Gå til innhold

Stereo med sub, 25000,- HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har leitet litt rund på forumet og andre steder etter anbefalinger av høyttalere og forsterkere.

 

Jeg har ikke blitt så veldig klok av dette.

 

Jeg har lenge tenkt på og kjøpe meg et nytt stereo anlegg og en sub.

 

Budjsettet er på rundt 25000,- dette er inkudert D/A converter (da jeg kommer til og bruke pc som kilde), høyttalere og forsterkere.

 

Jeg er ganske bestemt på og kjøpe Xtz W12.16 sub, da denne er forholdsvis billig og etter hva jeg har hørt, spiller ganske bra.

 

Jeg setter ingen high end krav til anlegget, men når jeg først skal bruke så mye penger på noe, må det jo være litt kvalitet.

 

Jeg er en 17 år gammel gutt som hører mest på musikk med mye fart og jeg elsker høyt volum. De mest aktuelle sjangerne er Drum n' bass, metall, rock, pop, noe trance.

 

Jeg hører mest på artister som Ozzy osbourne, iron maiden, The Prodigy o.l.

 

Jeg har etter hvert funnet ut at det finns utallige mange kombinasjoner på markedet nå, men jeg håper virkelig noen på forumet kan hjelpe meg! Jeg vil virkelig ikke svi av 25k på noe jeg kommer til og angre på.

 

ALLE forslag vil bli sett på med STOR takknemelighet!!

 

Jeg har hørt Cerwin Vega! er "gode" høyttalere når det gjelder min smak, men det er ikke aktuellt :p

 

Mvh Eivind

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Cerwin vega skal være relativt gode høyttalere, og det sies at kvaliteten har blitt bedre med årene. Det er helt klart mye lyd for pengene, og det er ikke sikkert du trenger en sub med et par Cerwin vega. Du får et par Cerwin vega på 4x15" til 10000 hos hifiklubben. Disse krever da en god del kraft, men der har du jo en del tusen enda å rutte med. Der har du jo Cerwin Vegas egen forsterker. Jeg er ingen lydekspert, så aner ikke hvordan dette kommer til å høres ut, men kan gjette meg til at du får nok trykk til å få bilder til å falle ned fra veggene. Noen med bedre kunskaper på området en meg får heller kommentere på oppsettet.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ja, men som jeg nevner i tråden så er CV! ikke ett alternativ.

 

De spiller bais i forhold til mange andre høyttalere i samme prisklasse.

 

Jeg har hørt CV! xls 215 med 1500 w per kanal ( en CERWIN-VEGA CXA-10 Effektforsterker brokoblet på hver høyttaler ), og det spiller høyt, veldig høyt. men ikke veldig fint...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

JBL ES-serien, spiller rått til rock, rap, hip hop, og elektronisk musikk. Her finnes det 3 typer, ES80, 90, og 100, forskjellen er størrelse på element, og størrelse på høyttalerne.

Mitt tips:

Hegel HD10 DAC - 5995,-

HK3490 stereoreceiver - 4995,-

Velodyne CHT12Q subwoofer - 4995,-

De resterende 9000 kan du bruke på ES90,samt litt litt kabler

Lenke til kommentar

Cerwin vega skal være relativt gode høyttalere, og det sies at kvaliteten har blitt bedre med årene.

Tvert i mot, de er kun laget for å spille høyt, og har noen av de jævligste responskurvene i klassen. De beste CV modellene er for lengst tatt ut av produksjon.

 

S608 er veldig gode høytalere for en rimelig penge.

 

EDIT: Men de trenger en fet forsterker, noe du har god plass til i budsjettet ditt. Kan i aller høyeste grad anbefale denne: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/loskomponent/receiver-forsterker/AS1000B/yamaha-as1000-forsterker

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Tvert i mot, de er kun laget for å spille høyt, og har noen av de jævligste responskurvene i klassen. De beste CV modellene er for lengst tatt ut av produksjon.

 

Vel, jeg går ut ifra hva jeg leser og ikke av personelig erfaring. Må virkelig beklage min feilinformasjon.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...