Gå til innhold

God drikke (m. alkohol) - forandringer


SM#

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har et problem med å bli fort påvirket av alkohol (Ikke om å bli fullest på kortest mulig tid). Jeg liker øl, men begynner å bli lei etter 3-4 stykk. Og dette gjør at jeg ikke har så lyst å presse det i meg, for det er ikke derfor jeg drikker. Så, jeg trenger alkohol som er godt, også i lengden. Cider og rusbrus er ikke det jeg sikter etter, dyrt og alt for søtt.

 

Nå sikter jeg egentlig etter noe som er godt og kan blandes med sprit. En god oppskrift kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes mange muligheter her...

 

 

Vodka blandet med appelsinjus (Screwdriver)... Bare ikke cheap ned på vodkaen.. Her vil jeg anbefale enten Smirnoff eller Finlandia.. En grei jus er heller ikke å fornekte.

 

Denne kan også tas et skritt videre ved å blande litt Galliano på toppen slik at du får en Harvey Wallbanger som den heter...

 

Galliano kan også drikkes rent (smaker skikkelig vanilje) og kan blandes med Cola, slik at det smaker nesten som gamle Vanilla Coke

 

Om du liker litt sterke saker er en Jegermeiser shot alltid en vinner. Og syntes du den er litt for sterk kan du blande et shotglass 50/50 med Jeger og Red Bull / Battery

 

Energidrikker funker også greit med god vodka

 

en skikkelig Iris coffee er heller ikke å tulle med, men ikke noe man drikker mye av og tar en del øvelse å få til, samt riktig ingredienser

 

Om du tåler brun sprit har man Captain Morgan Spiced gold blandet med vanlig Cola.

En annen digg ting er å blande Captain Morgan med ekte Ginger Ale og lime, men ekte Ginger Ale koster fort 50kr 1l på flaske eller 120kr for 6pk 0,33 bokser (fåes på bla Ultra og Meny).. Utrolig digg, men noe dyrt (Drinken heter da Fidel Castro)

 

Så har man Jack Daniels da. En grei og relativt billig whiskey, kan drikkes bar, on the rocks eller blandet med vanlig Cola

 

Siste på min liste er Daisy. En drink som bruker Jack Daniels, den er også noe vanskelig å få riktig og tar litt øvelse.

 

4 cl Jack Daniel's sour mash whiskey

2 cl sitronjuice

½ ts grenadine

½ ts melis

 

Den ser rimelig gay ut siden den blir rosa, men smaker digg.

 

 

 

Dette er vel mer eller mindre det jeg drikker til vanlig...

Lenke til kommentar

Mojito

 

3/4 lime i biter

1-2 ss sukker

Ett par mynteblad

4 cl hvit rom (Bacardi)

Mye knust is.

Soda

 

Lime, sukker og mynteblader mudles i ett longdrinkglass. Ha i litt is og rør rundt. Ha så i rom og fyll opp med knust is. Røres i glasset og toppes med litt soda.

 

Det er viktig med mye is pga avkjøling og at isen skal avgi vann til drinken.

 

Denne drinken kan og serveres alkoholfri for den som ønsker det. Da brukes det vann eller evt club soda istedet for rom. Smaker kjempegodt med vann.

 

Mudling er å knuse i glasset på samme måte som en knuser krydder i en morter.

 

mojito.jpeg

 

--

 

Ellers har jeg hørt at whisky og te er godt sammen. Har aldri prøvd det selv. Så det gjøres på eget ansvar.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...