Gå til innhold

Torrent programmene laster ikke ned lengre.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

For en stund siden sluttet torrent programmet mitt og laste ned torrents. Bruker uTorrent.

Altså, jeg får lastet ned torrent og åpnet det i programmet, men den finner ingen seeds eller noe. Så kommer denne røde pila som indikerer at det er dårlig torrent elns.

Har lastet ned og testet flere programm, men skjer akkurat det samme med de også.

 

Igår testet jeg PCen til dama, og den fungerte som bare det, så jeg vet det er noe med PCen min. Jeg vet også at de torrentene jeg lastet ned har plenty av seedere.

 

Brannmur og slikt er slått av.

 

Har slettet det og installert programmene på nytt flere ganger.

 

Noen som har vært borti det samma eller vet hva som muligens er feil??

 

Blir glad vist noen kan hjelpe meg med dette! Er veldig irritabelt og ikke få lastet ned seriene jeg følger med på, og det er en del! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Sliter med noe av det samme, men er ikke min pc. For det funker ikke på noen av datamaskinene i huset, men det funker når jeg har tatt datamaskinen min med til andre. Ringte telenor og sa at vi hadde problemer med routeren. Vi fikk tilsendt en ny en, men det løste ikke problemet. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre? Prøvde med port forwarding, men så ikke ut til å hjelpe det heller.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med samme problem - at ingen torrent-programmer fungerer på min stasjonære pc.

Det virket før jeg oppdaterte fra Vista til Win7..

Trodde først det var det trådløse nettverkskortet mitt som ikke støtte Win7 offisielt, så da kjøpte jeg meg et nytt kort. Men til ingen nytte.

 

Prøvd både uTorrent, Bittorent, BitComet...

Når torrenter legges til, så laster den noen kb før jeg får beskjeden: Error, no connection

 

I windows er programmene lagt til som sikre i brannmuren, samt at jeg har åpnet porten programmene bruker i routeren.

Kan også nevne at jeg har en bærbar pc i stereobenken som det fungerer som bare rakkern, så vi kan eliminere at problemet ligger i routeren.

 

Noen som har noen tips på hva jeg må gjøre? :-/

Lenke til kommentar

Og du er sikker på at Brannmuren i Windows er slått av og ikke har skrudd seg på ifm oppdatering eller noe annet? Eller har du installert Norton eller lignende og fått "ødelagt" maskina di av det?

Brannmuren i Windows er slått PÅ, men det er lagt inn unntak for feks Bittorent.

Slik er det satt opp på begge pcene, så derfor jeg synes det er rart at det funker på bare den ene...

 

Av antivirus og slikt er det kun Microsoft Security Essentials...

Dette er dog kun innstalert på den pcen som ikke fungerer, men MS SE er vel kun antivirus og ingen brannmur siden dette allerede ligger i Windows?

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar

Og da antar jeg du har forsåkt å slå av brannmur og sjekke om uTorrent fungerer, selv om den burde det siden det er lagt inn unntak for den i fw?

Har ikke testet noen av programmene med brannmur slått av, men det fungerte fint med brannmur på da jeg hadde Vista og ikke Win7, så ikke tenkt på at dette skulle fucke opp noe siden det var lagt til unntak... Men kan teste når jeg kommer hjem fra jobb =)

Lenke til kommentar

Og da antar jeg du har forsåkt å slå av brannmur og sjekke om uTorrent fungerer, selv om den burde det siden det er lagt inn unntak for den i fw?

Prøvde det du nevner her og det fungerte heller ikke..

 

Men så prøvde jeg en ting:

Etter jeg hadde innstalert programmene, så hadde jeg laget en mappe som het Nedlastet inne i programfiler-mappa, og valgt i programmet at det var her nedlastinger skulle legges.

 

Men så slettet jeg denne, og satt nedlastingsmappe til å være C:/Downloads som den opprinnelige stien var. Så -_BANG_- så fungerte det!! :)

 

Merkelig at disse programmene er så kranglete på hvor man skal legge nedlastinger, men nå fungerer det supert! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dete funket ihvertafall før på utorrent, usikker om det er nøyaktig samme menyvalg nå.

 

Sette opp nedlastingsport:

01 -Velg Options

02 -Velg Preferences

03 -Velg Connections

04 -Skriv inn nummeret på porten du vil bruke til nedlastingen

05 -Fjern avhukingen på Randomize port each time uTorrent starts

06 -Hvis du bruker en trådløs router, må du inn i routeren og velge port forwarding.

 

Sette opp nedlastingsvalg:

01 -Velg Options

02 -Velg setup guide

03 -Velg Run tests

04 -Velg Save

 

Velge nedlastingsmappe:

01 -Velg options

02 -Velg preferences

03 -Velg nedlastingsmapper, både midlertidige og til ferdige nedlastinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...