akkurat overkomplisering. Er ute etter en dress som er i et lett nok materiale til å brukes hele året. Er også skeptisk til å høre for mye på butikkansatte, da de blir lært opp til å si "den er jo kjempefin!" samme hva du prøver. Men ellers takk for svar. ;)

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Det har da ingenting med målsøm å gjøre.

Nei, det handlet om House of Singles, som både trådstarter og ChristR snakket om. Jeg svarte han, fordi han påstod at HoS bare la opp bukser. Og det gjør de jo ikke. Det var relevant til tråden, da trådstarter også vurderte dette.

 

Men, nei, det har ikke noe med målsøm å gjøre i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

Vil tørre å påstå at materialvalg er en ganske vesentlig del av å kjøpe dress, så det er ikke akkurat overkomplisering. Er ute etter en dress som er i et lett nok materiale til å brukes hele året. Er også skeptisk til å høre for mye på butikkansatte, da de blir lært opp til å si "den er jo kjempefin!" samme hva du prøver. Men ellers takk for svar. ;)

 

Det er å overkomplisere det fordi 4 av 5 dresser som selges i norske butikker er i stoffer som helt fint kan brukes hele året.

This,

 

og det er noe forskjell på en vanlig Carlingsbutikk og dressavdelingen på en respektabel herreforretning.

Lenke til kommentar

Merkelig. Jeg leser overalt at sko i en lys brunfarge ikke burde brukes til mørk dress. Men det er kanskje personlige preferanser som gjelder til slutt uansett.

 

Bare prøv selv å sett mørke brune sko som dem det linkes til mot en mørk blå dressbuske og sammenlikn med sorte sko, så vil du se hvor mye bedre det er med brune.

 

Lyse brune sko kan være vanskeligere å kombinere med navy. De ville jeg hatt til en lysere bukse/jakke, og kanskje i bomull. Jeg hadde gjerne ikke fått til å kombinere lys brune med annet enn en lys sommerdress.

 

Strømpene kan enten være blå og matche buksen, eller brune å matche skoene.

 

Det er selvsagt personlige preferanser til sist, men samtidig er det visse farger/kombinasjoner som ikke passer sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...