Gå til innhold

Kjemiingeniør - HiB eller HiO? (Realkompetanse)


JSS

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å søke på kjemiingeniør til høsten, og lurer på hva jeg bør sette som førstevalg. Er interesser i å vite hva de to studiestedene retter seg mot (prosess, petroleumsindistri, bioteknologi, analytisk kjemi osv.) og kvaliteten på undervisningen. Har lest på nettsidene til de to studiestedene hva studiene fokuserer på, men det er jo ikke alltid det som står stemmer helt med virkeligheten.

 

Jeg er interessert i ingeniørprogram og ikke hvilken som helst bachelor i kjemi, mest pga. relevans i min nåværende jobb. Grunnen til at det står mellom Oslo og Bergen er først og fremst pga. muligheter for å bo relativt billig med kjente, men og pga. opptakskrav.

 

Jeg har ikke generell studiekompetanse, og må derfor søke realkompetanse.

Jeg har fagbrev i Laboratoriefaget innen kjemisk analyse, og har jobbet med dette i fem år (+to år som lærling). I tillegg til dette har jeg tatt 2KJ, 3KJ, 2FY og R1 som privatist og holder på med R2. Har også fgtj...

 

Jeg har allerede sjekket muligheten til å ta y-veien ved HiØ, men de tar ikke inn til høsten.

 

Setter pris på om noen har erfaringer å dele, tips når det gjelder å søke realkompetase eller anbefalinger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...